TEH Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 550 trailer coupling (с 01.03.1965) Jeg har denne utstyrskoden. Betyr det at jeg kan øke hengervekta til 1900kg uten altfor mye hokus pokus. Det står noe i brukerboka om dette på tysk; Auf Antrag in Ausnahmefällenbis 1900kg. Auskunft hierüber erteilt jede Mercedes-Benz Service-Station. Kan noen oversette dette for meg, eller har jeg forstått det slik som at originale hengerfester fra MB til S123 tåler 1900kg! I vognkortet mitt står det 1500kg.
Guest Espen Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Det må vel bli noe som: På anmodning i eksepsjonelle saker til 1900 kg. Informasjon angående dette gies ved alle MB-forhandlere (servicestasjoner).
Guest iad Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Hei, Slik jeg tålker det, er det tvilsomt om du kan gjøre dette. Mener å huske av tidligere så hadde biler registrert i Norge lavere tilhengervekt enn biler registret i Tyskland. Men hvis jeg husker rett ble det en forandring på dette i forbindelse med EØS avtalen, slik at tilhengervekten ble økt.
FrodeS Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Hei' date=' Slik jeg tålker det, er det tvilsomt om du kan gjøre dette. Mener å huske av tidligere så hadde biler registrert i Norge lavere tilhengervekt enn biler registret i Tyskland. Men hvis jeg husker rett ble det en forandring på dette i forbindelse med EØS avtalen, slik at tilhengervekten ble økt.[/quote'] I norge fikk du ikke hengervekt over bilens egenvekt. Dette ble endret for lenge sida, og biler registrert under den regelen kan man få registrert opp hengervekta på ved å ta med de rette papirene til tilsynet.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now