FrodeS Posted November 24, 2011 Posted November 24, 2011 Noen har litt mer fingerferdighet og tolmodighet enn andre : http://www.wimp.com/tiniestengine/ Quote
Arild K. Posted November 24, 2011 Posted November 24, 2011 Det var et imponerende byggverk med tanke på at det var "hjemmelaget" Quote
Thomas Madsen Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Den "går" jo ikke Men ellers kjempebra... Heller litt mer til han italiafyren som lagde ferrari som faktisk kan kjøres Quote
repvik Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Den "går" jo ikke Går ikke? Den putrer jo på egenhånd på slutten der? Quote
Thomas Madsen Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Den "går" jo ikke Går ikke? Den putrer jo på egenhånd på slutten der? njaaa, sikker på att det ikke bare er "luft" som driver den da ??? Quote
FrodeS Posted November 25, 2011 Author Posted November 25, 2011 Det høres og ser da ut til at den står og går. Quote
Jørn Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Vil tro det er trykk luft i den slangen som kommer opp av boksen under der og inn i luftinntaket. Ganske vanlig løsning på slike modeller. Men gjør ikke bygget mindre imponerende av den grunn. Quote
repvik Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Her er en annen V12, og denne går uten tvil Quote
FrodeS Posted November 25, 2011 Author Posted November 25, 2011 Vil tro det er trykk luft i den slangen som kommer opp av boksen under der og inn i luftinntaket. Ganske vanlig løsning på slike modeller. Men gjør ikke bygget mindre imponerende av den grunn. Slettes ikke umulig. Det jeg stusser på med den øverste, er at det ser ikke ut til å være noen pakninger noe sted, i tillegg til at det ikke er noen kjøling. Denne ville vel gått varm ganske fort? Imponerende bygg, men det hadde jo vært enda mer imponerende om den går, hvis den nå ikke gjør det der den står. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 Utrolig kul! Det hadde vert utrolig kult å fått et slikt sett til jul Elsker sånn pirk som det der Quote
Thomas Madsen Posted November 26, 2011 Posted November 26, 2011 Vi kan godt diskutere om den første går eller ikke, men det er i tilfelle ganske revulosjonerende å få en bensinmotor til å gå uten noen form for tenning. Var det jeg også stusset over, så ikke noen tenning. Kunne jo vært diesel, men da måtte han jo varme opp hele motoren så den selvantente.... Quote
Guest 1042 Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Vil tro det er trykk luft i den slangen som kommer opp av boksen under der og inn i luftinntaket. Ganske vanlig løsning på slike modeller. Men gjør ikke bygget mindre imponerende av den grunn. Slettes ikke umulig. Det jeg stusser på med den øverste, er at det ser ikke ut til å være noen pakninger noe sted, i tillegg til at det ikke er noen kjøling. Denne ville vel gått varm ganske fort? Imponerende bygg, men det hadde jo vært enda mer imponerende om den går, hvis den nå ikke gjør det der den står. Den har kjøling. Er den tanken som står i framkant av motor. Pumpe drives av veiva. Quote
Gujoni Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Denne går helt klart på trykkluft! Dessuten ser det ut som at drevene til kamakslene er like store som det på veivakselen. Det blir helt feil hvis dette skal være en firetakter. Da skal kamakselene rotere med halve antallet omdreininger av veivakselen, noe man oppnår ved å ha dobbelt antall tenner på kamakseldrevet i forhold til veivakselen. Uansett er det et meget imponerende stykke arbeid! Quote
T-boy Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Den "går" jo ikke Men ellers kjempebra... Heller litt mer til han italiafyren som lagde ferrari som faktisk kan kjøres Du tenker kanskje på Pierre Scerri: http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Scerri Sjelden Jeremy Clarkson prater så lite Quote
Thomas Madsen Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 312PB er jo mer eller mindre en forvokst gocart... Quote
Olav Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 To spørsmål dukka opp i mitt hue når jeg så detta Hvordan kan dette være 1/3 størrelse? Hva ville kostnaden økt med om han hadde gått fullskala? Størrelsen stemmer nok. Originalen er L/B/H 3500 mm / 1880 mm / 956 mm Jeg vil nok tro at kostnadene med en fullskala ville vært litt høyere pga materialkostnadene, men neppe 3 ganger så mye. Quote
Recommended Posts