Guest Kjell Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Hei,har en s500 som er veldig vond og starte og når den starter evetuelt hvis så går den pent på tomgang men det gjør den ikke hvis jeg gir gass.Og hvis den starter går den går den 3-4min og så stopper den,og da må jeg vente i mange timer før den starter igjen.Det er gnist og motoren blir rå.Har byttet ECUen/tenningsmodul/bensinfilter. Er det noen som sjønner noe av dette ?? Quote
Jens Honoré Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Hva er status på fordeler lokk og rotor? Quote
Guest Kjell Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Det var litt irr inni fordelerlokk,begge foresten så jeg pussa rent med smergel lerret.Det hjalp ikke. Quote
Guest kjell Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Hvet ikke,hvordan finner jeg ut deg ? Quote
Bjørn Vedø Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Se etter noe sprekker eller skader på ledningene i motor rommet... Quote
Kjetil Pedersen Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Kan det være en temp føler som ikke er orden? Quote
Guest Gjesten Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Du har jo verdens beste motor,men som Jens skriver så er de kresne på Fordelerlokk og Rotor. Kun Bosh som virker lenge på de. Ville sjekket om det ikke er en sort prikk inne i rotor som gir overslag eller blyant lignende strever etter hvor gnisten har hoppet. Er rotor/lokk dårlig så vil du kunne se at på pluggkabelene vil gnisten ikke hoppe langt,men forsvinner når du holder den litt i fra. Stikk et skrujern i hetta og hold den litt i fra gods og se hvor langt den hopper. Vipp ut coilkabel fra Fordelerlokk og samenlign med den. Du sier den ikke tar speed. Har den vært slik lenge eller kom det samtidig med startproblem? Tenker da på at bensintrykk er lavt Quote
Guest kjell Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Tusen takk for innlegget ditt! Her var det litt og ta tak i.Har bestilt nye lokk og rotorer.Forige eier kjørte helt vanlig etter landevei når den plutselig stoppet og da var det bare og bestille viking til verksted,der fikk ikke diagnose verktøyet kontakt med ECUen da ECUen byttet.Da det ikke hjalp ble bilen avetert for salg. Så jeg vet ikke så mye om bilen annet enn det jeg ser. Quote
MBW Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Prøv å koble fra eksos,kan vere tett katalysator/eksos..har erfart dette selv.. Quote
500AMM Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Tusen takk for innlegget ditt! Her var det litt og ta tak i.Har bestilt nye lokk og rotorer.Forige eier kjørte helt vanlig etter landevei når den plutselig stoppet og da var det bare og bestille viking til verksted,der fikk ikke diagnose verktøyet kontakt med ECUen da ECUen byttet.Da det ikke hjalp ble bilen avetert for salg. Så jeg vet ikke så mye om bilen annet enn det jeg ser. Hei. Ut fra det du forteller tror jeg det er flere feiltyper. Bra å bytte fordelerlokk, rotorer og pluggledninger, men bytt også rotorhuset som ligger innafor rotoren. Det øvre ledningsnettet kan være dårlig, som indikert i et tidligere innlegg her. Dersom bilen plutselig stoppet eller går over i Subaru-modus, kan det også være tenningsmodulen. Den er svindyr, men de finnes på Ebay, men pass på å få rett type, som har stått i samme type bil/motor! Og ikke kjøp den brukt på Ebay i USA, de selger så utrolig mye tvilsomme saker der borte. -arnt- Quote
500AMM Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Ja nettopp, M119-motorene spiser fordelerlokk og rotorer fordi konseptet har dårlig, om ingen, utlufting av fuktighet. Lokkene har et hull i bunnen, men det gjør ikke stor nytte så det meste blir innestengt og kontaktpunktene korroderer veldig fort. Dersom bilen ikke brukes daglig, eller lagres over lengre perioder, anbefaler jeg at man starter opp en gang i uka og lar den gå til den oppnår normal arbeidstemp. -arnt- Quote
Recommended Posts