Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her er den siste i rekken. Døypt av datteren min til Røsty Bob(Angvelig bror til byggmester Bob)

W115 /8 220D 6 seter og ratt gir. Siste eier hadde denne i 37 år. Det er noe gjennom slag for å si det sånn. Bra med overtrykk i toppdeksel..... Mye oljerøyk bak. Bra med rust, veldig bra med rust faktisk. Bare greit med masse rust hull, da får en ventilert ut all den fuktige luften fra kupeen.

tn_019_9.JPG

tn_021_7.JPG

tn_020_8.JPG

tn_010_14.JPG

tn_015_9.JPG

• Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Syns jo det e litt slemt av deg å pressa denne bilen på Selma stakkar. Vett Linda om dette?

Forøvrig en av de mest underholdende bilene eg har prøvd  :P

Posted

Næmmen, ser man så :)

Blir dette ditt private prosjekt, eller blir det sammen med Jarl?

BTW, slett ikke verst å få med både rust og overtrykk på kjøpet. Da slipper du å lage det selv :P

Men jeg har litt sansen for denne typen modell :)

Posted

Dette er en skikkelig kul bil å ha siden det er 6 seters,husker far hadde en slik en gang lyse blå 1972 mod 220d med ratt gir og greier :) skulle gjerne hatt den tilbake,husker den ble solgt til en kar fra Kåsen i Klepp for dei som vet hvor det er.Staslige biler det der.Få den fikset opp 8)

• 2 weeks later...
Posted

Running report

Her kjørt bilen en stund nå. Alt funker bra, men det går jævligt seint. Så "rennefart" og "holde driven" teknikker blir flittigt brukt. Jeg har tatt forbi 2 kjøretøy, en traktor og en lastebil (fullastet bil og henger med grus og i oppoverbakke) såvitt jeg klarte begge. Alt funker greit og det er faktisk ganske moro. Flere som intereserte en denne bilen en når jeg er ute med 500´en for eksempel.

Har hjelpet en med en moderne bil. Flatt batteri(amatør)

tn_IMAG0445.jpg

Litt om oppdateringer

tn_IMAG0451.jpg

Fått satt inn setebelter så nå kan jeg transportere 6 personer lovlig.

tn_IMAG0448.jpg

tn_IMAG0449.jpg

tn_IMAG0450.jpg

Nytt brukt stero og høytaler

tn_IMAG0453.jpg

...samt litt ///AMG optikk

tn_IMAG0447.jpg

tn_IMAG0446.jpg

Trenger en ny stjerne til grillen

tn_IMAG0454.jpg

Siden alt annet er på line... i morgen skal jeg finnefram autosolen og polere denne.(myyyye irr!)

tn_IMAG0455.jpg

• 3 weeks later...
Posted

Ja ja, har fått målt forbruket. 0,8 liter på mila. Det er jo nesten gratis å kjøre denne bilen. Har aldri hatt så lite forbruk på noen bil jeg har hatt. Eneste ned siden det går overaskende mye olje

tn_IMAG0480.jpg

En liter olje per 200 liter diesel eller 0,006 liter olje per mil  8)

Kan ellers nevne at jeg måtte gi opp et forsøk på å ta forbi en lastebil i går, kødden drog i fra når bakken ble bratt...

Posted

Ja ja, har fått målt forbruket. 0,8 liter på mila. Det er jo nesten gratis å kjøre denne bilen. Har aldri hatt så lite forbruk på noen bil jeg har hatt. Eneste ned siden det går overaskende mye olje

Det er samme forbruket som min 200D -67. 0,8 i bykjøring og 0,75 på langkjøring. Uansett.

Posted

Konge Bil. Grattis :D

Hva er planen fremmover?

Burde ikke AMG merke egentlig hjelpe mot den lastebilen :D

Planen er å prøve å holde denne i live i 2 vintrer, samt ungå Harald og de hos biltilsynet  :lol:. Så får vi se.

///AMG merkene hjelper, men det er marginalt. Skulle hatt noen ///AMG matter på gulvet det hadde nok hjulpet voldsomt.

Posted

Det er samme forbruket som min 200D -67. 0,8 i bykjøring og 0,75 på langkjøring. Uansett.

Egentlig ikke merkelig det er liten forskjell på bykjøring og langkjøring. Det er jo bånn gass uannsett.

Posted

Første 190D jeg hadde klarte jeg å få til å bruke over literen på mila :) Det var dog med campingvogn på slep  :lol:

3. gear ble et kjent faktum selv på slette veien :D

Sven Håkon, denne bilen stod til salgs tidligere, så du burde reagert da ;)

• 2 weeks later...
Posted

Syns 114/115 skal ha tut som er rett av bak :D

Forøvrig en spesiell AMG tut :) Den må være av nyere type, da de gamle ikke hadde ///AMG, men AMG og A-M-G.