Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vintertreff 2012 blir arrangert sammen med WinterChallenge. Dette betyr at det blir nok kjøretid på alle, og noe mindre begrensninger på støy.

Priser og program:

All påmelding skjer direkte til Pers Hotell på tlf. 32023000/0PERS, og bestillingskoden er MBE.

Det er noen forskjellige valgmuligheter, alt etter hva du ønsker inkludert :

Alternativ 1 :

Deltakelse på WinterChallenge

Inkludert er : Middag fredag kveld, Baguett og drikke på banen lørdag, middag lørdag med 1 glass øl eller vin til maten, overnatting på Pers Hotell fredag - søndag, baneleie lørdag og fri entré til Tropicana under hele oppholdet.

Pris : Kr. 2.475,- pr. person i dobbeltrom på hotellet. Tillegg for enkeltrom er kr. 600,-

Alternativ 2 :

Inkludert er : Leilighet i Pers Lodge (Tidligere Dalen Leiligheter). Dette er leiligheter med høy standard. Dobbeltseng, familieseng (2 et.), kjøkken, bad osv. Baguett og drikke på banen lørdag, middag lørdag med 1 glass øl eller vin til maten, baneleie, sluttrengjøring og sengetøy.

Pris : Kr. 1475,- pr. person ved 4-5 personer pr. leilighet.

Alternativ 3 :

Inkludert er : Innvendig atriumsrom på hotellet fredag - søndag, frokost og baneleie.

Pris : Kr. 975,- pr. person i 2-3-mannsrom. Tillegg for enkeltrom er kr. 600,- . Tillegg for middag fredag/lørdag er kr. 300,- pr. dag.

Alternativ 4 :

Inkludert er : Hytte for 4 personer i Pers Hyttepark ink. sluttrengjøring. Sengetøy og håndkle medbringes, eller kan leies for kr. 125 pr. pers.

Kr. 1.285,- pr. hytte. Tillegg for baneleie er kr. 300,- pr. bil.

Alternativ 5 :

Inkludert : Banekjøring

Pris : 300,-

Vi hadde tilsvarende treff i 2011, og gjorde noen erfaringer der. Nå har vi droppet alt som ikke fungerte så bra, og lagt til en del som vi vet at fungerer godt. WinterChallenge har vært arranget i mange år, og i år får vi også være med. Dette betyr at det kommer til å bli en del biler, men ikke for mange, slik det var i fjor.

God stemning er nærmest inkludert i prisen :)

Generelt om isbanekjøring :

All motorsport utgjør selvsagt en viss fare for både sjåfør og bil, men kjøring på isbane er noe av det tryggeste man kan drive med. Her kjører alle samme vei, og vi skal alle kunne se hverandre i øynene etter kjøringen og fortsatt være gode venner. Kjører man ut, har man vanligvis en myk snøfonn å lande i, så da er det bare å dra bilen ut igjen, flire litt, og kjøre videre.

Program :

Fredag :

Innsjekk på Pers Hotell

Get-together i Erik’s Grill & Sportsbar fra kl 15:00

Middag på Restauranten fra kl 20:00

Party i ”Bar 2. Etage” med pianoentertaineren Frankie G fra Tennessee

Lørdag :

Frokost fra kl 08.00 til kl 10.30

Felles avreise kl 10.30, artig biltur over Tunhovd til Dagali flyplassen

Førermøte på Dagali kl 12:00

Banekjøring fra kl 12:30 til man ikke orker mer.

After-Driving i Erik’s Sportsbar kl 17.00 for de som er ferdige med kjøringen.

Middag i Restauranten kl 20:45

Party i ”Bar 2. Etage” med pianoentertaineren Frankie G fra Tennessee

Søndag :

Frokost og brunsj fra kl 08.00 til 12.00

Erik’s Grill & Sportsbar er åpnet fra kl 12:00 for den som ikke rekker frokost

Spørsmål? Still dem gjerne her i tråden, på PM til meg, eller på e-post : styreformann@mbentusiastklubb.com

Selv stiller jeg med rallypigg, men det er absolutt ikke noen betingelse for å ha det morro på isen.

