CHARLIE Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Jeg hadde ikke planer om å legge ut bilder av denne bilen på forumet, men etter masse spørsmål, tekstmeldinger, PM og mailer angående vår nye familiebil, så velger jeg likevel å legge ut litt info og bilder på forumet selv om det ikke ble Mercedes denne gangen. Siden dette er et "feil" merke, har jeg valgt å legge den under "På siden". Bilen er en 2005 Range Rover Sport TDV6 med full Arden AR5 styling og Arden eksos med 4 utblås (www.arden.de). Både jeg og kona har alltid likt disse Range Roverene, og slo til på denne som kun var gått 87.000 km. Bilen har kun hatt 2 eiere, og jeg kjenner både de 2 eierene og bilen godt fra den var ny. Første eier sparte ikke på kronene, og krysset av absolutt alt som fantes av utstyr å få fatt i. Da bilen hadde gått 40.000 fikk den totalhavari på motoren. Ny motor ble satt i på garanti for ca 4 år siden, så den er kun gått 47.000 nå. Har fått senket kjørestillingen ca 26 mm, samt gjort diverse oppgraderinger siden vi kjøpte bilen for snart 3 måneder siden. Noe av det første jeg gjorde var å sette på nye vinterhjul. Felgene heter Redbourn Saxxon og piggdekkene er Nokian Hakkapelitta SUV i størrelse 285/30-22. Her er noen bilder; Quote
Erlend Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Gratulere med fet bil!!Denne var rimelig rå ja.... Likte godt dei felgene Quote
olepeder Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Det finnes annet enn MB som er tøft også ser jeg Hva synes du om denne kontra Mercedes mtp opplevd kvalitet og finish? Gratulerer Quote
E_S Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 De bilene der er fine og den stylingen hjelper også på å få det til å skille seg litt ut fra mengden av disse som kjøres av folk som egentlig ikke har bilinteresse, men bare vil vise at de har over middels lommebok. ..men hva i all verden skal man med piggdekk på en kant av landet det bare unntaksvis kommer litt sludd og såvidt bikker over på minussiden av termometeret, og resten av vinteren er grønne plener og regnvær? Quote
Sven Håkon Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 ES; Du har tydeligvis ikke vært i Stavanger de siste vintrene? Quote
Knut G Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Ja det var jo en kuul sak. :laughing6: Gratulerer. Quote
ØHN Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Gratulerer med kongefet bil. Allerede personifisert den på en aldeles smakfull måte ser jeg. Grombil er grombil uansett bilmerke Quote
Olav Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Tøff vogn Charlie. Jeg er spent på å høre hvordan den oppleves over tid, sammenlignet med E-klassen. Quote
Kenneth Sivertsen Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Grom bil dette ja. Sikler etter en slik sak jeg å. Aldri likt engelske biler, men denne faller veldig i smak:) Nå kan vel ikke denne sammenlignes med E klassen da, mener nå ikke jeg. Quote
Arne Henriksen Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Kul bil! Du er ikke litt betenkt når første motor varte 40.000km og forrige eier selger når den neste akkurat har passert 40.000 igjen? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 hvorfor Range Rover da å ikke Mercedes-Benz???.. ML 400CDI BRABUS da??? mvh Geir Quote
Jøran89 Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Cool bil! Var litt mafiastuk over den der. Grattis! Quote
HåvardR Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Tøff skute det der! Men kva er grunnen til at du valgte å handle Range Rover denne gang istedenfor Mercedes ? Quote
gunsen Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Gratulerer med tøff bil, hjalp med felger og få den litt lavere . Motoren i denne bilen, er det noe som blir brukt av flere bilmerker eller det noe som bare Range Rover bruker, litt nysgjerrig på kvaliteten på motor? Quote
Stian Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Tøff skute det der! Men kva er grunnen til at du valgte å handle Range Rover denne gang istedenfor Mercedes ? Charlie har nok og fått et snev av Engelsk syke..... Kul sle'e. Quote
Tor Inge Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Håper du har tenkt å leke litt i skogen med denne, siden den har firehjulstrekk Quote
HenningN Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Gratulerer med ny bil Charlie!! Denne var rå, finnes ikke mange RR langs veien som ser sånn ut... Quote
CHARLIE Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 Hva synes du om denne kontra Mercedes mtp opplevd kvalitet og finish? Jeg opplever denne bilen som en fantastisk bra bil, og er kjempefornøyd så langt. Har hatt den snart 3 måneder, og kjørt rundt 4.000 km til nå. Den virker særdeles godt sammenskrudd, og er vanvittig god å kjøre. Begge tidligere eiere var også veldig godt fornøyde med bilen. Vi hadde en gang for maaaaaaaaaaaaange år siden en 1986 modell Range Rover 3,5 Vouge EFi, men det var virkelig SØPPEL. Man merker at det har skjedd endringer hos Range Rover også i løpet av alle disse årene . Quote
CHARLIE Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 De bilene der er fine og den stylingen hjelper også på å få det til å skille seg litt ut fra mengden av disse som kjøres av folk som egentlig ikke har bilinteresse, men bare vil vise at de har over middels lommebok. Er ikke mange Range Rover Sport med denne stylingen nei. Skal være 3 stk i Norge har jeg hørt. Ser enda bedre ut når hengerfestet er av, og dekselet over der er på. ..men hva i all verden skal man med piggdekk på en kant av landet det bare unntaksvis kommer litt sludd og såvidt bikker over på minussiden av termometeret, og resten av vinteren er grønne plener og regnvær? Det er fordi at di gangene vi har vinterføre på denne kanten av landet, så er det KLINK IS. Jeg har planer om å kunne stoppe de dagene også (Vi trenger ikke en videre diskusjon om pigg/piggfritt i denne tråden..) Quote
kent a.L. Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Den var virkelig nice Charlie. Liker looken du har på bilene din. Godt å høre du er fornøyd med`n. Quote
RuneT Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Flott bil Gratulerer så mye. Er faktisk litt misunnelig når jeg kjenner etter..... Quote
CHARLIE Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 Kul bil! Du er ikke litt betenkt når første motor varte 40.000km og forrige eier selger når den neste akkurat har passert 40.000 igjen? Vel, nå har det seg slik at akkurat denne bilen var ikke til salgs i det hele tatt. Jeg måtte jobbe en del for å få forrige eier til å selge Angående kjørelengde på motor, så er jeg ikke så bekymret for at den også skal ryke. Tror nok at det hadde vært viden kjent hvis disse motorene kun gikk 40-50.000 km før de røk . Quote
CHARLIE Posted December 11, 2011 Author Posted December 11, 2011 hvorfor Range Rover da å ikke Mercedes-Benz???.. ML 400CDI BRABUS da??? mvh Geir Ganske enkelt for at jeg ikke har lyst på ML, og at lysten på Range Rover Sport tok overhånd Quote
Recommended Posts