Guest gjest Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 har en del dunk når jeg setter gir spaken i forskjellige gir når bilen står stille. drar jeg på å slipper gass pedalen kommer det og et dunk. virker som noe er løst i aksel/diff. noen her som har peiling. er vel det man kaller den vanlige mercedes dunkinga. men vil gjenre vite hva det er så jeg kan få fjernet det. w140.s500 Quote
Guest Gjesten Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Dette er kjente lyder som jeg kan foreslå veldig mange ting på så det blir bare tipping på en av de mange helt til du får den på en firesøyler eller det beste på den feilen er en grav. Kom deg under og veksle mellom D og R så ser/hører du det. Quote
Guest gjest Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 ok. så det er ikke noe feil i mellomaksel eller diff? irriterende i forbikjøring. da det dunker godt om jeg ikke slipper gassen varsomt opp. Quote
Guest Gjesten Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Jo det er de mest vanlige feilene. Men siden mellomaksel kan ha minst 4 feil så bør du komme under å sjekke. Værste som finnes å høre på de lydene. Får en bil til å føles utslitt. Quote
Guest gjest Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 enig å spess på under 80tkm. skal ta en go sjekk på aksel. takk. Quote
Gujoni Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Jeg kjenner ikke W140 spesielt siden jeg aldri har eid en, men dunk når man går av eller på gassen kan komme fra flere kilder. Noen av disse er defekte motorfester, skjevt eksosanlegg, defekt mellomaksel eller støttelagerfeste, foring (er) i bakstilling, drivakselledd, slakk differensial eller for lite olje på denne. Mere kommer jeg ikke på i farten. Quote
Recommended Posts