OBS : 3 representanter for Mercedes Enthusiast kommer for å lage reportasje!!

VEL MØTT!!!!

• 4 weeks later...
Posted

Kanskje det kunne vært interessant for mange å vite hvor i landet dette skal være....  :lol: :lol:

Ikke sikkert alle vet hvor Winther Challenge er, eller hvem Per er....

Posted

Stakkars Benzen din ville nok greid seg helt fint rundt banen. Det som er så fint med vinterkjøring, er at man ikke trenger særlig motor for at det skal gå unna, og drar man av, så er det normalt bare å dra bilen ut av snøen, flire litt og kjøre videre.

Kjøringen vil være ved Dagali Flyplass, mens overnatting og middag vil være på Pers hotell.

Posted

4 timers tur tid, ikkje så hakkande gale det  8) Trur nok ikkje eg skal hive meg på bana med halvslitte vinterdekk, sjøl om det heilt garantert hadde vært god trening med fersk lapp (oppkjøring om 9 dager! :D) Får tenke litt på det! Kva det vil koste for å delta på bana og overnatting for 2 personer på Pers Hotell?

Posted

4 timers tur tid, ikkje så hakkande gale det  8) Trur nok ikkje eg skal hive meg på bana med halvslitte vinterdekk, sjøl om det heilt garantert hadde vært god trening med fersk lapp (oppkjøring om 9 dager! :D) Får tenke litt på det! Kva det vil koste for å delta på bana og overnatting for 2 personer på Pers Hotell?

Det er dette jeg venter på mer tilbakemelding på. Vi prøver å få til en "full pakke" med overnatting, middag, lunch på banen og sånt.

I fjor kjørte jeg sammen med en som ikke hadde kjørt opp ennå og hadde L bakpå bilen :-)

Isbanekjøring er en veldig fin måte å lære seg å kontrollere bilen, samtidig som det er utrolig morro. Landstreffet pleier være på Gol, og fjorårets vintertreff var også der. Vi har det alltid veldig hyggelig hos Pers.

Jeg vil absolutt anbefale at du blir med, og lufter bilen ut på banen. Hvor glatt det er varierer veldig. Da vi kjørte på Tisleifjorden i fjor, var det veldig glatt, men jeg har også kjørt steder tidligere, der grepet er omtrentlig som på litt kram snø.

Posted

De som vil melde seg på winter challenge gjør gjerne det, men det er altså ikke vårt opplegg.

VÅRE priser og hva de inkluderer kommer jeg tilbake med når det foreligger.

Posted

Kun MB vi kan stille med? 8)

Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har.

:thumbright: :thumbright: :thumbright:

Betydde det at du dukker opp i BMW?  :lol:

Vil nok tippe det ja, visst han ikkje har flere biler som ikkje signaturen kjenner til :lol:

Gleder meg til å sjå prisene til oss i MBE, håper dei er litt snillere for lommeboka :thumbright:

Posted

Kun MB vi kan stille med? 8)

Næh, hovedfokus er å kose seg, så kom med det du har.

:thumbright: :thumbright: :thumbright:

Betydde det at du dukker opp i BMW?  :lol:

Vil nok tippe det ja, visst han ikkje har flere biler som ikkje signaturen kjenner til :lol:

Gleder meg til å sjå prisene til oss i MBE, håper dei er litt snillere for lommeboka :thumbright:

Hvis jeg kommer så blir det den som får gjennomgå i år ja 8)

Kan jo ikke avlive en stakkars S124 :thumbright:

Posted

Oppdatert første post litt til. Det er IKKE sovesofa i lodge, men skal i følge sjefen selv være god plass til 4 voksne mannfolk der.

Det kommer tre representanter fra Mercedes Enthusiast i England.

Det er også mulig å leie biler for de som ønsker det. Prisen er kr. 5000,- + bensin.

• 2 weeks later...