Jump to content

W211, Vinduspyler virker ikke når det er kaldt

Recommended Posts

Posted

oppdaget i dag, andre dag med litt kulde her på skedsmo at vindusspyleren ikke virket.

den var slik i går og! når jeg skulle reise hjem på ettermiddagen så virket den som aldri før..

er dette noe kjent for noe? JA det er spylervæske og ikke vann på tanken :)

Posted

dette har skjedd meg også, så jeg begynte å shoppe litt spylervæske konsentrat for å "styrke" egenskapene til spylervæska...

Det er den som fryser nemlig...  Spesielt ille var det hvis jeg ikke hadde brukt den på par dager..  vet ikke helt hvorfor men..

Posted

har aldrig hatt dette problem på 211 sjøl etter en natt med minus 20, trodde dysene var oppvarmet

Spylervæske er varmet opp hvis du har kode - 875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM

Posted

sprøtt! skal ikke være normalt og måtte tilsette konsentrat, for og unngå frost i minus -6

Guest Gjesten
Posted

Verksted har tendens til å fylle på spylerveske som fryser fort på høsten. Mange glemmer å bytte til vinterdyse på blande systemet eller at de må bruke opp dagtanken som gjerne er på 100 liter+

Så hvis du ikke kan få målt den og ikke har kjøpt den selv så bør du prøve å fylle på ny.