Olav Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Noen biler ble levert slik. Husker ikke helt om det var i forbindelse med spesielle motorer eller om det var valgfritt. Har sett det "live" en gang, men det er rimelig sjeldent. Quote
Guest ØHN Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Ikke at jeg veit, men skulle tro amerikanere ønsket seg slikt. Er dette en US modell? Quote
MortenE Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Speedoen på bildet ser ut til å ver euro-model... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Speedoen på bildet ser ut til å ver euro-model... Neida dette er en sprek bil med 200 mph som toppfart! Quote
Sven Håkon Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Husker jeg så en W116 med rattgir her en gang - jeg vil tro at dette var en option(?) som forsvant før man gikk inn i 80tallet...? Quote
Alexander Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Jeg har kjørt /8 med rattgir og automat, og jeg er helt sikker på at jeg foretrekker spaken på gulvet. Quote
Guest Sondre B. Bjelland Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Jeg har kjørt /8 med rattgir og automat' date=' og jeg er helt sikker på at jeg foretrekker spaken på gulvet.[/quote'] Jeg og (ref. Chevroleten jeg kjørte før). Surf Blau: Tror det jeg og. I datakortet på en '79 230 en kamerat av meg eier, står det "Manual gearbox, 4 gears, floor shift". Og i instruksjonsboka på den bilen, viser de med tegninger hvordan rattgiret skal opereres. Fant ikke noe lignende i instruksjonsboka til min '87 230E Quote
Guest Robert.84 Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Jeg har kjørt /8 med rattgir og automat' date=' og jeg er helt sikker på at jeg foretrekker spaken på gulvet.[/quote'] /8 kunne man få med rattgir, tror det var slutt med det i 73 eller 74.Har 2 /8 begge 75 modell begge har spaken på gulvet. Quote
Alexander Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 /8 kunne man få med rattgir' date=' tror det var slutt med det i 73 eller 74.Har 2 /8 begge 75 modell begge har spaken på gulvet.[/quote'] Den jeg kjørte var en 73 modell 280, så det stemmer nok. Fungerte greit med automat siden man ikke behøvde å rive og røske så fælt i den. Quote
MortenE Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Må jo ver i kombinasjon med automat! Manuell gir og rattgir kan eg aldri tenke att kan ver noe heldig kombinasjon.... Hadde rattgir på subben, og det var konge...... Quote
Sven Håkon Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Må jo ver i kombinasjon med automat! Manuell gir og rattgir kan eg aldri tenke att kan ver noe heldig kombinasjon.... Hadde rattgir på subben' date=' og det var konge......[/quote'] Mine foreldres '68 Chevy har manuelt rattgir - dog bare med to eller tre gir Forstår ikke helt den store forskjellen for ditt vedkommende; Du kjører da vitterlig ikke så aktivt at du girer manuelt uansett? Ergo har det jo ingenting å si om spaken står i D på midtkonsollen eller rattstammen... Quote
Olav Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Dere må bare venne dere til tanken. Denne løsningen er på full tur tilbake. Både M, R og S-klassen har nå fått girvelgeren opp på rattstammen, og jeg vil tro øvrige modeller følger etter. Quote
Guest Geggi Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Tragisk i så tilfelle...... Lastebilfølelse i E-klassen Quote
Frode Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Tragisk i så tilfelle...... Lastebilfølelse i E-klassen Du sa ikke det når du satt inne i den nye S-klassen hos BOS forrige Mandag...... kan ikke akkurat si at den var tragisk.... Quote
Guest runet Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Husker noen av dere "Falcon Crest"? Husker ikke personene der. For meg var det bilene.En av hovedbilene på "ranchen" var en kremgul 123T. Den hadde rattgear og helsofa ! Quote
Olav Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Var det ikke der de hadde en 600 også? Med kinesisk sjåfør? Quote
Guest Tonny Solem Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 stemmer det.De hadde vel en V100 Quote
Guest Geggi Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Var ikke det der Angela Channing og Chao Li?? Quote
Guest Tonny Solem Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Var ikke det der Angela Channing og Chao Li??Stemmer det. Quote
Guest Johan Stub Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Hjelp - hva folk går rundt med inne i hodene sine av bortkastet kunnskap... pi = 3,141592 Quote
MortenE Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Va vel han Chase med skjegget som ratta rundt i den s123'en... Her e an; Ser ut som denne: Tøffe briller! Quote
Guest Tonny Solem Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Hjelp - hva folk går rundt med inne i hodene sine av bortkastet kunnskap... Har fortsatt plass til mere unyttige ting jeg. Tøffe briller!Er det Ray-Ban av god gammel årgang?? Va vel han Chase med skjegget som ratta rundt i den s123'en... Var nok det ja, Utrolig hva mann husker av serier som gikk for 20årsiden,men de kjørte jo Mercedes da,så da er det vel ikke så vanskelig. Fin dame!Ikke nå lengre. Quote
Recommended Posts