Arne Henriksen Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 http://www.teknikensvarld.se/2011/10/20/24862/mercedes-tickande-bomb/ Kan være greit å vite - nå er det vel ikke Norge landet der disse er solgt i store kvanta, men det er vel levert endel CLS med denne motoren? Quote
ØHN Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Arrogant av Mercedes-Benz, på grensen til det uanstendige. Til sammenligning må jeg bare nevne at GM USA utvidet garantien da det viste seg at dieselpumpe, og FSD (driver), hadde svakheter på 6.5 liter V8 Turbodiesel. GM fikset da alle problemer rundt dette i 11 år/193.000km, forutsatt at bilen var importert gjennom hovedimportøren og hadde fulgt serviceintervallene. Ingen snakk der om lojalitet til merkeverkstedet for at de skulle ordne opp. Min bil var 9 år, hadde gått 130.000km og 6-7 av totalt 9 servicer var utført på uavhengig verksted. Feilen ble fikset og det sparte meg for over kr 15.000,- Jeg håper så inderlig at DaimlerAG blir hakkemat i rettsaler i USA. Det skal ikke lønne seg å produsere møkkakvalitet. 10-20 år til med denne holdningen fra Mercedes-Benz til sine kunder, kan ødelegge bilmerkets rykte for svært lang tid fremover. Quote
Arne Henriksen Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 Jepp... Men i første omgang vant MB saken. Meldte meg inn i den FB-gruppen som var omtalt, og det er skremmende lesning. Det gjelder visstnok mer enn M272/273-motorene også, var nevnt C230 og C280 med samme problemer der... Quote
Torbjørn Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Kommer ikke som noe overraskelse det der. Mercedes har skjært dypt med sparekniven på sine "nyere" motorer, ser stor forskjell på de nye og f.eks en M111 eller en M104 som begge er solide konstruksjoner. Synd å se, da MB alltid har vært kjent for solide motorer og drivverk. En annen ting som kan være aktuelt å se på er også disse 30`km olje/service intervallene så å si alle produsenter har på sine modeller for tiden.... har mine sterke tvil til at det kan gå bra over tid. Men uansett årsak, så skulle det være i MB's største interesse å rette opp i dette tross servicer og km. Litt off topic, men en kjenning har en Hiace han har brukt som arbeidsbil (snekker) siden den var ny i 99. Han fikk nettopp innkalling til garanti utbedring på bakaksel/stikk aksler. De hadde opplevd noen tilfeller der disse røk på 4x4 bilene og de tilbydde seg å oppgradere på garanti tross 312 000km og 12år. Quote
Arne Henriksen Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 .. en kjenning har en Hiace han har brukt som arbeidsbil (snekker) siden den var ny i 99. Han fikk nettopp innkalling til garanti utbedring på bakaksel/stikk aksler. De hadde opplevd noen tilfeller der disse røk på 4x4 bilene og de tilbydde seg å oppgradere på garanti tross 312 000km og 12år.Jeg har sagt det mange ganger - om MB hadde hatt Toyotas serviceorganisasjon ville de virkelig vært 'ingen over, ingen ved siden' i bilverdenen. Istedet sitter de med IDIOTER på sentrale plasseringer, og en uant mengde med forhandlere som til tider virkelig burde vært beskyttet mot seg selv.. Problemet her er jo ikke drevet på balanseakslingene som det tydeligvis har skjedd en ulykksalig konstruksjonsfeil på - problemet er jo behandlingen av de som er berørt i etterkant. Quote
Guest s202 Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 lukter litt VAG av denne motoren.. så når VAG har lært av sine feil når det gjelder dårlig kvalitet på div deler, går nå MB i samme fella!! Quote
Kjetil Halvorsen Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 http://www.teknikensvarld.se/2011/10/20/24862/mercedes-tickande-bomb/ Kan være greit å vite - nå er det vel ikke Norge landet der disse er solgt i store kvanta, men det er vel levert endel CLS med denne motoren? En fra Teknikens Varld kontaktet med faktisk på facebook vedr denne saken her Quote
Recommended Posts