Jump to content

normal oljetrykk på 250D


Recommended Posts

Posted

Hei. Lurer på hva som er normalt oljetrykk på 250D.Har nettopp byttet olje og filter. Den har gått 562.000. Pleier ligge på 2-2.5 bar. Noen ganger så plutselig detter den ned til 0 i kryss, når jeg gir på igjen går den opp igjen. Må jeg bytte oljepumpe?

Posted

Har ein 250D sjøl, etter oljebytte 10w40 olje så ligger den på ca 1,5 bar på tomgang. Ved litt turtall går den rett opp til 3 bar. KM 331.500 ca.

Kald motor viser den alltid 3 bar  :lol:

 

Hvorvidt dette er riktig vet eg ikkje, men nå har du hvertfall ein å samanlikne med  8)

Posted

Åkei :) men det er noe feil med panelet mitt for den går opp til 3 når jeg har på fultlys :P også begynner oljelampa å lyse :P men når jeg kjører på vanlig nærlys lyser ikke lampa og oljetrykket går ned :P skal skjekke dette!

Kan også tilføye att det er en 87 modell :)

Kjørte den skikkelig hardt i stad, så da var den litt over 1 på tomgang og 2 ved kjøring.

Posted

Høres ut som jordfeil et sted.

 

0 i oljetrykk er ikke bra, men forhåpentlig er det feil med sensor/viser.

 

Min TDT har trykk omtrentlig som Anders sin. Med varm motor må den gjerne litt opp i turtall før trykket viser 3.

Guest Fredrik Gundersen
Posted

Jeg har selv en 300TD 94 modell med 455 000 km på tellern, på kald motor står den spikra på 3 bar, når den er driftsvarm går nåla på 1,5 med gir innkoblet og tomgang, og 1,75 ca. i Neutral. Dette varierer noe og har i det siste ligger på nesten 2bar med gir i neutral og driftsvarm motor, da med gir innkloblet ca. 1,75.

 

HVa er normalen for dette? Når bilen var speller ny og den ble hentet hos forhandler hva lå oljetrykk på da? Skal den i utgangspunktet ligge limt på 3 bar til enhver tid?

  • 2 weeks later...
Posted

Jeg har selv en 300TD 94 modell med 455 000 km på tellern, på kald motor står den spikra på 3 bar, når den er driftsvarm går nåla på 1,5 med gir innkoblet og tomgang, og 1,75 ca. i Neutral. Dette varierer noe og har i det siste ligger på nesten 2bar med gir i neutral og driftsvarm motor, da med gir innkloblet ca. 1,75.

 

HVa er normalen for dette? Når bilen var speller ny og den ble hentet hos forhandler hva lå oljetrykk på da? Skal den i utgangspunktet ligge limt på 3 bar til enhver tid?

 

det er normalt når du på kald motor på tomgang når 3 bar,men på driftstemperatur skal den ligge mellom 1 og 1,75 på tomgang..

 

jeg hadde en 88 mod W124 250D automat å der på kald motor hadde den 3 bar,men på driftstemperatur hente det at den hadde  0 denn også,den ble sjekket på Motor-Trade for oljetrykk å de sa det var innstrumentet på min som hadde det..de sa at det var normalt trykk på den..trodde det var gjivern jeg også,men fikk det sjekket først..

 

mvh Geir

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...