Guest Tomm Andersen Posted November 26, 2011 Posted November 26, 2011 Hei Jeg har en Mercedes 220CDI stv type 210 2003 model en Clasic utgave. diverse feil: inv. belysning, rygge sensor samt wattstyrke på instrument pærer... Har problem med å bytte pærer i midtkonsoll spesielt i manuell varmeapparat del, Tatt ut enheten og åpnet den og kom inn til ett print-kort som var festet med 8 svarte klips, i tillegg var det to små blå klips til hvert av dreie potensometrene for varme kontroll. usikker på om disse skulle kobles fra i kortet eller lenger inne.... Brukte mer makt på dette enn fornuftig uten løsning, så monterte sammen igjen i påvente av mer informasjon. hva er trikset? Skal også bytte i knappene i senter, men det glemte jeg å se på da jeg hadde det ute, er det noe triks her også... Hva type pærer og hva er wattstyrken på pærene her? I tillegg har det innimellom vært problem med at det plutselig kan bli full varme på en av sidene i bilen uavhengig av hvor justeringen står... Det står jo litt om det her på siden så regner med det er denne Duo-ventilen da kanskje? men hvor finner jeg denne? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så er det ett problem med tak-belysning, når dørene åpnes kan lyset fortsatt stå av, men komme på når de lukkes... eller ikke fungere med dører i det hele tatt... men de kommer alltid på ved av på bruk på bryter... hva er problemet her? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så går ryggesensor løpsk så den slår jeg alltid av, men den kommer på innimellom, mulig jeg kommer borti knappen for dette har ikke skjedd så ofte, men vurderte å fikse dette, hva er vanlige feil her, er det sensorene eller? og hvordan skiftes disse? dyrt? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så skal jeg skifte øvre bærekule/ arm venstre side foran, må en demontere mye i motorrommet her? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Videre syns jeg fjæringen er litt slapp i fronten, slår lett nedi i fartshumper mm. tåler for lite, er de slik eller? Jeg har byttet dempere, men vurderer skifte fjærer også selv om de ser grei ut i høyde... På forhånd takk for alle tips, og en fin side Quote
repvik Posted November 26, 2011 Posted November 26, 2011 I tillegg har det innimellom vært problem med at det plutselig kan bli full varme på en av sidene i bilen uavhengig av hvor justeringen står... Det står jo litt om det her på siden så regner med det er denne Duo-ventilen da kanskje? men hvor finner jeg denne? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så er det ett problem med tak-belysning, når dørene åpnes kan lyset fortsatt stå av, men komme på når de lukkes... eller ikke fungere med dører i det hele tatt... men de kommer alltid på ved av på bruk på bryter... hva er problemet her? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så går ryggesensor løpsk så den slår jeg alltid av, men den kommer på innimellom, mulig jeg kommer borti knappen for dette har ikke skjedd så ofte, men vurderte å fikse dette, hva er vanlige feil her, er det sensorene eller? og hvordan skiftes disse? dyrt? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Så skal jeg skifte øvre bærekule/ arm venstre side foran, må en demontere mye i motorrommet her? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Videre syns jeg fjæringen er litt slapp i fronten, slår lett nedi i fartshumper mm. tåler for lite, er de slik eller? Jeg har byttet dempere, men vurderer skifte fjærer også selv om de ser grei ut i høyde... Duoventilen: http://www.benzworld.org/forums/w210-e-class/1350793-duovalve-removal-cleaning.html Det kan godt hende at det den trenger rett og slett er en god kakk, eller at kontaktene er litt dårlige. For meg funka det å rense innvendig med eddik som løser opp belegget inni. --- Dørbelysningen kan være en dårlig dørkontakt. Er i forkant av døra. Er det en spesiell dør du får symptomene på, eller gjelder det flere/alle? Om de er noenlunde like på w210 som på w124 så er de ganske enkle å sjekke og billige/enkle å bytte. --- Ryggesensor er vel ganske typisk sensorfeil. Koster litt å bytte, men det er godt mulig du kan finne sensorer billig på f.eks., eBay. --- Har ikke vært borti at bytte av forstillingsdeler på MB krever noen demontering i motorrom (annet enn dempertoppen når man bytter demper). Har dog ikke byttet øvre bærearm på w210, så jeg skal ikke si noe for sikkert --- Slik var min s211 fram til jeg byttet fjærer også. Tipper originalfjærer vil løse problemet ditt. De koster ikke sjukt mye, sjekk f.eks., autoroyal. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 her er en D.I.Y for bytte av pærer i midtkonsoll men manuel clima.. watt styrke er 1,2W http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=16940.0 mvh Geir Quote
Guest Tomm Andersen Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 tusen takk for hjelpen... søkte mye her inne men fant ikke den saken der... så enkelt var det ja... syns det jeg rotet med var mye jobb for å bytte en pære... Tusen takk Quote
Recommended Posts