Jump to content

Noen som har bra tips til bilstereo i s123 ? :)

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

rocford fossgate fronthøytalere 10cm 2 stk 12" rockford xlc i lukket kasse bak,pluss forsterker,å 1fharad condensator,..funker bra.. 8)

mvh Geir

Takker, Geir :)

men er det noen smarte/dumme plasser og trekke kabbler på desse bilene ?

Mvh Thomas

Guest adcs-1
Posted

124-bil er veldig grei å dra kabel i, god plass overalt. :) Hvis du ikke har spiller, prøv å få tak i en Alpine 9887 eller Pioneer DEH/DEX og nr som begynner på 9. Disse har tidskomp og delefilter innebygd, og du kan få veldig bra lyd bare ved å bruke dashbordet og en bass-kasse.  Har du høl i dørene på 16 cm, kan det bli rått. :)

Posted

123 er genial med disse mattene, så går fint å få lakt den under og langs kanalene uten store

problemer. Jeg måtte dog ha av litt på baksetet for å få gjennom en kabel på en s123 jeg hadde,

men gikk fint det og. Hva du enn gjør, la vær å borre hull i sidepaneler etc.

Posted

kondensator er ikke noe verdt og invistere i btw ;) kjøp heller ett lite ekstra batteri og ha bak om det er nødvendig. er fryktelig lite strøm lagret i en kondensator

Posted

En kondensator er verdt investeringen om man har litt lengde på kabelen mellom batteri og forsterker - særlig subwoofer monoblokk av høyere effektklasse.

Disse forsterkerene har ikke særlig med kondensator bank innebygd, så når man slår til med bassen trekker de såpass ekstra strøm at spenningen på 12V inngangen kan synke flere volt. Derfor er det viktig med generøst dimensjonerte strømkabler og gjerne en kondensator i tillegg - begge deler hjelper mot spenningsfall.

Spenningsfall vil man unngå da det reduserer dynamikken merkbart.

Posted

En kondensator er verdt investeringen om man har litt lengde på kabelen mellom batteri og forsterker - særlig subwoofer monoblokk av høyere effektklasse.

Disse forsterkerene har ikke særlig med kondensator bank innebygd, så når man slår til med bassen trekker de såpass ekstra strøm at spenningen på 12V inngangen kan synke flere volt. Derfor er det viktig med generøst dimensjonerte strømkabler og gjerne en kondensator i tillegg - begge deler hjelper mot spenningsfall.

Spenningsfall vil man unngå da det reduserer dynamikken merkbart.

som jeg har skulle sagdt det selv..:)

mvh Geir

Posted

er desverre ikke enig :P har aldri opplevd at en kondensator har gjort noe bedre, selv med en jeg hadde på 10F en stund. kjøpte heller ett gelebatteri til 1000,- og da forsvant det aller meste av blinkingen i lysa, forsterkeren ble ikke like varm og bassen ble bedre. de er hvertfall mine erfaringer :)

om man regner litt på det finner man ut at det er bare nok strøm lagret i kondensatoren til ett par utsving av elementet

Posted

Takker for svar folkens :)

tenkte igrunnen barre og bruke et ekstra batteri om det skulle vise seg å vere nødvending , men får se hva det blir til :)

Mvh Thomas.

Posted

124-bil er veldig grei å dra kabel i, god plass overalt. :) Hvis du ikke har spiller, prøv å få tak i en Alpine 9887 eller Pioneer DEH/DEX og nr som begynner på 9. Disse har tidskomp og delefilter innebygd, og du kan få veldig bra lyd bare ved å bruke dashbordet og en bass-kasse.  Har du høl i dørene på 16 cm, kan det bli rått. :)

Har alereide kjøpt spiller har ein  Alpine CDE- 104BTi, er der innebydt delfiler og tidskomp eventuelt ?, har kunn kjøpt og ikke montert enda så har ikke peilig :P