Jump to content

Hvordan er det med rust på SL fra 2002 til 2009

Recommended Posts

Posted

Er de plaget med rust? Kikker litt på disse kjerrene og drømmen er jo en 55 AMG.

Er relativt dyre biler alderen tatt i betraktning og gidder ikke slite med rustproblemer.

Posted

Kjenner ikke til noe rustproblemer på disse. Grom bil Geggi. Det du skal se etter er om understellet ABC er i orden. Ikke noe lekkasjer eller svetting her. Det blir fort dyr reparasjon. Anbefaler deg på det sterkeste evnt. å kjøpe med en utvidet bruktbilgaranti. Koster ikke mye og er GULL verdt.

Posted

Har så sinnsykt lyst på at du ikke aner det, Ronnie....  :P

2 liter på mila må man nok regne med men dæven døtte for en lyd mann....  :shock:

Posted

SL 55 AMG er en fantastisk bil, og for en motor....

Jeg tror nok at du vil få muligheten til å bli forholdsvis godt kjent med verkstedet ditt, da det etter min erfaring ofte dukker opp feilmeldinger ift det elektriske anlegget. Men mange av dem kan du jo kjøre temmelig ubekymret med.

Ganske dyrt med ABC-reparasjoner. Har også vært borti skifte av tetningslister på taket har måtte skiftes ut. Det koster noen kroner, men om du er litt pirkete kan du sikkert gjøre jobben selv.

Hadde akkurat kjøpt nye felger og dekk (AMG IV) til bilen da de bak ble stjålet etter noen uker. Bergingsfirmaet som kom med felger som kunne brukes måtte ta et par hjulbolter fra fremhjulene for å feste dem. På den elektriske muttertrekkeren de hadde var koppen litt kort slik at trekkeren fungerte som en fres på felgen. Dette var noe man bare må regne med sa de...................

2-delte felger er dessverre ikke akkurat gratis

Posted

Var litt urovekkende at det er litt krøll med de på det elektriske :(

Jeg vingler noe voldsomt i hva jeg vil ha og den ene dagen er det Jaguar og neste Porsche og Audi. Har alltid drømt om en AMG og gjerne en SL men vi trenger jo en hvor vi alle 4 kan få plass i også. Egentlig har jeg en kanonbil men det er så mye annet spennende også  :P

Mange ganger skulle jeg ønske at jeg ikke var så bilfrelst og bare kjørt rundt i en Toyota, fylt drivstoff og ikke tenkt mer. Kunne spart mye penger på det... Meeeeen det høres kjedelig ut og noe skal man jo bruke pengene på også. Er litt kjekt å drømme seg litt bort også så nå er det AMG som er hot og kanskje en B eller C som familiebil.

Stusser fælt over bruktprisene på Finn.no mht SL55AMG for den billigste 2002 modellen koster 600k mens man ser omtrent samme bilen til 800k hos en annen. Antar at det ikke er høysesong for cab nå og det bør vel gå an å prute endel? På Mobile.de er de veldig dyre... Kan det være et sjakktrekk å se mot PIIGS-landene? Er vel endel som er i skvis for gryn der om dagen. Litt skummelt å handle utenfor Tyskland kanskje...? Må jo finne en kjøper til min bil også og det trenger ikke være så lett med rekordmange brukt biler i markedet. Noen som er intr. i en W212 250CDI med så å si alt utstyr så er det bare å hyle ut.

Posted

Ikke finn på å kjøp import fra Tyskland nå når 55 er blitt så "billig" her hjemme vertfall! Uansett hvor du snur og vender på det, med alternativ fortolling osv, så blir det dyrere enn to av de som ligger på finn.no idag... Hvorfor gå over elven etter vann :lol:

Har fulgt SL markedet på både R129 og R230 i år, og salget virker som om det har stått DØNN fast. Er vertfall lite system og sammenheng mellom stand og utstyr, og prisen det blir solgt for... Det som er med 55'en, er jo at den er såpass dyr, både i innkjøp og alt annet, at det virker vanskelig å selge... Jeg skal ha muligens ha meg en slik når jeg er ferdigpå skole om 1,5 år, og prisene går jo "rette veien" for oss som skal kjøpe, men de som hevder at prisene på SL holder seg godt, har nok tatt litt feil nå i det siste... PRisene har holdt seg godt; ja. Helt til det kommer en desperat dude og dumper prisen på sin på finn.no fordi han trenger penger fort. Og det er faktisk nok til å destruere et marked for en bilmodell...! Det samme gjelder forøvrig på lystbåt; ETT enste salgsobjekt som blir annonsert "for billig", ødelegger for alt annet...

Men er der noen som sitter på mer informasjon om hva "elektrisk feil" innebærer...? :shock:

Posted

SL fra 02-09 ruster / korroderer i begge hjulbuene bak.

Kjøp norsk bil med lytefri historikk fra merkeforhandler så har en garanti osv.

• 2 weeks later...
Posted

Er mildt sagt overrasket over at SL 55 fra 2002-03 varierer i pris fra 599k til 979k  :shock:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMAKE=785&CAR_MODEL%2FMODEL=7113&sort=3

Førstnevnte var akkurat solgt når jeg endelig ringte på den.

Den billigste nå står til salgs for 630k, men et kjapt Google-søk skremmer meg bort fra den selgeren hvertfall.

En annen ting er at selgeren av den som ble solgt opplyste meg om at den nettopp hadde hatt service og litt påkost for tilsammen 60k.

Bilen var gått 103.000 km. Er det slike verkstedsregninger man må forvente hvis man eier en slik bil?

Hva er forresten mye km på en slik bil?

Posted

Den billigste nå står til salgs for 630k, men et kjapt Google-søk skremmer meg bort fra den selgeren hvertfall.

Det har vært en del diskusjoner om denne selgeren på et annet forum nå nylig. Det som irriterer folk mest er at han ikke svarer på mail, og er også vanskelig å nå på telefon. Men han selger mye bil, hovedsaklig på grunn av pris. De som har kjøpt bil av ham melder om problemfri handel, men at han kanskje har bomma litt på beskrivelse og avkryssing av utstyr. Han kjøper tydeligvis innbyttebiler/leasingbiler som forhandlere ikke vil ta inn og selge selv. Kjapt inn og kjapt ut med en liten fortjeneste og uten klargjøring. Ta høyde for at det må taes en service, og sett det opp mot en lav pris. Sjekk også at bilen har det utstyret den skal ha. Det er jo 170.000 billigere enn den neste på lista, så billig er det ihvertfall. Ser også på de andre han selger at de ligger godt under tilsvarende biler.