Tor Olav Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Etter noe rust sveising og lakkering rundt bakruta, så skulle eg i går til å sette inn igjen ruta, men etter litt fomling fant eg ut att dette ikkje var så lett. Noen som har noen lure og greie knep? Quote
Guest Gjesten Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Har du trekketau i gummilista og smurt med zalo e.l Quote
Tor Olav Posted November 12, 2011 Author Posted November 12, 2011 Eg har prøva med zalo, må nok te med trekkesnor, men har problemer med å få pakningen på rett plass, ligger den riktig på eine sia, så forandrer den seg når eg skal til på andre sia Quote
Tor Olav Posted July 30, 2012 Author Posted July 30, 2012 drar opp igjen denne, da bilen meir eller mindre har blitt nedprioritert ganske lenge nå, noen som kan beskrive det forståelig for ein som aldri har gjort det før? evt link til video!? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Er det chromlist på denne? Isåfall så skal den på først, deretter drar du ut snora innenfra når du har satt vinduet på plass. Har du en kamerat til å hjelpe deg, kan det være en fordel om han presser forsiktig inn ruta fra utsiden samtidig som du drar ut snora fra innsiden. Quote
Trond H. Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 Og så bør du trekke snora litt etter litt fra side til side. (stykkevis i endetampene) Samtidig som noen står utenfor og presser ruta inn, som Syver sier. Quote
Tor Olav Posted July 30, 2012 Author Posted July 30, 2012 takk for kjappe svar hadde vært moro om noen viste om eit lite filmklipp som viser denne metoden. redd eg skal knuse ruta Quote
Recommended Posts