FrodeS Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Vintertreff 2012 blir arrangert sammen med WinterChallenge. Dette betyr at det blir nok kjøretid på alle, og noe mindre begrensninger på støy. Priser og program: All påmelding skjer direkte til Pers Hotell på tlf. 32023000/0PERS, og bestillingskoden er MBE. Det er noen forskjellige valgmuligheter, alt etter hva du ønsker inkludert : Alternativ 1 : Deltakelse på WinterChallenge Inkludert er : Middag fredag kveld, Baguett og drikke på banen lørdag, middag lørdag med 1 glass øl eller vin til maten, overnatting på Pers Hotell fredag - søndag, baneleie lørdag og fri entré til Tropicana under hele oppholdet. Pris : Kr. 2.475,- pr. person i dobbeltrom på hotellet. Tillegg for enkeltrom er kr. 600,- Alternativ 2 : Inkludert er : Leilighet i Pers Lodge (Tidligere Dalen Leiligheter). Dette er leiligheter med høy standard. Dobbeltseng, familieseng (2 et.), kjøkken, bad osv. Baguett og drikke på banen lørdag, middag lørdag med 1 glass øl eller vin til maten, baneleie, sluttrengjøring og sengetøy. Pris : Kr. 1475,- pr. person ved 4-5 personer pr. leilighet. Alternativ 3 : Inkludert er : Innvendig atriumsrom på hotellet fredag - søndag, frokost og baneleie. Pris : Kr. 975,- pr. person i 2-3-mannsrom. Tillegg for enkeltrom er kr. 600,- . Tillegg for middag fredag/lørdag er kr. 300,- pr. dag. Alternativ 4 : Inkludert er : Hytte for 4 personer i Pers Hyttepark ink. sluttrengjøring. Sengetøy og håndkle medbringes, eller kan leies for kr. 125 pr. pers. Kr. 1.285,- pr. hytte. Tillegg for baneleie er kr. 300,- pr. bil. Alternativ 5 : Inkludert : Banekjøring Pris : 300,- Vi hadde tilsvarende treff i 2011, og gjorde noen erfaringer der. Nå har vi droppet alt som ikke fungerte så bra, og lagt til en del som vi vet at fungerer godt. WinterChallenge har vært arranget i mange år, og i år får vi også være med. Dette betyr at det kommer til å bli en del biler, men ikke for mange, slik det var i fjor. God stemning er nærmest inkludert i prisen Generelt om isbanekjøring : All motorsport utgjør selvsagt en viss fare for både sjåfør og bil, men kjøring på isbane er noe av det tryggeste man kan drive med. Her kjører alle samme vei, og vi skal alle kunne se hverandre i øynene etter kjøringen og fortsatt være gode venner. Kjører man ut, har man vanligvis en myk snøfonn å lande i, så da er det bare å dra bilen ut igjen, flire litt, og kjøre videre. Program : Fredag : Innsjekk på Pers Hotell Get-together i Erik’s Grill & Sportsbar fra kl 15:00 Middag på Restauranten fra kl 20:00 Party i ”Bar 2. Etage” med pianoentertaineren Frankie G fra Tennessee Lørdag : Frokost fra kl 08.00 til kl 10.30 Felles avreise kl 10.30, artig biltur over Tunhovd til Dagali flyplassen Førermøte på Dagali kl 12:00 Banekjøring fra kl 12:30 til man ikke orker mer. After-Driving i Erik’s Sportsbar kl 17.00 for de som er ferdige med kjøringen. Middag i Restauranten kl 20:45 Party i ”Bar 2. Etage” med pianoentertaineren Frankie G fra Tennessee Søndag : Frokost og brunsj fra kl 08.00 til 12.00 Erik’s Grill & Sportsbar er åpnet fra kl 12:00 for den som ikke rekker frokost Spørsmål? Still dem gjerne her i tråden, på PM til meg, eller på e-post : styreformann@mbentusiastklubb.com Selv stiller jeg med rallypigg, men det er absolutt ikke noen betingelse for å ha det morro på isen. OBS : 3 representanter for Mercedes Enthusiast kommer for å lage reportasje!! VEL MØTT!!!! Quote
FrodeS Posted January 1, 2012 Author Posted January 1, 2012 Noe nytt her? Jeg driver og maser på Per. Det blir treff, og jeg tror det blir bra. (jeg har rallypiggene liggende klare ) Quote
CHARLIE Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 Kanskje det kunne vært interessant for mange å vite hvor i landet dette skal være.... :lol: Ikke sikkert alle vet hvor Winther Challenge er, eller hvem Per er.... Quote
HåvardR Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 Interessant! Stakkars Benz-en min ville ikkje klart seg rundt bana, men å være publikum er jo artig! kvar i landet er dette snakk om? Quote
FrodeS Posted January 1, 2012 Author Posted January 1, 2012 Stakkars Benzen din ville nok greid seg helt fint rundt banen. Det som er så fint med vinterkjøring, er at man ikke trenger særlig motor for at det skal gå unna, og drar man av, så er det normalt bare å dra bilen ut av snøen, flire litt og kjøre videre. Kjøringen vil være ved Dagali Flyplass, mens overnatting og middag vil være på Pers hotell. Quote
