Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg ønsker å få litt klarhet i dette temaet.

Registerkjede har etter hva jeg har hørt(inntil nå) ikke hatt noen service intervall/skifte intervall.

Alikevel sies det at det er litt svak konstruksjon på kjedet til bl.a. E500(?). Bilen min har rullet ca en halv million km, muligens på samme kjedet.

Alikevel hører jeg om biler som kommer inn på verksteder med et registerkjede som har røket.

 

Hva er fakta?

-jeg regner forvåvidt ikke med å få ren fakta på bordet her, men kanskje noe som ligner?

Bør jeg vurdere å bytte kjedet på bilen min bare fordi den har rullet langt på eksisterende kjede?

Posted

er ikke noe fakta, men jeg har hørt mange som sier at de bytter den når bilen nærmer seg 300K. sikkert bare for og være på den sikre siden ;)

 

Burde sikkert ha skiftet mitt da, jeg rundet akkurat 300.000 og mitt kjede datt av i dag. Kjedelig!

Posted

Mener jeg hørte en gang at det skulle sjekkes for slakk ved 500kkm på min bil.

 

Historisk sett har jo noen motorer hatt mer svakheter med kjedet enn andre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...