Jump to content

Recommended Posts

Posted

Brukte Iron-X på felgene i dag, mest for å teste ut produktet, og syns det var litt fasinerende å se på, så jeg tok det opp på "tape".

Det viser fint hvordan det er blankt når man spruter det på, og etter et par minutter er det rødt slik som P21S.

Posted

ironX er for å fjerne metallpartikler , så som flyverust osv på lakk. Funker dog MEGET bra som felgrens, men om man kjøper ironx for å vaske felger og ikke noe annet har man for lite å bruke penger på. den er relativt kostbar, dog er den drøy i bruk :)

Posted

IronX er dyrt, men leverer resultater bedre enn mye annet, inkludert P21 Power Gel som også er veldig bra.

Her er felg først etter noen minutter med P21 PG påført:

IMG_9982.jpg

Avspyling etter P21 PG:

IMG_9988.jpg

Så samme felg etter noen minutter med IronX påført:

IMG_9991.jpg

Her jobber IronX med brune rustpartikler i overflaten på lakken:

IMG_9990.jpg

Et bra produkt, med en ungdommelig duft, for de virkelig krevende rengjøringsjobbene.

Posted

"med en ungdommelig duft"  ??

Du må bytte fastlege Øyvind... :)

Bra er den iaff, men lukter pyton og koster mye, men den er drøy i bruk, så totalt sett er den billigere enn det ser ut som når man kjøper en 5liter...

Posted
"med en ungdommelig duft"  ??

nåja... gammelt grisepiss tenkte jeg når jeg åpna bunken min ...

Har forsøkt å finne et HMS datablad på dette stoffet, men finner ikke mye annet enn en avløpsåpner i pulverform av samme navn.

Men på CarPro sine hjemmesider så er det beskrevet litt av hvert.

-Syrefritt men kjemisk

-kan brukes over hele bilen, men ikke for mye på bremsekalippere da den kan ta lakken på disse lenke

-6-7 på PH-skalaen