Thor-Egil Andersen Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Hei alle kunnskapsrike MB folk. Iblandt forsvinner all belysning inne i bilen, blink og langlys tak og stolpebelysning fungerer(målere i instrumet/utetemp) fungerer også. Dette hender oftest når det er litt kjølig, og så fort bilen blir varm og jeg har kjørt en stund så kommer det plutselig tilbake. Noen som har tips om hvor jeg skal starte å lete? Vet at det ikke er reostat, eller lille røde sikring bak på instrument..... Virker på meg som det kanskje er en vakkel/dårlig kontakt et sted. Dette skjer oftere og oftere nå, men sjelden om jeg har hatt cupe/motorvarmer tilkoblet og det er litt varmt i bilen når starter opp. I går tidlig var det mørkt i bilen, kjørte ca 1km så funket all belysning. I dag tidlig var det mørkt igjen... Kjørte ca 1,5 mil til jobben så kom lyset tilbake..... Quote
Jøran89 Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Ville tatt ut instrumenthuset og sett over loddingene bakpå. På 300en min var det også mørkt i instrumenthuset, men også i midtkonsollen. Viste seg å være brudd i en lodding bakpå dimmeren. Byttet denne så var alt i orden igjen. Quote
Thor-Egil Andersen Posted November 29, 2011 Author Posted November 29, 2011 Instrumenthuset skal ut ja, kjørte hjem fra jobb i går og alt var mørkt...... Kjørte 2-3 km så tok jeg i ren irritasjon en lite Deeeoooo og dæljet lett på dashbord rett over "huset" og da ble det lys gitt Tydelig dårlig kontakt/vakkel et sted ja.... Quote
Thor-Egil Andersen Posted December 14, 2011 Author Posted December 14, 2011 Fikset.... Masse irr på reostat, renset med elektrospray etc, så nå funker alt igjen enn så lenge ihvertfall. Quote
Recommended Posts