Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vil tro det er trykk luft i den slangen som kommer opp av boksen under der og inn i luftinntaket. Ganske vanlig løsning på slike modeller. Men gjør ikke bygget mindre imponerende av den grunn.

Posted

Vil tro det er trykk luft i den slangen som kommer opp av boksen under der og inn i luftinntaket. Ganske vanlig løsning på slike modeller. Men gjør ikke bygget mindre imponerende av den grunn.

Slettes ikke umulig. Det jeg stusser på med den øverste, er at det ser ikke ut til å være noen pakninger noe sted, i tillegg til at det ikke er noen kjøling. Denne ville vel gått varm ganske fort? Imponerende bygg, men det hadde jo vært enda mer imponerende om den går, hvis den nå ikke gjør det der den står.

Posted

Vi kan godt diskutere om den første går eller ikke, men det er i tilfelle ganske revulosjonerende å få en bensinmotor til å gå uten noen form for tenning.

Var det jeg også stusset over, så ikke noen tenning.

Kunne jo vært diesel, men da måtte han jo varme opp hele motoren så den selvantente....

Posted

Slettes ikke umulig. Det jeg stusser på med den øverste, er at det ser ikke ut til å være noen pakninger noe sted, i tillegg til at det ikke er noen kjøling. Denne ville vel gått varm ganske fort? Imponerende bygg, men det hadde jo vært enda mer imponerende om den går, hvis den nå ikke gjør det der den står.

Den har kjøling. Er den tanken som står i framkant av motor. Pumpe drives av veiva.

Posted

Denne går helt klart på trykkluft! Dessuten ser det ut som at drevene til kamakslene er like store som

det på veivakselen. Det blir helt feil hvis dette skal være en firetakter. Da skal kamakselene rotere med halve

antallet omdreininger av veivakselen, noe man oppnår ved å ha dobbelt antall tenner på kamakseldrevet i

forhold til veivakselen. Uansett er det et meget imponerende stykke arbeid!

Posted

To spørsmål dukka opp i mitt hue når jeg så detta

Hvordan kan dette være 1/3 størrelse?

Hva ville kostnaden økt med om han hadde gått fullskala?

Størrelsen stemmer nok. Originalen er L/B/H 3500 mm  / 1880 mm  / 956 mm

Jeg vil nok tro at kostnadene med en fullskala ville vært litt høyere pga materialkostnadene, men neppe 3 ganger så mye.