HåvardR Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 4 timers tur tid, ikkje så hakkande gale det Trur nok ikkje eg skal hive meg på bana med halvslitte vinterdekk, sjøl om det heilt garantert hadde vært god trening med fersk lapp (oppkjøring om 9 dager! ) Får tenke litt på det! Kva det vil koste for å delta på bana og overnatting for 2 personer på Pers Hotell? Quote
FrodeS Posted January 1, 2012 Author Posted January 1, 2012 4 timers tur tid, ikkje så hakkande gale det Trur nok ikkje eg skal hive meg på bana med halvslitte vinterdekk, sjøl om det heilt garantert hadde vært god trening med fersk lapp (oppkjøring om 9 dager! ) Får tenke litt på det! Kva det vil koste for å delta på bana og overnatting for 2 personer på Pers Hotell? Det er dette jeg venter på mer tilbakemelding på. Vi prøver å få til en "full pakke" med overnatting, middag, lunch på banen og sånt. I fjor kjørte jeg sammen med en som ikke hadde kjørt opp ennå og hadde L bakpå bilen Isbanekjøring er en veldig fin måte å lære seg å kontrollere bilen, samtidig som det er utrolig morro. Landstreffet pleier være på Gol, og fjorårets vintertreff var også der. Vi har det alltid veldig hyggelig hos Pers. Jeg vil absolutt anbefale at du blir med, og lufter bilen ut på banen. Hvor glatt det er varierer veldig. Da vi kjørte på Tisleifjorden i fjor, var det veldig glatt, men jeg har også kjørt steder tidligere, der grepet er omtrentlig som på litt kram snø. Quote
FrodeS Posted January 2, 2012 Author Posted January 2, 2012 De som vil melde seg på winter challenge gjør gjerne det, men det er altså ikke vårt opplegg. VÅRE priser og hva de inkluderer kommer jeg tilbake med når det foreligger. Quote
FrodeS Posted January 2, 2012 Author Posted January 2, 2012 Jeg håper å få litt mer priser i morgen. Kun banekjøring : Kr. 300,- Quote
FrodeS Posted January 2, 2012 Author Posted January 2, 2012 Kun MB vi kan stille med? Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har. Quote
HolgersEN Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Kun MB vi kan stille med? Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har. :thumbright: Quote
Martin G. Olsen Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Kun MB vi kan stille med? Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har. :thumbright: Betydde det at du dukker opp i BMW? Quote
HåvardR Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Kun MB vi kan stille med? Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har. :thumbright: Betydde det at du dukker opp i BMW? Vil nok tippe det ja, visst han ikkje har flere biler som ikkje signaturen kjenner til Gleder meg til å sjå prisene til oss i MBE, håper dei er litt snillere for lommeboka Quote
HolgersEN Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Kun MB vi kan stille med? Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har. :thumbright: Betydde det at du dukker opp i BMW? Vil nok tippe det ja, visst han ikkje har flere biler som ikkje signaturen kjenner til Gleder meg til å sjå prisene til oss i MBE, håper dei er litt snillere for lommeboka Hvis jeg kommer så blir det den som får gjennomgå i år ja Kan jo ikke avlive en stakkars S124 Quote
FrodeS Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Nå er mer info lagt til i første post. Quote
Martin G. Olsen Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Dette ser lovende ut! Men prisen på alternativ 4, er det totalt eller per person? Quote
FrodeS Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 godt poeng, siden jeg spurte om det samme selv Oppdatert første innlegg. Var det svar nok? Quote
Martin G. Olsen Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Herlig!! Da skal jeg se om jeg får tatt med vogna på litt iskjøring Quote
FrodeS Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Oppdatert første post litt til. Det er IKKE sovesofa i lodge, men skal i følge sjefen selv være god plass til 4 voksne mannfolk der. Det kommer tre representanter fra Mercedes Enthusiast i England. Det er også mulig å leie biler for de som ønsker det. Prisen er kr. 5000,- + bensin. Quote
FrodeS Posted January 16, 2012 Author Posted January 16, 2012 Endret pris på hytte. Sengetøy var dessverre ikke inkludert, så de som vil bo i hytte må ta med selv, eller leie for kr. 125,- pr. pers. Quote
Ronnie Westpold Posted January 27, 2012 Posted January 27, 2012 Bred nok Har en tendens til å bli bredere utover dagen Quote
FrodeS Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 En liten teaser fra i fjor. Håper mange melder seg på! Quote
Recommended Posts