Guest kodvaag Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Hvordan får jeg ut Hr. Becker? Jeg har originalverktøy, putter disse to inn riktig vei, men alikevel får jeg ikke til å dra ut spilleren. Noen tips? Quote
Thor-Egil Andersen Posted December 9, 2005 Posted December 9, 2005 Enig med SH her.. den sitter noe vannvittig.... Quote
Guest kodvaag Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Helt enig med dere begge. Det er fremdeles Beckere i begge W124'er her, og det er fremdeles to esker med nye JVC MP3 spillere stående her. Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Helt enig med dere begge. Det er fremdeles Beckere i begge W124'er her' date=' og det er fremdeles to esker med nye JVC MP3 spillere stående her. [/quote'] Bare si ifra hvis de JVC spillerne tar for mye plass. Har en gammel Panasonic kassettspiller som bør pensjoneres snart. Er lei av P4 og "Best of Joe Cocker" kassetten min Quote
Guest kodvaag Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Du kan få kjøpe en brukt Becker kasettspiller, når jeg får de ut, så får du litt Mercedesfølelse i hverdagen. Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Du kan få kjøpe en brukt Becker kasettspiller' date=' når jeg får de ut, så får du litt Mercedesfølelse i hverdagen. [/quote'] Kan bytte likt i en gammel panasonic kassettspiller og en Terje Formoe barnekassett Quote
Guest amorino Posted December 13, 2005 Posted December 13, 2005 Hvis Formoe er med i bildet her, så er jeg redd vi legger opp til skikkelig budkrig her... Jeg hiver inn to x Becker (96 og 97 mod) med Bananarama-kassett og en blank TDK opptakskassett!! Kodvaag - kommer du ikke til fra siden på noe vis? Eller via hanskerommet? Slik at du kan dytte bakfra? Quote
Guest kodvaag Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 MØKKASPILLERE!! Nå har jeg slitt fingrene mine nesten i stykker. Hverken på 200E'en eller 230E'en får jeg ut de drittspillerne. Kan noen komme med bedre tips enn å dra hardt før jeg stapper plastisk sprengstoff inn i kassetåpninga? Quote
Olav Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Lenge siden jeg har operert en 124, men du kommer vel til bakfra ved å fjerne sidekledningen på midtkonsollen. Da kan du skyve på litt bakfra. Evt trykke inn sprengstoffet der. Putter du det inn i kassetthullet vil du blåse spilleren lengre innover Quote
Guest ØHN Posted December 14, 2005 Posted December 14, 2005 Prøv med en heavyrock kassett av TNT. Quote
Guest Brøl Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Ta ut plata rundt giren, og så askebegeret så kommer du til bak... Quote
Guest Tonny Solem Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Det enkleste er kanskje å selge bilen/e og heller være på utkikk etteren bil som allerede har skiftet spiller i bilen.Hvis kravet da er at de må ha JVC MP3 spiller så blir det vel straksvanskeligere. Quote
Olav Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Det enkleste er kanskje å selge bilen/e og heller være på utkikk etteren bil som allerede har skiftet spiller i bilen.Hvis kravet da er at de må ha JVC MP3 spiller så blir det vel straksvanskeligere. Ja det er jo en løsning. Jeg har en haug med gamle kassetter jeg ikke har hørt på mange år. Hva skal du ha for 230'n Kodvaag? Quote
Guest tdha Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 MØKKASPILLERE!! Nå har jeg slitt fingrene mine nesten i stykker. Hverken på 200E'en eller 230E'en får jeg ut de drittspillerne. Kan noen komme med bedre tips enn å dra hardt før jeg stapper plastisk sprengstoff inn i kassetåpninga? Kunne du ikke bare stikke innom en bilstereo butikk eller BOS på til eller fra jobb? Quote
FrodeS Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 MØKKASPILLERE!! Nå har jeg slitt fingrene mine nesten i stykker. Hverken på 200E'en eller 230E'en får jeg ut de drittspillerne. Kan noen komme med bedre tips enn å dra hardt før jeg stapper plastisk sprengstoff inn i kassetåpninga? Kan du ikke skru ut platene rundt, så du kommer til inni der? Quote
Guest kodvaag Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Det enkleste er kanskje å selge bilen/e og heller være på utkikk etter en bil som allerede har skiftet spiller i bilen.Hvis kravet da er at de må ha JVC MP3 spiller så blir det vel straksvanskeligere. Problemet er at jeg er en gnier som vil ha ny bil i gammeldags kvalitet med alt utstyr uten å betale for det. Jeg har en haug med gamle kassetter jeg ikke har hørt på mange år. Hva skal du ha for 230'n Kodvaag? Bare 46000,- til deg Olav. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=959551 Skal gjøre et seriøst forsøk til på å ta ut spillerne fra W124'ene. Men ikke i dag... Quote
