Guest Chris300 Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Noen som har noe forslag til hva som kan være problemet når bilen ikke eier retningstabilitet ved god nedbremsing. Mener det burde komme fra bakstillingen en plass ettersom det er nye foringer og kuler foran samt nye bremser hele veien rundt. Bilen har merkelig nok også endel mer svingradius mot venstre enn den har mot høyre. ??? Forslag mottas med takk. Quote
Guest PerE Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Ville i første omgang tenkt på utslitt bremseskive, med evt kast. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 jeg har villet tadd en 4 hjulskontroll på bilen,å eventuelt byttet sporingstagene bak,et på hver side pluss eventuelt traversjforingene, http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=14440.0 mvh Geir Quote
Guest Chris300 Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 Ja, jeg tenkte også bremser så de fikk jeg byttet til nytt hele veien rungt, men porblemet er der enda... Flere forslag? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 kansje disse skulle ha vert byttet,de stagene som ligger i midten på bildet.. Quote
Guest Chris300 Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Takk for svar. Lurer på å bytte ut alle stagene baki der og kanskje like greit å ta med foringene samtidig. Quote
FrodeS Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Jeg gjorde det på min, og har litt blandede erfaringer. De stagene man kjøper nye nå er gjerne ikke samme kvalitet som de originale. Å bytte originale, som fortsatt henger bra med i nye, som kanskje gir seg om kort tid er ikke nødvendigvis så lurt. Min erfaring er at det hjelper ikke å kjøpe "kvalitet" heller. Quote
Guest Chris300 Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Har hørt at kvaliteten ikke alltid er helt på høyde med orig, men tanken er som så at så lenge alt er like gammelt, slites det kanskje likt også... Har hørt om taxisjafører som har måtta byttet etter et halvt år, men de kjører sikkert mer på det halve året enn jeg gjør på 4år + at jeg ikke kjører med like mye last som de gjør... Håper på bakgrunn av dette at de hvertfall holder i 2-4 år... Skulle gjerne funnet et slags "komplett" boltsett til bakstillingen på disse da... Frykter det kan bli dyrt å handle hver skrue for seg... Quote
Alexander Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Kjøper du stag følger det gjerne bolter med. Quote
Frode Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Hva sier 4 hjulskontrollen som du tok etter installering av nytt fremme.? Hva er spissingen og chamberen din.? Quote
Guest Chris300 Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Tenkte ikke å ta 4hjuls kontrolll før jeg var ferdig med å bytte bak også... Quote
Guest Chris300 Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Fulgte ikke med bolter på det settet som jeg handlet.... Til tross for at firmaet jeg handlet hos reklamerer for det... Prøvd å klage, men til ingen nytte. Skrevet litt om det på hovedforumet. Quote
Frode Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Grunnen til at jeg nevner 4 hjuls kontroll er at Toe out vil gi deg en bil som trekker i alle retninger ved nedbremsing...... Hvordan kan du bytte så mye uten å ta hjulstillingskontroll.? Du kan risikere å ha utslitte dekk etter bare noen mil..... Quote
FrodeS Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Grunnen til at jeg nevner 4 hjuls kontroll er at Toe out vil gi deg en bil som trekker i alle retninger ved nedbremsing...... Hvordan kan du bytte så mye uten å ta hjulstillingskontroll.? Du kan risikere å ha utslitte dekk etter bare noen mil..... Han må vel nesten få lov å bytte delene før han tar hjulstillingskontroll ? Quote
FrodeS Posted December 3, 2011 Posted December 3, 2011 Det selges komplette kit ink. bolter til fornuftig pris. Jeg vet ikke noe om kvaliteten på disse, men prisen er i hvert fall hyggelig. http://www.ebay.co.uk/itm/SUSPENSION-CONTROL-ARM-SET-MERCEDES-W210-W124-REAR-NEW-/330641990017?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4cfbcc6181 Quote
Guest Chris300 Posted December 3, 2011 Posted December 3, 2011 Ja, tenkte å bytte sulamitten før jeg tok kontrollen. Kjøpte et lignende sett fra tyskland der de reklamerte med komplett kit + bolter og muttere, men har kun fått tilsendt halve settet med stag og ingen bolter/muttere så er ikke videre imponerty over det firmaet kan man si... Har en åpen sak om det via ebay buyers protect el hva det heter så vi får se hva utfallet blir tilslutt. Har ikke bestemt meg for om jeg bare skal handle et nytt komplett sett eller om jeg skal handle inn resterende stag og bolter i tillegg. Derfor jeg lurte på om noen viste om noe komplett bolt sett bak til disse så jeg slipper å handle orig(som sikkert koster mer enn det smaker).. Quote
Alexander Posted December 3, 2011 Posted December 3, 2011 Jeg kjøpte alt på Autotrio. Lemförder foringer med bolter. Quote
Frode Posted December 5, 2011 Posted December 5, 2011 Han må vel nesten få lov å bytte delene før han tar hjulstillingskontroll ? Litt dårlig formulert fra min side, ser den.... Men det jeg mente var at en burde kanskje forvente litt rar oppførsel fra bilen hvis en har byttet alt fremme og ikke tatt hjulstillingskontroll.... Quote
Guest Chris300 Posted December 5, 2011 Posted December 5, 2011 Nå har jo glatta kommet så da går det på tverra uansett... Sliter ikke så mye dekk foran heller på denne tia av året... Quote
Recommended Posts