Jump to content

Gulvteppe med skumgummi-isolasjon stappfull av vann.

Recommended Posts

Posted

Er bilrelatert, men ikke MB, så derfor "på siden"

Har ett gulvteppe til bagasjerom til xantia stasjonsvogn som er stappfullt av vann. Ser ut som samme type skumgummi som er under gulvteppene foran på 124, men bare i ca 2 cm tjukt lag på det meste.

Har ikke noen gode steder som er varme til å få hengt opp det til tørk.. Noen tips til kjappere tørk? Ja jeg husker fra fysikk-timene på vgs at våte klær faktisk tørker ute selv i mange minusgrader. Tar bare lang tid. :P

Posted

Ting vil tørke ved minusgrader også, men det tar laaaang tid. De mattene på 124 suger noe enormt med vann. Jeg har tørket dem inne noen ganger, og på badet, selv med god varme og avfukter, så er ikke de tørre etter én natt.

Posted

Ting vil tørke ved minusgrader også, men det tar laaaang tid. De mattene på 124 suger noe enormt med vann. Jeg har tørket dem inne noen ganger, og på badet, selv med god varme og avfukter, så er ikke de tørre etter én natt.

Nettopp. Og gulvteppe til bagasjerom er sånn ca 4 ganger større i areal enn teppene foran i en 124..

Badet vårt er på knappe 6kvm,  så å henge opp noe der blir nok ikke aktuelt.

Får vel bare la det henge i garasjen og satse på at den blir tørr iløpet av en måneds tid eller to.