Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som vet hvor airmatic kompressoren sitter på en S211 2004 modell? har bestilt ny som ligger hjemme så satset på å kunne skifte denne sjøl, men ikke 100% sikker på hvor den er gjemt.

Guest Gjesten
Posted

Releet som du får med ligger helt bakerst i sikringsboksen i motor rom på førersiden.

Posted

Releet som du får med ligger helt bakerst i sikringsboksen i motor rom på førersiden.

Fine. Må en inn ha å programert bilen etter den er byttet eller er det bare tut å kjør?

Posted

Bare å kjøre. Ikke tute,Fy,fy.

hehe skal la vær å tute ja, bilen er solgt så jeg må bare få fiksa dette så den kan sendes nord over.

Guest Gjesten
Posted

Hvis du føler at de skruene sitter så fast at boltene kan knekke,ja så knekker de.

Enten bruk tiden til hjelp eller ny brakett.

Posted

Hvis du føler at de skruene sitter så fast at boltene kan knekke,ja så knekker de.

Enten bruk tiden til hjelp eller ny brakett.

Hvilke skruer tenker du på her??

En annen ting jeg lure på er at der i papire som fulgte med kompressoren står en må bytte 2 moduler i sikringsboksen fremme, stemmer dette?? åer det i såfald noe som koster skjorta eller bare småplugg??

Har ikke skiftet kompressoren ennå da jeg nettopp kom hjem fra jobb, men hadde tenkt å gjøre det i mårå. men lure nu på om jeg vil stå med en bil utem demper om jeg ikke bytter disse moduler.

Guest Gjesten
Posted

Pumpe å rele så er du i mål.

Skruene er de som holder pumpen oppe. Du ser hva jeg mener når du begynner.

Dette fikser du lett.

Posted

Pumpe å rele så er du i mål.

Skruene er de som holder pumpen oppe. Du ser hva jeg mener når du begynner.

Dette fikser du lett.

Fik byttet den idag, ikke noe problem med skruene, men ser jo at en kan få et problem om de knekker.

Skiftet ikke noen av modulene fremme men alt fungere som det skal så satser på det går bra.

Guest Gjesten
Posted

Releet må alltid skiftes.

Mange som har lært den dyre veien med at releet henger og pumpen ryker igjen.

Posted

pumpa var ikke totalt gåen, men pumpa litt for sent så derfor kom det opp feilmelding på den, der var ikke noen problemer med å kjøre med bilen alt fungerte som det skulle, så om en ikke hadde bryd seg om feilmeldingen kunne en sikkert ha kjørt en god stund ennå uten problemer.

Guest Gjesten
Posted

Ja som du sier er det det som er problemet.

De er like på Land Rover,Mercedes,VAG,BMW,,,,,

De blir slitt og arbeidstiden øker og releet er rødglødene på kontaktene .

Plutselig en dag med den "Nye" pumpa brenner releet seg fast på kontaktene og pumpa går og går til den blir så varm at den ryker eller smelter i stykker der hvor plastrøret går inn.