Jump to content

w210. 220CDI. start.

Recommended Posts

Guest Vegard Fyrileiv
Posted

Hei. har lagt merke til på alle 300tdt (w210) jeg har prøvd kan en bare vri nøklen å slippe så holder den på starteren selv til den starter.

har kjøpt meg en 00 mod. E220CDI selv. på den er det ikke sånn. Er det bare at den ikke virker?

eller er det ikke sånn på disse? skal ikke åsså dørene låse seg når en begynner å kjøre?

hvordan fikse dette evt?

Posted

Sjekk instruksjonsboka som Tommern sier, for det kan være litt forskjellig metode.

En metode for å aktivere/deaktivere automatisk låsing i fart er å holde sentrallåsbryteren i midtkonsollen inne noen sekunder til det kvitteres med et pip. Aktivere ved å holde "låse" Deaktivere ved å holde "låse opp"

Alle 210 med IR nøkkel, også diesel, som jeg har vært borti har hatt servostart.

Guest vegard Fyrileiv
Posted

hmm.. takk. skal prøve meg fram litt med låsefunksjon. instuksjonsboka er på tysk så jeg skjønner jo ikke et kvekk av det. veldig upraktisk. den er jo på 500 sider!!!

men det mest artige hadde vært å få til den start funksjon for den synes jeg er litt stas. hehe. ikke mange som har den slags.

Posted

Har samme problem som deg! Har vært sånn siden bilen var ny; nøkkelen må -holdes- i start til bilen går... BOS fant ikke ut av det, gidder ikke gjøre noen stor greie ut av det... Jeg har manuell gear, og startsperren har heller aldri virket  :lol: Det fant de heller ikke ut av, og jeg gidder liksom ikke begynne å skru...

Men automatisk låsing... Når bilen står på tomgang, prøv å lås dørene med låsknappen i dashen, og hold den i låsposisjon i 10-12 sekund...? Tror det skal funke...!

Posted

Forsåvidt jeg vet så på 210 så har ikke alle med "auto-start". (vri-og-slipp-nøkkel)

Men det med "auto-lås" under kjøring er på alle vet jeg ikke om

Har hørt at noen sier det er avhengig av hvilket utstyrs pakke det er med på bilen....

På min bil virker værtfall disse :-)

Posted

Har samme problem som deg! Har vært sånn siden bilen var ny; nøkkelen må -holdes- i start til bilen går... BOS fant ikke ut av det, gidder ikke gjøre noen stor greie ut av det... Jeg har manuell gear, og startsperren har heller aldri virket  :lol: Det fant de heller ikke ut av, og jeg gidder liksom ikke begynne å skru...

Men automatisk låsing... Når bilen står på tomgang, prøv å lås dørene med låsknappen i dashen, og hold den i låsposisjon i 10-12 sekund...? Tror det skal funke...!

Hei.

Når man har manuell gir har den ikke autostart har jeg fått vite, dette pga. at hvis bilen står i gir når du vrir nøkklen kan mye gå gale med autostart, tenker på det som står forand bilen. min sønn har en c220cdi 2005 med manuell gir og uten autostart.

Guest gjesten
Posted

Dette kan man programmere om i tenningslås. Er den programmert til automat og det er noe feil i systemet så den ikke slår inn kan man holde nøkkelen i ti sek i startposisjon så overstyrer de feil signalene fra girkasse mm.

Posted

Hei.

Når man har manuell gir har den ikke autostart har jeg fått vite, dette pga. at hvis bilen står i gir når du vrir nøkklen kan mye gå gale med autostart, tenker på det som står forand bilen. min sønn har en c220cdi 2005 med manuell gir og uten autostart.

Da fikk jeg igjen mer hjelp her enn på BOS;)! For min del betyr det ikke så mye, bryr meg mer om at startsperra ikke virker... Litt skummelt om noen låner bilen og prøver å starte når den står i gir, da hopper man nemlig  :lol:

Guest Vegard Fyrilev
Posted

hmm. fått til låse opplegge. men autostarten har jeg ikke skjønt noe mer av. det er en greit utstyrt avantgarde med automat. 2000 mod. reg i 99. altså facelift.

En skreiv her at man kunne holde nøkkelen i startposisjon i ti sekunder?

vil det si at jeg skal fortsette å holde på strteren etter at bilen er starta? er det helt bra da? eller kutter den selv når den har starta?

Guest Gjesten
Posted

Som det er nevnt er det IKKE automatisk start på biler med manuell gir.

Det jeg prøvde å si er at programmerings feil eller feil etter spenningsfeil kan få en automatgiret bil til å mangle autostart. En annen ting er at feil i systemet som f.eks manglende signal fra girspake/girkasse som ikke vil gi start kan man i mange tilfeller overstyre med å holde nøkkel i startpossisjon til starter slår inn. Bare et tips hvis noen opplever at starter ikke slår inn,men nøkkel virker.