Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey  :)

Har de siste 3mnd merket at anlegget ikke henger helt med lenger, basskassa har mista trøkket og har derfor tenkt at forsterkeren er syndern, men etter å ha lakt om til vinterhjul :( og monterte nye plastdeksler under motor og girkasse så fikk jeg ikke startet etter å ha hørt på musikk på lavt nivå i ca 3t.

Greia er da at jeg trenger et nytt batteri, men skal jeg da kjøpe et nytt batteri tilsvarende orginalt eller burde jeg ta hensyn til det økte strømtrekket jeg har fått etter montering av 2stk forsterkere og kjøpe et batteri som takkler dette? Og hva mener folk om montering av kondensator på forsterkeren til basskassa?

Har en 4-kanals Pioneer forsterker som det står 697W på, husker ikke noe mer om den og en Mutant forserker på 2x500W som driver 2stk 10" MTX elementer.

Bilen er en S210 240 2,6 2001mod med 171 000km på tellern!

Takker for all hjelp  :D

Posted

Sjekk ladespenningen også, den er sikkert alt for lav. Invester i en vedlikeholdslader som f.eks. Ctek og bruk denne så ofte som mulig, så fungerer alt bedre og batteriet blir nesten evigvarende fremfor å ryke etter noen få år.