Guest Ronnie Westpold Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27900&tid=16 Quote
Alexander Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Den blir sikkert rasende billig med hvite skilter i Norge... Men det ser ut til å være en utrolig fin bil i hvertfall! Quote
Guest Espen Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Fin bil, men godt å vite at den gamle fortsatt skal produseres. Den er fortsatt det peneste jeg har sett fra Mercedes. Quote
Olav Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Den blir sikkert rasende billig med hvite skilter i Norge... Men det ser ut til å være en utrolig fin bil i hvertfall! men den er sikkert stor nok til å kunne få en annen farge på skiltene. Da blir den plutselig et alternativ for mange. Quote
Alexander Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 men den er sikkert stor nok til å kunne få en annen farge på skiltene. Da blir den plutselig et alternativ for mange. Fortsatt ikke for meg dessverre... Må begynne å spille lotto tror jeg. Quote
FrodeS Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27900&tid=16 Stilig bil, men den blir jo ganske pregløs i forhold til dagens G. ALLE kan skille en G fra alt annet. Denne nye kan jo likegjerne være en Landcruiser når man står 50 meter unna. Menmen.. skal nok se jeg gjerne hadde tatt en sånn allikevel. 420 cdi f.eks .. Quote
Guest Johan Stub Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Enig med deg Frode, men kunne tenke meg 450 CDI AMG om den kommer... Quote
Guest ØHN Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Fikk litt Opel Astra SUV (finnes vel ikke men..) assosiasjoner av den fronten der... jeg må få meg nye briller... Quote
TEH Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Stilig bil' date=' men den blir jo ganske pregløs i forhold til dagens G. ALLE kan skille en G fra alt annet. [/quote'] Det kan man med Lada også Hilsen en som synes at G-klasse er noe av det mest firkantete og gammeldagse som fortsatt produseres... (Nå får jeg pepper nå ) Quote
Olav Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Hilsen en som synes at G-klasse er noe av det mest firkantete og gammeldagse som fortsatt produseres... (Nå får jeg pepper nå ) Neida, skal få sukker fra meg. Har egentlig aldri hatt sansen for denne container'n. Quote
Guest Johan Stub Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Meg minner den om en Moelvenbrakke -på hjul, men den er skikkelig tøff. Quote
Guest Geggi Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Endelig begynner den å se bra ut! Har jo tatt en del år da..... Quote
FrodeS Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Hilsen en som synes at G-klasse er noe av det mest firkantete og gammeldagse som fortsatt produseres... (Nå får jeg pepper nå ) Hvorfor det? Det er jo 100% sant. Det eneste mer firkantede i produksjon må være lego duplo ... Den ER jo så firkantet en bil kan bli, og designet er stort sett uendret siden 1979, så den er definitivt gammeldags. I tillegg er den jo noe av det absolutt feteste som fortsatt produseres Quote
TEH Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Hvorfor det? Det er jo 100% sant. Det eneste mer firkantede i produksjon må være lego duplo ...Enig!Den ER jo så firkantet en bil kan bli' date=' og designet er stort sett uendret siden 1979, så den er definitivt gammeldags.[/quote']EnigI tillegg er den jo noe av det absolutt feteste som fortsatt produseres Og der datt jeg fullstendig av... Quote
Alexander Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 I tillegg er den jo noe av det absolutt feteste som fortsatt produseres Absolutt! G er så utrolig tøff. Jeg må meg handle meg en når det blir akseptable priser på de nyere. Om en 40 år sånn cirka... Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Hvis jeg skulle velge mellom GL og G, så er det liten tvil over hva jag hadde valgt. Geländewagen all the way baby Tipper Mercedes GL blir en kjempehit i USA hvor markedet for store SUVs er kjempestort. Jeg personlig synes ikke denne var så særlig pen. Kan nesten minne om en Ssang Young. M-klasse er myyye finere. Quote
Guest amorino Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Noen som kan låne meg en mill eller to, sånn rentefritt og med laaaang nedbetalingstid!? Det eneste ankepunktet må være likheten med denne: [/img] Quote
Guest Geggi Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Ikke enig med sammenligningen der, Amorino Da er alle SUV like i så tilfelle, mener jeg da. Quote
Guest amorino Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Skal vise hva jeg mener... Her er SUVer med særpreg: Den siste er faktisk en lekker Skoda!!! Ser du på mine foregående bilder av MB og Suzuki - så er det ganske mange likheter, synes jeg. Dessverre! Skulle ønske MB kunne legge litt mer særpreg i denne modellen - slik de gjorde i M-klassen, og slik de nye B, R, A og hvilke andre bokstaver de har klemt ut i senere tid! Sjekk hjulbuene, utforming av vinduer, dørstolper osv. Men dette er MIN mening da... Synes grille skiller seg positivt ut - og innvendig er det heldigvis INGEN tvil!! Quote
Alexander Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Skal vise hva jeg mener... Her er SUVer med særpreg: XC90 synes jeg er noe av det styggeste som går på veien i dag. Hakket etter Fiat Multipla. Audien og Skodaen synes jeg ikke har særpreg i det hele tatt, utrolig kjedelige biler. Fronten på Audien er riktignok stilig, men det hjelper ikke når resten av bilen er like spennende som et stykke såpe. Jeg synes GL-klassen er slik den skal være, røffere enn en M-klasse. Ser ingen store likheter med Suzukien du linket til. Quote
Guest Geggi Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Enig med deg, Alexander! XC90 er virkelig STYGG X3 på en god annenplass (wannabe-SUV i form av en 3-serie på stylter) Quote
Olav Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Når dere prater om stygge SUV-er må jo absolutt denne nevnes: Quote
Alexander Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Når dere prater om stygge SUV-er må jo absolutt denne nevnes: Jeg er enig, men det er et aller annet ved Cayennen som gjør at jeg synes den er tøff. Aner ikke ved det er, for pen er den ikke. Quote
Guest amorino Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Det er dette som er kjekt med at de fleste har forskjellig smak; vi liker forskjellige ting - også biler (og damer!). Jeg liker XC90, og ville gladelig hoppet fra Everest for å få en - og jeg synes at Tahoe er like barsk! Om noen vil bytte en Tahoe i en MB e230 er det bare å rope ut - ikke har jeg (som gammel Grand Voyager-sjåfør) aversjon mot amerikanere heller! Men jeg synes Cayenne`n er stygg som natta er lang i Nord-Norge om vinter`n, selv om jeg også finner et eller annet ubestemmelig som gjør at jeg nok kunne likt og hatt en garasjen (og på veien, da!). Men her blir vi altså aldri enige. Slik som jeg finner Nissan X-trail og Toyata Landcruiser kjedelige, og synes Jeep er kjip, med unntak av den lille krigeren Wrangler. Og jeg liker altså Volvo XC90 - den eneste Volvo jeg noensinne har funnet verdig et ekstra blikk siden Amazon. Quote
Guest Geggi Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Enig med dere i at Porsche'n er støgg. Det ubestemmelige som gjør at den likevel ikke avskrives helt er vel kanskje navnet.... Ligger litt i ubevisstheten liksom....Tok faktisk verstingutgaven av den som taxi i Amsterdam for noen år siden. Quote
Recommended Posts