Guest w140 Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Hei!!...kan noen si meg hva som er galt på min sentrallås på 1992 300SE w140!..Når jeg sitter inne i bilen og trykker på bryteren for sentrallåsen på venstre dør så lukker alt som det skal, inne i bilen virker alt som det skal når jeg låser eller låser opp. Når jeg står ute og setter nøkkelen i venstre dørlås og skal låse så får jeg ikke låst bilen,jeg vrir nøkklen frem og tilbake og ser at låseknappen bare beveger seg litt men knappen vil ikke gå så langt ned at døren låses. Har sjekket at det ikke er vakumlekkasjer, vakumslanger og alt er på plass og vakumpumpa virker...kan det være noe med "låsekassa"... eller er det noe elektrisk komponenter i "låsekassa? Quote
Guest Gjesten Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Det går en blå ledning fra vakumpumpa inn i døra. Når du vrir på dørlåsen aktiveres en el-bryter som veksler mellom å gi gods eller strøm til den ledningen. Ut i fra det enkle systemet må du feilsøke bryter ledninger pumpe. Quote
Guest w140 Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 ...Kan ikke se noe blå ledning i døra..det går en kabel med kontakt som skal inn i en el-bryter som sitter på toppen av låsekassa, når jeg vrir nøkkelen og holder den noen sekunder så går hvinduet opp eller ned, tar jeg ut kontakten på el-bryter så fungere ikke den funksjonen! Vakumslangen som går i døra og inn til vakumpumpa som henger i låseknappen er gul. Quote
Guest Gjesten Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Det er den gule du må se på. Så bare på et online skjema og der brukte de blå. Gul,Blå og grønn har samme funksjon. Kopier og lim inn: autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1992/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4228.pdf Quote
Recommended Posts