Jens Honoré Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Her er den siste i rekken. Døypt av datteren min til Røsty Bob(Angvelig bror til byggmester Bob) W115 /8 220D 6 seter og ratt gir. Siste eier hadde denne i 37 år. Det er noe gjennom slag for å si det sånn. Bra med overtrykk i toppdeksel..... Mye oljerøyk bak. Bra med rust, veldig bra med rust faktisk. Bare greit med masse rust hull, da får en ventilert ut all den fuktige luften fra kupeen. Quote
Sven Håkon Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Grattis med stasvogn Jens - plass til hele lokallag Stavanger inni der jo! Quote
tommern57 Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Grattis! Trur jeg snart må selge. Vi drukner jo snart i /8'er :lol: Quote
Jens Honoré Posted November 8, 2011 Author Posted November 8, 2011 Grattis! Trur jeg snart må selge. Vi drukner jo snart i /8'er :lol: Det var en god ide. Hvor mye skal du ha Quote
Sven Håkon Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Grattis! Trur jeg snart må selge. Vi drukner jo snart i /8'er :lol: Det var en god ide. Hvor mye skal du ha Fa...! Jeg tenkte det samme Quote
bska Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Kule vinduer må sei, ser nokså sjef ut dette Jens minner meg om frosted looken jeg har på baderomsvinduet i heimen Quote
Stian Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Syns jo det e litt slemt av deg å pressa denne bilen på Selma stakkar. Vett Linda om dette? Forøvrig en av de mest underholdende bilene eg har prøvd Quote
LuckyDuck Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Næmmen, ser man så Blir dette ditt private prosjekt, eller blir det sammen med Jarl? BTW, slett ikke verst å få med både rust og overtrykk på kjøpet. Da slipper du å lage det selv Men jeg har litt sansen for denne typen modell Quote
Erlend Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Dette er en skikkelig kul bil å ha siden det er 6 seters,husker far hadde en slik en gang lyse blå 1972 mod 220d med ratt gir og greier skulle gjerne hatt den tilbake,husker den ble solgt til en kar fra Kåsen i Klepp for dei som vet hvor det er.Staslige biler det der.Få den fikset opp Quote
Jens Honoré Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Running report Her kjørt bilen en stund nå. Alt funker bra, men det går jævligt seint. Så "rennefart" og "holde driven" teknikker blir flittigt brukt. Jeg har tatt forbi 2 kjøretøy, en traktor og en lastebil (fullastet bil og henger med grus og i oppoverbakke) såvitt jeg klarte begge. Alt funker greit og det er faktisk ganske moro. Flere som intereserte en denne bilen en når jeg er ute med 500´en for eksempel. Har hjelpet en med en moderne bil. Flatt batteri(amatør) Litt om oppdateringer Fått satt inn setebelter så nå kan jeg transportere 6 personer lovlig. Nytt brukt stero og høytaler ...samt litt ///AMG optikk Trenger en ny stjerne til grillen Siden alt annet er på line... i morgen skal jeg finnefram autosolen og polere denne.(myyyye irr!) Quote
Sven Håkon Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Haha, genialt! Misunnelig på denne Jens! Quote
Jens Honoré Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Ja ja, har fått målt forbruket. 0,8 liter på mila. Det er jo nesten gratis å kjøre denne bilen. Har aldri hatt så lite forbruk på noen bil jeg har hatt. Eneste ned siden det går overaskende mye olje En liter olje per 200 liter diesel eller 0,006 liter olje per mil Kan ellers nevne at jeg måtte gi opp et forsøk på å ta forbi en lastebil i går, kødden drog i fra når bakken ble bratt... Quote
Sven Håkon Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Husk å gi beskjed når denne skal overdras! Quote
kent a.L. Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Konge Bil. Grattis Hva er planen fremmover? Burde ikke AMG merke egentlig hjelpe mot den lastebilen Quote
Harald Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Ja ja, har fått målt forbruket. 0,8 liter på mila. Det er jo nesten gratis å kjøre denne bilen. Har aldri hatt så lite forbruk på noen bil jeg har hatt. Eneste ned siden det går overaskende mye olje Det er samme forbruket som min 200D -67. 0,8 i bykjøring og 0,75 på langkjøring. Uansett. Quote
Jens Honoré Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 Konge Bil. Grattis Hva er planen fremmover? Burde ikke AMG merke egentlig hjelpe mot den lastebilen Planen er å prøve å holde denne i live i 2 vintrer, samt ungå Harald og de hos biltilsynet . Så får vi se. ///AMG merkene hjelper, men det er marginalt. Skulle hatt noen ///AMG matter på gulvet det hadde nok hjulpet voldsomt. Quote
Jens Honoré Posted December 10, 2011 Author Posted December 10, 2011 Ja ja, har fått målt forbruket. 0,8 liter på mila. Det er jo nesten gratis å kjøre denne bilen. Har aldri hatt så lite forbruk på noen bil jeg har hatt. Eneste ned siden det går overaskende mye olje Det er samme forbruket som min 200D -67. 0,8 i bykjøring og 0,75 på langkjøring. Uansett. Egentlig ikke merkelig det er liten forskjell på bykjøring og langkjøring. Det er jo bånn gass uannsett. Quote
tommern57 Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Jeg tenkte akkurat det samme når jeg så Haralds innlegg. Om du kjører rått eller pent, så er vel gassen i bunn uansett? Quote
Arnt Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Første 190D jeg hadde klarte jeg å få til å bruke over literen på mila Det var dog med campingvogn på slep 3. gear ble et kjent faktum selv på slette veien Sven Håkon, denne bilen stod til salgs tidligere, så du burde reagert da Quote
Sven Håkon Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Jeg fulgte med da den var for salg, men hadde ikke mulighet til å reagere da. Quote
Jens Honoré Posted December 24, 2011 Author Posted December 24, 2011 Dette burde ver ett langsiktig mål Quote
CHARLIE Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 Dette burde ver ett langsiktig mål GLEEEEEDER meg til å følge deg på veien mot målet ditt 8) Quote
Jens Honoré Posted December 24, 2011 Author Posted December 24, 2011 Dette burde ver ett langsiktig mål GLEEEEEDER meg til å følge deg på veien mot målet ditt 8) Ikke hold pusten Charlie :lol: Quote
Jens Honoré Posted December 25, 2011 Author Posted December 25, 2011 Fikk endelig polert opp endestussen Før: Etter: Ble meeeget fornøyd med dette, selv om det ikke ble helt hundre.. Som dere ser her så viser det seg at stussen er levert av ///AMG Quote
Arnt Posted December 25, 2011 Posted December 25, 2011 Syns 114/115 skal ha tut som er rett av bak Forøvrig en spesiell AMG tut Den må være av nyere type, da de gamle ikke hadde ///AMG, men AMG og A-M-G. Quote
Recommended Posts