Jump to content

Kjøpe bil med høy km???????????

Recommended Posts

Posted

Skal kjøpe meg ny bil nå, og har litt lyst på den nye E220 cdi, fra 2003. Har sett på noen som har gått som taxi og har ca 250000km på seg, er dette noe å kjøpe eller bør man styre unna slike biler?

Hva bør en slik bil koste? har sett noen som ligger til rundt 280.000,-

Trenger noen gode råd her!

Posted

Jeg hadde en helt tilsvarende bil som jeg bytta inn i sommer. Det var en 02-produksjon med en del feil (som ble tatt på garanti) men alt i alt var jeg veldig fornøyd jeg. Har ikke erfaring med så høy km da min var gått 80.000 elns når jeg skiftet den ut. De bør være trygge å kjøpe nå (med tanke på de vanlige feilene) og hvertfall drosjer som garantert har fått ordna dette på garanti for lenge siden. Har hørt noe om at de vanlige barnesykdommene var luket ut på ca. oktober 2003-produksjon. Lykke til uansett i jakten. Sinnsykt mye bruktbiler som står til salgs for tiden og det er definitivt kjøpers marked. 8)

Posted

Hei,

I min jakt på bil hørte jeg at man bør styre unna taxikjørte 211, siden det visstnok stort sett de som hadde problemer. Men denne er jo veldig billig da.....

Posted

Kan ikke tenke meg at det skulle være mer problemer på taxiene???

Bortsett fra at km.standen er mye høyere enn normalt er det jo stort sett identiske biler. (Noen har dog egne taxi-versjoner med taklampebryter inni samt annen fjæring o.l.)

Posted
Skal kjøpe meg ny bil nå' date=' og har litt lyst på den nye E220 cdi, fra 2003. Har sett på noen som har gått som taxi og har ca 250000km på seg, er dette noe å kjøpe eller bør man styre unna slike biler?

Trenger noen gode råd her![/quote']

Det bør ikke være noe problem så lenge bilen er godt holdt, men være obs på at ting selvsagt kan skje. Med motor/gir/drivverk bør du ikke få noen store problemer, men bilen har jo rullet litt, og det setter sitt preg på seter, hjullager, vifter osv osv. Selv om nye biler er mye elektronikk, så er det fortsatt mye mekanikk igjen.

Jeg ville nok heller kjøpt en 211 med høy km, enn en 210 med lavere.

• 3 months later...
Posted

Skal kjøpe meg ny bil nå, og har litt lyst på den nye E220 cdi, fra 2003. Har sett på noen som har gått som taxi og har ca 250000km på seg, er dette noe å kjøpe eller bør man styre unna slike biler?

Trenger noen gode råd her!

Det bør ikke være noe problem så lenge bilen er godt holdt, men være obs på at ting selvsagt kan skje. Med motor/gir/drivverk bør du ikke få noen store problemer, men bilen har jo rullet litt, og det setter sitt preg på seter, hjullager, vifter osv osv. Selv om nye biler er mye elektronikk, så er det fortsatt mye mekanikk igjen.

Jeg ville nok heller kjøpt en 211 med høy km, enn en 210 med lavere.

Tar man en titt på ulike norske nettsider, begynner det å bli en del 211 med høy km som har kommet ned i et "akseptabelt" prisleie.

Selv om det har vært noe tull med de første modellene, så må vel dette ha blitt reparert nå, og drosjeeiere begynner vel å bytte ut sine 2003 - modeller nå i 2006 ?