ASB Posted November 23, 2011 Posted November 23, 2011 Hei. Hadde min A180cdi på service forleden dag. Etter 83 300 km var den klar for Assyst A code 505. En enkel og grei sak. Med kom selvfølgelig også den defekte parklyspæren, som koster skjorta fordi hele fronten må demonteres Olje+filter, spylervæske, begge parklyspærerene og arbeid til den nette sum av 5 100,- Ved overlevering nevnte verksmesteren at det var en "...liten ulyd i reimtrekket". Jeg fikk inntrykk av at dette ikke var noe å bry seg om, nå. Den klassiske høyfrekvente gyngelyden har vært der en liten stund og er verst når motoren er kald. Er dette en liten filleting? Om noe ryker går vel hele sulamitten ad undas? Føre var? Synes kanskje vedkommende kunne forklare hvorfor lyden er der i stedet for å skyve det inn under teppet... Noen som har forslag til hva bør gjøres her? Hilsen Anders Trondheim Quote
Guest Gjesten Posted November 23, 2011 Posted November 23, 2011 Veldig vanlig å skifte løpehjul mm på de,MEN kjør til et verksted som virkelig kjenner de da det har vært mye med motor og gir på de. Husker ikke park pæra i farten på de,men luka i innerskjermen til å skifte de andre pærene er kansje ikke stor nok? Quote
Guest Gjesten Posted November 23, 2011 Posted November 23, 2011 Beklager.Det er eldre A-klassen som har luken. Nyere må du demontere eller ta ut spylertank og bende litt eller ta ut fanger. Quote
Arne Henriksen Posted November 24, 2011 Posted November 24, 2011 Beklager.Det er eldre A-klassen som har luken. Ja, her forbedres det fra år til år... av og til må man lure på hva konstruktørene tenker med, når halve bilen må skrus fra hverandre for å bytte en parklyspære. Quote
ASB Posted November 24, 2011 Author Posted November 24, 2011 W169 har også en liten luke i innerskjermen. Den fungere kanskje for de som ikke har bi-xenon.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.