Tonny S212 Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 jeg har kjøpt en W203 220cdi 150hk 2005 mod, motoren går ikke jevnt rister høres ut som en cylinder ikke er med. er der nogen måte og finne ut av om en dyse er dårlig??? har byttet svinghjuls sensor da denne var feil på, må denne feil tilbakestilles etter bytte?? Quote
Bjørn Vedø Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Ble den slik etter bytte av sensoren?? Quote
Rolf Åge Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Hadde lignende syndrom på 210en til far min.. (220cdi 01 mod) Der var det frihjulet på dynamoen som var ferdigt.. Quote
Tonny S212 Posted December 7, 2011 Author Posted December 7, 2011 Ble den slik etter bytte av sensoren?? jeg er ikke sikker om problemet kom etter sensor bytte, men min sønn mener ikke de,sensoren blev byttet pga. feil på diagnose test det viste kun på testen. Dynamoen er det ikke de er noget i motoren Quote
Tonny S212 Posted February 10, 2012 Author Posted February 10, 2012 jeg har kjøpt en W203 220cdi 150hk 2005 mod, motoren går ikke jevnt rister høres ut som en cylinder ikke er med. er der nogen måte og finne ut av om en dyse er dårlig??? har byttet svinghjuls sensor da denne var feil på, må denne feil tilbakestilles etter bytte?? Det var nokk en dyse som ikke var som den skulle, byttet en dyse motoren går mye bedre nå Quote
Guest janerik Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Hadde lignende syndrom på 210en til far min.. (220cdi 01 mod) Der var det frihjulet på dynamoen som var ferdigt.. er det noen måte og se om den er gåend, vår 2002 mod går og fjusker slik i ny og ne den også Quote
Guest Bjarte Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 ganske enkelt å sjekke dette. Napp ay dieselslangene på toppen av dysene(bare festet med et klips som må av), bruk en sveisetang el. lignende til å knipe igjen dieselslangen før første dyse (nærmest torepedovegg) sett så inni i f eks. dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-151397/ , jeg har personlig laget meg en for 30kr av noe 8mm luftslanger som går oppi noen beholdere ala biltemasettet. start bilen og la den gå i et par-tre minutt- differansen skal ikke være over 25% mellom laveste og høyeste nivå. om ene dysen f.eks fyller opp begeret mye fortere enn de andre er det da denne som er gåen. dette tror jeg ikke går an å reparere, og de koster desverre flesk. Mvh Bjarte Quote
janerik Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 ganske enkelt å sjekke dette. Napp ay dieselslangene på toppen av dysene(bare festet med et klips som må av), bruk en sveisetang el. lignende til å knipe igjen dieselslangen før første dyse (nærmest torepedovegg) sett så inni i f eks. dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-151397/ , jeg har personlig laget meg en for 30kr av noe 8mm luftslanger som går oppi noen beholdere ala biltemasettet. start bilen og la den gå i et par-tre minutt- differansen skal ikke være over 25% mellom laveste og høyeste nivå. om ene dysen f.eks fyller opp begeret mye fortere enn de andre er det da denne som er gåen. dette tror jeg ikke går an å reparere, og de koster desverre flesk. Mvh Bjarte tenkte på frihjulsnavet Quote
Bjarte Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 for å sjekke, vri det hardt på høyre, og hold igjen, hvis d går rundt så er d i orden hvis d stopper i hånda di med engang så er det defekt, skal fri opp Quote
janerik Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 for å sjekke, vri det hardt på høyre, og hold igjen, hvis d går rundt så er d i orden hvis d stopper i hånda di med engang så er det defekt, skal fri opp hjule som viftereimen sitter på? Quote
Bjarte Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 frihjulet på dynamoen - altså hjulet som stikker ut av dynamo Quote
janerik Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 frihjulet på dynamoen - altså hjulet som stikker ut av dynamo asj det gikk rundt, hva er det som får motoren til og gå opp og ned på turtall på tomgang da? turtallet forandrer seg med ca 100 omd. men ikke hele tiden. Quote
Tonny S212 Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 ganske enkelt å sjekke dette. Napp ay dieselslangene på toppen av dysene(bare festet med et klips som må av), bruk en sveisetang el. lignende til å knipe igjen dieselslangen før første dyse (nærmest torepedovegg) sett så inni i f eks. dette: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Dieseltester-common-rail-151397/ , jeg har personlig laget meg en for 30kr av noe 8mm luftslanger som går oppi noen beholdere ala biltemasettet. start bilen og la den gå i et par-tre minutt- differansen skal ikke være over 25% mellom laveste og høyeste nivå. om ene dysen f.eks fyller opp begeret mye fortere enn de andre er det da denne som er gåen. dette tror jeg ikke går an å reparere, og de koster desverre flesk. Mvh Bjarte tenkte på frihjulsnavet Det er helt rett det du skriver vi gjore det samme med 2 biler. dette tror jeg ikke går an å reparere, og de koster desverre flesk. det kan repereres må leveres inn til et diesel services verksted vi levert dei i Bergen ca 1000kr pr dyse Quote
Bjarte Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 frihjulet på dynamoen - altså hjulet som stikker ut av dynamo asj det gikk rundt, hva er det som får motoren til og gå opp og ned på turtall på tomgang da? turtallet forandrer seg med ca 100 omd. men ikke hele tiden. Hørest ut som vakuum-lekasje?? Jeg hadde problem med en accord bensiner engang, noe samme symptomer - en kompis av meg feilsøkte da med startgass rundt omm på vakuumslanger, der vi hørte turtallet forandret seg når vi sprayet (ruset seg litt opp) var lekasjen - i mitt tilfelle en pakning. MEN, om dette gjelder mercedes diesel, og samme feilsøkingsmetode kan brukes vet jeg ikke er bare en amatør som prøver så godt jeg kan Quote
Recommended Posts