LuckyDuck Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Jeg ønsker å få litt klarhet i dette temaet. Registerkjede har etter hva jeg har hørt(inntil nå) ikke hatt noen service intervall/skifte intervall. Alikevel sies det at det er litt svak konstruksjon på kjedet til bl.a. E500(?). Bilen min har rullet ca en halv million km, muligens på samme kjedet. Alikevel hører jeg om biler som kommer inn på verksteder med et registerkjede som har røket. Hva er fakta? -jeg regner forvåvidt ikke med å få ren fakta på bordet her, men kanskje noe som ligner? Bør jeg vurdere å bytte kjedet på bilen min bare fordi den har rullet langt på eksisterende kjede? Quote
vegardxf Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 er ikke noe fakta, men jeg har hørt mange som sier at de bytter den når bilen nærmer seg 300K. sikkert bare for og være på den sikre siden Quote
Hallgeir Helland Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 er ikke noe fakta, men jeg har hørt mange som sier at de bytter den når bilen nærmer seg 300K. sikkert bare for og være på den sikre siden Burde sikkert ha skiftet mitt da, jeg rundet akkurat 300.000 og mitt kjede datt av i dag. Kjedelig! Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Rundt 300k km kan kjedet begynne å bli greit dårlig, noen holder ikke til 300 engang og noen holder ut bilens levetid. Så rundt 300k km så er det nok på tide å bytte det, kjedelig å risikere motorras. Quote
Anders' Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Fikk lyd i kamkjede på min ved ca 310.000 km. 250D motor. Men sålenge lyden er borte nå så er alt greit Quote
FrodeS Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Mener jeg hørte en gang at det skulle sjekkes for slakk ved 500kkm på min bil. Historisk sett har jo noen motorer hatt mer svakheter med kjedet enn andre. Quote
Recommended Posts