Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette er helt på siden, faktisk litt på kanten..

Er det noen her i klubben/forumet som skal være med på NATO-øvelsen i nordnorge i mars?

Jeg har fått innkallelse, men vet ikke om jeg vil si hva jeg ka gjøre.

Posted

Snø, slaps, regn...... hating....hating....hating..........og så er øvelsen ferdig.  :laughing6: :laughing6:

Hvor var du hæren??? I så fall løkke til. :laughing6: :laughing6:

Posted

Det er veldig få som blir innkalt på rep-øvelse nå - men det skal stå på innkallingen hva du skal tjenestegjøre som. Jeg mener å huske å ha lest på intranett at det bare er støttefunksjonene til noen allierte styrker samt noe sanitet- og MP-funksjoner som skal inn på rep-øvelse i forbindelse med CR. Jeg håper jeg får deltatt på øvelsen, da det er gode penger i den.. :D

Posted

Det er veldig få som blir innkalt på rep-øvelse nå - men det skal stå på innkallingen hva du skal tjenestegjøre som. Jeg mener å huske å ha lest på intranett at det bare er støttefunksjonene til noen allierte styrker samt noe sanitet- og MP-funksjoner som skal inn på rep-øvelse i forbindelse med CR. Jeg håper jeg får deltatt på øvelsen, da det er gode penger i den.. :D

Joda det står på min innkallelse hva jeg skal opperere med, men vet ikke om det er juridisk riktig å spre det her.

Men det er noe støtte-rellatert virksomhet som står på agendaen for min del :)

Og det med penger er jo så som så med dagpenger og cola-tillegg, men det hjelper på når det går under "permisjon med lønn" fra jobb.

Posted

Joda det står på min innkallelse hva jeg skal opperere med, men vet ikke om det er juridisk riktig å spre det her.

Nå har du fått oss nysjerrige, så nå må du ihvertfall si det.

Ellers synes jeg ikke det var så mye hating på rep i kavaleriet - man har gjerne et litt mer avslappet forhold til ting enn under førstegangstjenesten, for å si det sånn.  8)

Og det med penger er jo så som så med dagpenger og cola-tillegg...

Penger blir det vel først snakk om når du er befal. Ellers er det jo ikke nok til cola engang...  :lol:
Posted

Det står til og med på nettsidene til Forsvaret (www.forsvaret.no) hvilke avdelinger som er aktuelle for rep-innkalling til CR2012, så det er helt harmløst å legge ut her.. ;)

Ja, "lønna" som menig/korporal er ikke mye å skryte av. Som befal er det "noe" bedre, for å si det sånn kan man f.eks. kjøpe seg en meget fin W124 for det man tjener på to uker øvelse.. :)

Posted

Om man har jobb og ikke får betalt av arbeidsgiver, så har man vel krav på noe kompensasjon. Ikke alvorlig mye, men litt mer enn vanlig dagpengesats.

Har du ett par unger i tillegg, så begynner det å hjelpe litt.

Har ikke vært på rep-øvelser i HV siden 2003. :D

Posted

Nå har du fått oss nysjerrige, så nå må du ihvertfall si det.

Ellers synes jeg ikke det var så mye hating på rep i kavaleriet - man har gjerne et litt mer avslappet forhold til ting enn under førstegangstjenesten, for å si det sånn.   8)

Nysgjerrigper :P

Jeg skal være i ett eller annet støttekompani for USS Marines, og jeg vet at jeg da blir fienden til en kollega av meg som er i HV. Ekstakt hva og hvor er litt usikker på, men utifra militærutdannelsen min å dømme, så blir det nok fort en eller annen form for Scania. Enten Tung Transport eller forsynings-Scania.