Guest Sonnir Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Hei. Lurer på hva som er normalt oljetrykk på 250D.Har nettopp byttet olje og filter. Den har gått 562.000. Pleier ligge på 2-2.5 bar. Noen ganger så plutselig detter den ned til 0 i kryss, når jeg gir på igjen går den opp igjen. Må jeg bytte oljepumpe? Quote
Anders' Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Har ein 250D sjøl, etter oljebytte 10w40 olje så ligger den på ca 1,5 bar på tomgang. Ved litt turtall går den rett opp til 3 bar. KM 331.500 ca. Kald motor viser den alltid 3 bar Hvorvidt dette er riktig vet eg ikkje, men nå har du hvertfall ein å samanlikne med Quote
Guest Sonnir Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Åkei men det er noe feil med panelet mitt for den går opp til 3 når jeg har på fultlys også begynner oljelampa å lyse men når jeg kjører på vanlig nærlys lyser ikke lampa og oljetrykket går ned skal skjekke dette! Kan også tilføye att det er en 87 modell Kjørte den skikkelig hardt i stad, så da var den litt over 1 på tomgang og 2 ved kjøring. Quote
FrodeS Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Høres ut som jordfeil et sted. 0 i oljetrykk er ikke bra, men forhåpentlig er det feil med sensor/viser. Min TDT har trykk omtrentlig som Anders sin. Med varm motor må den gjerne litt opp i turtall før trykket viser 3. Quote
Guest Fredrik Gundersen Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Jeg har selv en 300TD 94 modell med 455 000 km på tellern, på kald motor står den spikra på 3 bar, når den er driftsvarm går nåla på 1,5 med gir innkoblet og tomgang, og 1,75 ca. i Neutral. Dette varierer noe og har i det siste ligger på nesten 2bar med gir i neutral og driftsvarm motor, da med gir innkloblet ca. 1,75. HVa er normalen for dette? Når bilen var speller ny og den ble hentet hos forhandler hva lå oljetrykk på da? Skal den i utgangspunktet ligge limt på 3 bar til enhver tid? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Jeg har selv en 300TD 94 modell med 455 000 km på tellern, på kald motor står den spikra på 3 bar, når den er driftsvarm går nåla på 1,5 med gir innkoblet og tomgang, og 1,75 ca. i Neutral. Dette varierer noe og har i det siste ligger på nesten 2bar med gir i neutral og driftsvarm motor, da med gir innkloblet ca. 1,75. HVa er normalen for dette? Når bilen var speller ny og den ble hentet hos forhandler hva lå oljetrykk på da? Skal den i utgangspunktet ligge limt på 3 bar til enhver tid? det er normalt når du på kald motor på tomgang når 3 bar,men på driftstemperatur skal den ligge mellom 1 og 1,75 på tomgang.. jeg hadde en 88 mod W124 250D automat å der på kald motor hadde den 3 bar,men på driftstemperatur hente det at den hadde 0 denn også,den ble sjekket på Motor-Trade for oljetrykk å de sa det var innstrumentet på min som hadde det..de sa at det var normalt trykk på den..trodde det var gjivern jeg også,men fikk det sjekket først.. mvh Geir Quote
Recommended Posts