Guest Bamzemums Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Synd du bor så langt sør og jeg så langt nord:P så skulle jeg dratt ut de to spillerne, gjorde følgende i fadern sin 124 når jeg skulle ta ut spillern(høre kanskje litt brutalt ut ) tok ut askebegeret under spillern, og tok ett brekkjern/kubein av den lille typen å stakk under spillern å hektet den bak, så dro jeg noe inni hel**** til den kom ut På min bil, tok jeg av frontdekslet på spillern, og fant 2 stk klips på hver side, som jeg åpnet med skrujern før jeg dro ut spillern, se om det går på din Quote
Guest kodvaag Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Høres ut som det kan være løsningen, mumz. For å ta ut askebegeret, måtte du ta løs treplaten rundt gearspaken? Quote
Olav Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Tja, er det ikke noen skruer nede foran girvelgeren tro? Men man må vel også ut med trepanelet på konsollen og da må vel radioen ut? Kan den sitte så j%"$ da? Quote
FrodeS Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Høres ut som det kan være løsningen' date=' mumz. For å ta ut askebegeret, måtte du ta løs treplaten rundt gearspaken?[/quote'] Ta ut filten under armlenet (eller der hvor det skulle vært?), skru løs skruen, løft opp treplata. Da er den i midten ute. For å skru løs den rundt varmeapparatet må du skru ut de to skruene som sitter oppover rett over spilleren. på min går det såviiidt uten å ta ut spilleren. Du må også av med vrihjulene for viftefart og luftretning (du vet, de som sitter på hver side av ac-knappene ) (røskes rett ut), og skru ut mutteren bak der. Da er plata bare å ta av, og askebegeret burde være greit å få ut (husker ikke nøyaktig åssen det satt, men alt detta er som å bygge lego) Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Det enkleste er kanskje å selge bilen/e og heller være på utkikk etter en bil som allerede har skiftet spiller i bilen.Hvis kravet da er at de må ha JVC MP3 spiller så blir det vel straksvanskeligere. Problemet er at jeg er en gnier som vil ha ny bil i gammeldags kvalitet med alt utstyr uten å betale for det. Jeg har en haug med gamle kassetter jeg ikke har hørt på mange år. Hva skal du ha for 230'n Kodvaag? Bare 46000' date='- til deg Olav. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=959551 Skal gjøre et seriøst forsøk til på å ta ut spillerne fra W124'ene. Men ikke i dag... [/quote'] Pass godt på den ett år Bjørn, så kjøper jeg den av deg når jeg kommer hjem fra militæret Quote
Guest kodvaag Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Takk for alle tips. Nå er det montert JVC MP3 spiller i 200E'en! Vold hjelper IKKE! I den sorte plasten som "omringer" askebegeret, den plasten som sitter igjen når du har skrudd ut askebegeret, der er det to små knotter som stikker opp inni Hr. Becker. (Kanskje det er Frau Becker?) Det originale verktøyet som man stikker inn i fronten skal frikoble en metallsperre på siden, og presse ned plaststopperne nedi askebegeret. Problemet var at plaststopperne ikke ble dyttet tilstrekkelig langt nok ned med originalverktøyet. Hvorfor? De traff en stopper for plaststopperne, plassert på toppen av askebegeretplasten! Askebegeret måtte ut, men fremdeles så gikk det ikke, uten å manuelt lirke ned stopperne og så dra ut Frau Becker! Hurra! Så tenkte jeg, denne bilen er helt som fabrikkny, og jeg har ikke lyst til å klippe i ledningsnettet. Jeg hadde kjøpt overgang til strømmen, men høyttalerne? Det endte med at jeg parterte fruen (Frau Becker altså) loddet av høyttalerkontaktene fra kretskortet inni henne, loddet på ledninger, lagde min egen overgang, og vips fikk jeg spilleren koblet uten å klippe en eneste originalkabel i bilen. Fikk også gjort det slik at hver kanal i spilleren ("4x50W") går til hver sin høyttaler. Det ble ganske bra. Det eneste faderen i midtkonsollen kan gjøre nå er å dempe lyden i baksetet, ellers virker faderen/balansen i spilleren 100%. Historien om plaststopperne er ikke over: For å få inn askebegeret, når den nye spilleren (uten hull til plaststopperne) var montert, så ville ikke askebegeret inn. Løsning: Plaststopperne måtte klippes vekk. Snipp snipp snapp snute. Quote
Guest Stein Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Hvor har du fått tak i verktøyet for å fjerne spilleren? Quote
Recommended Posts