Guest Kris Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Uansett hva varmeapparatet er innstilt på, så blåser den kald-luft ut av ventilene som står rett over nødblink-knappen. Hjelper å stenge de, men fortsatt blåser den kald-luft derfra. Ikke går det an å vri de vekk heller. Hvordan fikser jeg det? Quote
vegardxf Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 hva slags bil har du? om det er 124 er der friskluftsanlegg så det eneste du kan gjøre er og stenge de Quote
FrodeS Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Anbefaler at du begynner med å lese denne, som ligger helt øverst i forumet du nå postet på : http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=32516.0 Hvis det er en 124-bil du justere spjeldet med en unbraco-nøkkel på høyresiden av hjulet du justerer midtdysa med. Det er kun biler med AC som kan få varmluft i midten. Quote
Kjetil André Pedersen Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Kun friskluft(utetemp),resirkulert eller avkjølt(aircon) luft gjennom de midtre dysene på W124. Var litt kjapp her Riktig som FrodeS påpeker. Varmluft også, men kun biler med AC. Quote
Guest Kris Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Gikk litt fort der ja hehe.. Er en 1988 W124 E300 4matic. Uten AC. Men fins det ingen måte å få den til å slutte å blåse iskald luft på meg? Da blir det å rive dashen og teipe igjen eller noe.. Hvor ble det av "das beste oder nichts"? Quote
Jøran89 Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 Gikk litt fort der ja hehe.. Er en 1988 W124 E300 4matic. Uten AC. Men fins det ingen måte å få den til å slutte å blåse iskald luft på meg? Da blir det å rive dashen og teipe igjen eller noe.. Hvor ble det av "das beste oder nichts"? Disse dysene blåser bare kaldluft og har ingenting med varmapparatet å gjøre. rull ned hjulet i midten av dysene, så slutter di å blåse kaldluft på deg. Som det står lengre opp i tråden kan disse justeres ved å skru på en liten umbrako skrue som står til høyre for justerings hjulet. Quote
FrodeS Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 Gikk litt fort der ja hehe.. Er en 1988 W124 E300 4matic. Uten AC. Men fins det ingen måte å få den til å slutte å blåse iskald luft på meg? Da blir det å rive dashen og teipe igjen eller noe.. Hvor ble det av "das beste oder nichts"? Das beste er 23 år gammel, og trenger muligens noe justering. Skulle jo bare mangel egentlig? Som sagt, så kan lukkespjeldet justeres på høyresiden av vribryteren som stenger dem. Titt inn der med en lommelykt, så ser du det med en gang. Quote
Thor-Egil Andersen Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 aldri opplevd å få varmluft ut derfra jeg, selv når AC funket Quote
FrodeS Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 aldri opplevd å få varmluft ut derfra jeg, selv når AC funket Det har ikke med om AC kjøler eller ikke å gjøre, det med om vakuumdingser og sånt inne i varmeapparatet funker. (de gjør ikke det på min heller). På min er det to dingser, hvorav den ene åpner og lukke for friskluft, den andre for oppvarmet/nedkjølt luft. Med EC lysende, skal det åpnes for friskluft, med EC ikke lysende, skal det åpnes for varm/kald luft. Varierer noe med årstall, men sånn er det i hvert fall på min '92. Jeg mener jeg leste det var noe endringer fra og med 92-modellen, som er på min, men kanskje er annerledes på de før. Quote
Recommended Posts