Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kupeen på bilen var jo ikke deformert engang, så den forulykkede kan umulig ha brukt sikkerhetsbelte. Da hjelper ikke masse airbags, deformasjonssoner og slikt nevneverdig..

 

Posted

Kupeen på bilen var jo ikke deformert engang, så den forulykkede kan umulig ha brukt sikkerhetsbelte. Da hjelper ikke masse airbags, deformasjonssoner og slikt nevneverdig..

 

Er noe med krefter som er inne i bildet ved en kollisjon og. Bilens kupe behøver ikke være nevneverdig skadet, sjåføren kan fint ha hatt på seg sele, men dø som følge av den indre kollisjonen, altså det som skjer inni kroppen... Tragisk er det uansett hver gang noen dør i trafikken. Ellers og seff...

Posted

En frontkollisjon i 70 km/h eller mer vil deformere kupeen i større grad enn den var på det bildet, selv med deformasjonssoner og sikkerhetscelle. I en kollisjon der kupeen i en moderne bil kommer ut såpass intakt på grunn av moderat hastighet vil i de fleste tilfeller personene i bilen få ikke-livstruende skader dersom alt sikkerhetsutstyr fungerer og er i bruk. En annen sak er manglende bruk av belte, løse gjenstander inni kupeen og lignende, da kan utfallet bli et *helt* annet.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...