Jump to content

Recommended Posts

Posted

Siden servicen virker det som om tomgangen er stilt noe lavt. I de siste dagene har den ligget på ca 600 o/min.

Virker som om den "kjemper" litt for å holde seg igang når den er kald.

Når jeg slipper gassen for å rulle inn til lyskryss faller turtallet jevnt ned mot 1000 o/min for så å slippe seg ned i 400 o/min i "fritt fall" til 600. Har også opplevd at motoren har stoppet fordi fallet blir for tungt.

Kan det være autochoken som hangler?

Da jeg hentet den, etter arbeidstid, la jeg merke til at utetemperaturmåleren viste -38 crader Celsius :?

Jeg ringte dagen etter og fikk ny time. Føler var gåen. Ny satt inn, kr 1 500,- takk. Den virket før servicen... :(

Er det for mye forlangt at bilen skal være i bedre form etter den har vært på service?

Denne gangen føler jeg det var flere ting å sette fingeren på enn det som ble fikset  :?

Noen andre som har hatt liknende opplevelser?

Hilsen

Anders

Trondheim

Guest Gjesten
Posted

Et stort problem er at luftmassemålere ryker under eller like etter service.

Dette er fordi det virvles opp mye støv når skittent luftfilter tas ut.

Dette ødlegger luftmasemåleren.

Dette har også vært et stort problem på de modellene som har firkantet luftfilter som ikke har forsterket ramme. De ble sugd flate så det ble åpning mellom filterboksen og filteret.

Enkelt å skifte untatt på de som luftmassemåleren er loddet fast i styreenheten som f.eks A-klasse.

Posted

Noen andre som har hatt liknende opplevelser?

Vet ikke om jeg skal la meg dra igang igjen her - når det gjelder Motor-Trade og 'kvalitetsarbeidet' som til tider utføres der kunne det skrives bøker, men hva fan har man til alternativer når de andre som skrur MB i Trondheim stort sett går i kategorien bakgårdsjapper og man likevel må handle alt av deler fra M-T (etter at Auto-Huset la inn årene)?

http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=47506.0

http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=43185.0

I tillegg hadde jeg TDT'n inne et par ganger for oljeskift på automaten, ene gangen hadde de ikke montert støyplata under motor, andre gangen hadde de overtrukket boltene på panna så ATF'en flommet ut etter noen timers kjøring...

Så hadde jeg en stor-reparasjon på samme bilen rett etter at jeg kjøpte den i 2001, fikk en svær stein på taket og måtte bytte tak samt bakluka.

Da jeg fikk bilen tilbake etter noen ukers reparasjon var følgende status:

Gummi rundt elektrisk antenne ødelagt, revet opp.

Bakluke dårlig justert. Ikke i flukt med taket/skjev nede, måtte KLEMMES/klappes hardt igjen for å låse.

Ledningsopplegg for mobiltelefonantenne hang og slang.

Interiør/innside bakluke ikke montert skikkelig. Bl.a. feil v/dørhåndtak på innsiden. Delen rundt dørhåndtaket i bakluka var ikke skikkelig på plass. Da jeg klaget var reparasjonen de gjorde å skru en sølvgrå karosseriskrue gjennom den svarte plastdelen så den hang fast. Da ga jeg liksom opp...

Ellers:

Ikke rengjort innvendig, tak, listverk, bagasjerom, Stort SVIMERKE bak på høyre bakseterygg.

Vindusviskermotor/arm ikke byttet. Denne var slått inn gjennom ruten v/skaden og var full av riper.

Plast innvendig på begge sider av bakluke ikke byttet. Denne var slått løs v/skade og skruene slitt ut.

Skraper i lakken på spesielt venstre bakdør/høyre fordør etter at de hadde stått rundt bilen og jobbet? Dette fikk de noenlunde rubbet vekk.

I tillegg til denne smørbrødlista som delvis ble rettet, var det benyttet en brukt bakluke som begynte å ruste omtrent med en gang. Det endte med at de måtte bytte den i en ny etter noen måneder..

Innimellom TROR jeg ting er blitt bedre, og føler at jeg blir behandlet som en kunde og ikke en tulling som bare er innom og plager de som er ansatt der, men det varer som regel ikke så lenge før noe går skeis igjen.

Spesielt det der med at jeg etter 20 år som kunde enda ikke har opplevd at en fysisk person faktisk følger meg til bilen etter et verkstedbesøk og forklarer hva som er gjort - nei, nøkkelen overleveres, bilen står nå et sted 'der ute', her er regninga...

Posted

Litt revet med, ja...

Kjenner igjen mye fra da jeg hadde W168'n.

De har vært relativt greie på ha med å gjøre for W169'n så lenge garantien fremdeles var gjeldende. Nå er jeg over på Ekspress verkstedet. Kanskje går det litt for fort i svingene der?

Den personen som forklarer, har jeg også savnet.

I vinter, da det var så kaldt, ville ikke cvt'n kjøre på motorbrems om morgenen, ned Byåsveien. Jeg kontaktet M-T og beskrev problemet og fikk time. "Ingen feil, alt ok" var svaret. Neste morgen var det der igjen og jeg ringte. Da kunne de fortelle om en sensor nede i giroljen som gir klarsignal om motorbrems når oljen er blitt tilstrekkelig varm.... Sagt det med en gang, da!!!

Sendte en epost til M-T hvor jeg ba om en second opinion. Har ikke fått respons ennå. Får jeg ikke svar innen en uke går den til BOS i Oslo. Vi får vente å se.