Guest 3991 Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Hei har en 300TE 4matic 1990 model Sliter med å få bilen i gir etter automatgir bytte. klarer ikkje å ta i gang, men vist eg får litt dytte hjelp går bilen i gir og girer sånn som den skal til eg stopper og skal ta laust igjen. Har bytta til ei TDT kasse, men har ikkje flytta over vacum styring. Kan de ha noke med de å gjere? eller kan de vere fordi eg bruker convurteren fra TE'n? kan de hjelpe å skifte gir olje og filter? Håper nokren har ei formeining om hva som kan vere gale Takker for svar Mvh Haaland Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 er det nåkk olje på Automatn da??? mvh Geir Quote
Guest 3991 Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Ja, har fylt til litt over max streken. men har brukt peilepinnen fra bensinkassa, men skal vel vere lik mengde olje? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 du må jo selfølgeli bruke peilepinnen fra den kassa du har i no å ikke fra bensin.. er jo 2 forskjellige kasser da vettu.. se i innstruksjonsboka om hvor mange liter den specefikke kassa du har i nå,..å eventuelt bytte olje å filter på kassa.. mvh Geir Quote
Recommended Posts