Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg er på utkikk etter et slik deksel over innsuget,men finner ikke noe som passer.

Etter det jeg ser så tror jeg bilen på bilde er en SLK230Kompressor(R170).

Har slik deksel fra en 01m bil(w203),men det passer ikke da fuelrailen og innsugsrøret til gass-spjeldet er anderledes.

De motorene jeg har sett med slik deksel har peilepinnen i delselet(noe som ikke er på den på bilde) å de bilene har kamføleren i toppdekselet(noe den på bildet heller ikke har) så enten så er det en type/modell som har denne type motoren og deksel, eller så har eieren bygget om dekselet en god del.

131924_02122009_25752.jpg

Noen tips?

Posted

Er bilen på bilde jeg lurer på hva er. Det er ikke mange MB som har ekspangsjonstanken på radiatoren

Motoren som sitter der er mest sannsylnlig en M111, 230K motor.

Den motoren sitter i 210, 202, 203, 208, 209, 170 og 171. Modeller fra 2000 ble som skrevet tidligere levert med deksel over innsp.

Jeg har 1.gen m111 motor,men ønsker som sagt deksel på den.

Har en 2.gen m111 motor med deksel,men som skrevet er det flere forskjeller på disse som gjør at det ikke nødvendigvis blir pent å bygge om det dekselet(er egentlig to deksler som settes sammen så det blir ett).

Posted

blien på bilde over er en 2000->(vet du eksakt modell?)

som har camsensor oppå toppdekselet, annen fuelrail (som er lavere enn de eldre), annet rør ned på gass-spjeldet(annen vinkel å i plast).

Men nå kan jeg jo maile å spørre eieren, hjertelig takk ronnie.