Jump to content

w124 vingler til begge sidene når jeg bremser godt ned.

Recommended Posts

Guest Chris300
Posted

Noen som har noe forslag til hva som kan være problemet når bilen ikke eier retningstabilitet ved god nedbremsing.

Mener det burde komme fra bakstillingen en plass ettersom det er nye foringer og kuler foran samt nye bremser hele veien rundt.

Bilen har merkelig nok også endel mer svingradius mot venstre enn den har mot høyre. ???

Forslag mottas med takk. :)

Posted

Ville i første omgang tenkt på utslitt bremseskive, med evt kast.

Guest Chris300
Posted

Ja, jeg tenkte også bremser så de fikk jeg byttet til nytt hele veien rungt, men porblemet er der enda...

Flere forslag?

Guest Chris300
Posted

Takk for svar. Lurer på å bytte ut alle stagene baki der og kanskje like greit å ta med foringene samtidig.

Posted

Jeg gjorde det på min, og har litt blandede erfaringer. De stagene man kjøper nye nå er gjerne ikke samme kvalitet som de originale. Å bytte originale, som fortsatt henger bra med i nye, som kanskje gir seg om kort tid er ikke nødvendigvis så lurt. Min erfaring er at det hjelper ikke å kjøpe "kvalitet" heller.

Guest Chris300
Posted

Har hørt at kvaliteten ikke alltid er helt på høyde med orig, men tanken er som så at så lenge alt er like gammelt, slites det kanskje likt også...

Har hørt om taxisjafører som har måtta byttet etter et halvt år, men de kjører sikkert mer på det halve året enn jeg gjør på 4år + at jeg ikke kjører med like mye last som de gjør...

Håper på bakgrunn av dette at de hvertfall holder i 2-4 år... :)

Skulle gjerne funnet et slags "komplett" boltsett til bakstillingen på disse da... Frykter det kan bli dyrt å handle hver skrue for seg...

Guest Chris300
Posted

Tenkte ikke å ta 4hjuls kontrolll før jeg var ferdig med å bytte bak også...

Guest Chris300
Posted

Fulgte ikke med bolter på det settet som jeg handlet.... Til tross for at firmaet jeg handlet hos reklamerer for det... Prøvd å klage, men til ingen nytte.

Skrevet litt om det på hovedforumet.

Posted

Grunnen til at jeg nevner 4 hjuls kontroll er at Toe out vil gi deg en bil som trekker i alle retninger ved nedbremsing...... :?

Hvordan kan du bytte så mye uten å ta hjulstillingskontroll.?

Du kan risikere å ha utslitte dekk etter bare noen mil..... :lol:

Posted

Grunnen til at jeg nevner 4 hjuls kontroll er at Toe out vil gi deg en bil som trekker i alle retninger ved nedbremsing...... :?

Hvordan kan du bytte så mye uten å ta hjulstillingskontroll.?

Du kan risikere å ha utslitte dekk etter bare noen mil..... :lol:

Han må vel nesten få lov å bytte delene før han tar hjulstillingskontroll ?  :?

Guest Chris300
Posted

Ja, tenkte å bytte sulamitten før jeg tok kontrollen. Kjøpte et lignende sett fra tyskland der de reklamerte med komplett kit + bolter og muttere, men har kun fått tilsendt halve settet med stag og ingen bolter/muttere så er ikke videre imponerty over det firmaet kan man si...

Har en åpen sak om det via ebay buyers protect el hva det heter så vi får se hva utfallet blir tilslutt.

Har ikke bestemt meg for om jeg bare skal handle et nytt komplett sett eller om jeg skal handle inn resterende stag og bolter i tillegg. Derfor jeg lurte på om noen viste om noe komplett bolt sett bak til disse så jeg slipper å handle orig(som sikkert koster mer enn det smaker).. :P

Posted
Han må vel nesten få lov å bytte delene før han tar hjulstillingskontroll ? 

Litt dårlig formulert fra min side, ser den.... :lol:

Men det jeg mente var at en burde kanskje forvente litt rar oppførsel fra bilen hvis en har byttet alt fremme og ikke tatt hjulstillingskontroll.... :P

Guest Chris300
Posted

Nå har jo glatta kommet så da går det på tverra uansett... Sliter ikke så mye dekk foran heller på denne tia av året... ;)