Guest marked Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Jeg har en 211 sedan laget i november 2004. Jeg har oppdaget hva som ser ut som rustflekker på listene ved vinduene foran. Listene er byttet, det viser seg at listene er av aluminium så det er vel neppe rust. Etter en sjekk på brukte biler (2 stk) hos forhandler var det tilsvarende på en.Jeg har prøvd via mange e-mailer og brev å få kontakt med DC i Tyskland for å be om en uttalelse og dekning av mine kostnader ifbm dette. Jeg vet at det ikke dekning for dette som en del av garantien, men som en ren "goodwill gesture" i og med at dette burde være unormalt. Det som er skremmende er at DC ikke kommer tilbake og BOS viser hva som kun kan sies å være en meget arrogant holdning. Jeg frykter at DC nå gjør seg klar for omfattende klager på lakk/karosseri på 211.
Guest ØHN Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Nei, og nei!! Håper dette ikke er tilfellet. Har jo tenkt meg en 211 om en stund...
Guest Geggi Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Kan du legge inn bilde?Hørt verken sett eller hørt om dette.....
Guest cubanitt Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Har vasket min i dag, finner ingenting på min(heldigvis) den er produsert april 03. kan du legge ut bilde??
Torbjørn Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Fortsetter Mercedes med dette tror jeg faktisk merke vil slite noe fryktelig fremover.. Håper dette ikke er tilfellet, for 211 har jo vært meget plaget med el. feil. Og da tar det seg ikke akkurat ut at karrossen ikke holder i tillegg... skikkelig synd at dem ikke kan ta de små ekstra kostnadene som gjør karrossen rustfri....
Guest Geggi Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Dette er i tilfelle på langt nær samme greia som på 210. Noen lister som enkelt kan byttes, men BOS bør jo dekke dette hvis det er så galt. Selv kjenner jeg en drøss drosjekusker og andre som har 211 og dette er ukjent. Selv hadde jeg en av de første registrerte 211 (mars 02) og har nå en 2006. Men som sagt: Bilder
Guest marked Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Listene er fotografert av forhandler, jeg har ikke bilder. Det var nok på bildene til å rettferdigjøre nye lister. Selve byttet var enkelt, ca 10 minutters jobb. Det tok 4 uker å få nye ferdiglakkerte lister fra fabrikken. Ellers så er bilen topp, det er rart at det kan være så stor forskjell fra 210 -2000 modell (hvor alle dører og koffertlokk ble byttet). Har god erfaring med Follo Bil, men BOS er vel neppe like kundeorientert.
Guest Geggi Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Har nok en gang snakket med BOS.Det finnes ikke rust på 211 (ingen aksjon på dette).Bilene er fullgalvaniserte fra og med en eller annen dato i 2002 og i tillegg har de plast og aluminiumsdeler.Angående listene:Hvor vasker du bilen?Enkelte drosjer her i byen som kun kjører i børsteløse maskiner har nå hvite lister istedet for svarte pga avfettingen. Men jeg vet jo ikke om det er det du også gjør. De hadde ikke hørt om problemstillingen din på disse listene, men de er jo av aluminium så de kan jo korrodere hvis en får sår i dem el.l.
Guest marked Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Jeg bruker ikke maskin, bruker ikke sterke midler, er meget påpasselig med hvordan jeg vasker og har fått ros fra forhandler ved inbytte for godt vedlikeholdt biler. Skadene på listene er enten noe som var på listen før lakkering eller er en eller form for korrosjon etterpå. Det var ikke hull i lakken, kun blemmer som så ut som rust. Spørsmålet mitt var om DC holder kundene på avstand på grunn av redsel for flere skader? Jeg håper inderlig 211 ikke får samme rustproblemer som 210, men akkurat denne skavanken så jeg på en annen 211 hos forhandler.
Guest Geggi Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Da har i tilfelle ikke DC lært noe fra 210-problematikken.Får ikke håpe at det er slik, men det kan umulig være noe stort problem da verken jeg eller mange med meg inkl. forhandler ikke har kjennskap til det. Kan være at de har vært uheldig med en spesiell produksjon av disse listene.... Var bra at du fikk nye da, men det skulle selvsagt bare mangle også. Hadde som sagt vært kjekt å se dette selv, men jeg forstår det slik at du ikke besitter bildene som ble tatt.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now