Fredrik B Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Har litt startvansker etter at jeg har byttet automatkasse på S124en min. Alt ser ut til å være koblet til, og all elektronikk fungerer som det skal. Tanken min går til startsperre, men er det noe annet vi kan ha oversett? Quote
Guest PerE Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Det er vel startsperre så lenge den ikke står i D eller P, men da er det helt dødt når du vrir om nøkkelen. Dårlig kontakt en plass på skifteren? Quote
FrodeS Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Du kan jo vurdere å beskrive LITT hva som skjer? Kinner den? Starter den, men tregt? Skjer det ingen ting? Quote
Fredrik B Posted November 6, 2011 Author Posted November 6, 2011 Det er vel startsperre så lenge den ikke står i D eller P, men da er det helt dødt når du vrir om nøkkelen. Dårlig kontakt en plass på skifteren? Er startsperre på alarmen Du kan jo vurdere å beskrive LITT hva som skjer? Kinner den? Starter den, men tregt? Skjer det ingen ting? Det er vell kansje lurt å gjøre ja. Alt funker som det skal (tenning, bensinpumpe osv) Men når jeg vrir om for å starte motoren, skjer ingenting. Er helt dødt. Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 har du husket på å sette på jordingskabeln mellom karosseri å motor da,kabeln sitter som regel i en av skruene rundt motorn,..uansett om du har starteperre i alarmen vil den heller ikke starte vis du har den i f.eks D eller R, eller 2,3.. mvh Geir Quote
Fredrik B Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 har du husket på å sette på jordingskabeln mellom karosseri å motor da,kabeln sitter som regel i en av skruene rundt motorn,..uansett om du har starteperre i alarmen vil den heller ikke starte vis du har den i f.eks D eller R, eller 2,3.. mvh Geir Motoren har jeg ikke gjort noe med, så den regner jeg med sitter der ennda. Hva er det som gjør at den vet at den står i gir, som gjør at den ikke starter? Kan det være noe som skal sitte heelt rett som kan være galt? Quote
Guest Christian Strømstad Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Har du prøvd å tvangskjøre starteren for å utelukke at ikke den eller innslaget er gåent... Ellers så går det vel i vire fra girstanga og opp til tenningslåsen som skal forhindre at den starter i noen andre gir enn P og N... Var hvertfall det på gamle`n min... Quote
Guest Gjesten Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Hvis ikke du klarer å tvangskjøre så sjekk om ikke du har løsnet en tykk kabel på venstre side som sto på en bolt til girkassa som nevnt Vri nøkkel i startposisjon og hold den der med bremsen inne,prøv å skyv girspaken frem og tilbake sakte for å se om starteren slår inn. Har du den brede kontakten på v side av kassa kan du ta av kontakten å legge en ledning mellom fiolett og fiolett/hvit ledning i kontakten å prøve. Du kan lettvint sette strøm til starter på den tykke fiolett/hvite kabelen i motor rommet på det kontaktstykket som sitter rett over sikringsboks på innsiden av vannbrønnen ved gummilisten som panseret treffer. Quote
bska Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 er det IR lås er det bare å låse/låse opp, starte og kjøre Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.