Sondre Næss Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Har ett problem med at vifen i bilen ikke starter. Tok imot en skikkelig bølge her om dagen, å etter det døde den. Det rare er at den virker av og til, jeg kan starte bilen å plutselig går den. Men det er akkurat som om den trenger litt "fart" for å virke. Så det må vel ha noen med strømmen å gjøre? Noen som har noe peiling? Er iskaldt å kjøre om morningen nå Quote
Anders' Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Akkuratt samme problemet her Den kvella på Lørdag. Håper nogen har bra svar her, verste årstida å miste vifta på er nå!! Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 sjekk sikringen for irr.. mvh Geir Quote
FrodeS Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Vifta er enkel å komme til. Tar en times tid å montere og demontere. Begynn med sikringen som foreslått. Hjelper ikke det, så skru av dekslene over vifta og mål om det kommer strøm til den. Potensielle feilkilder som jeg kan komme på : Sikring / annet brudd inn til bryteren. Selve bryteren (feil her vil normalt bety at enkelte trinn ikke funker) "sveitserosten" oppå bremsekraftforsterkeren (feil her vil normalt bety at enkelte trinn ikke funker) Selve vifta. Viftene går til en viss grad om hverandre. De med AC/klima/resirkulering har i hvert fall jeg byttet om hverandre. De som ikke har noe av dette har en helt annen vifte. bytter man til en brukt vifte, så hell gjerne noen dråper ATF-olje ned i lagrene (kan rappe noen dråper fra peilepinnen til automaten) Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 vil gjærne at dere gjir oss tilbakemelding på hva dere har gjort??.. mvh Geir Quote
Guest Tommy fra Oslo Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Prøv først sette vifta på styrke 3... Dette høres litt rart ut sikkert ? Slå hardt i midtkonsollen under hanskerom se om den starter ? Gjør den det ? Bør den nok byttes etterhvert. Opplevd dette på noen gamle taxier... Quote
tothoresen Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Er det kommet til noen konklusjon her? Har problemer med min W202. Viften gikk av og til men nå har den sluttet helt. Når jeg måler spenning på viften begynner den å gå. På trinn 2 ca. 8V. På trinn 5 12V. Mistenker motstanden. Quote
Recommended Posts