Guest Sonnir Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Hei har fått tak i en delebil med svart interiør til 250"n min men på passasjer sete er det litt mugg. Hvordan fjerne det? Quote
Guest Are Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Litt gammel post men ser du ikke fikk noe svar.. Jeg hadde fått tak i en våtsuger, eller kjøpt en billig en, og så kjøpt en flaske med Chemical Guys Green Clean og vasket med dette. Quote
Thomas Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 vanlig grønn såpe har jeg brukt på dette før, det har ialefall vorte bra resultat av det når jeg har fjernet mugg Mvh Thomas Quote
Thomas Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Nylonvask funker også bra Hmm, den var ikke dum for får jeg kjøpt dette hen eventuelt ? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Nylonvask funker også bra Hmm, den var ikke dum for får jeg kjøpt dette hen eventuelt ? I stort sett alle dagligvarebutikker. Tuben koster 23 kroner. Quote
Thomas Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Nylonvask funker også bra Hmm, den var ikke dum for får jeg kjøpt dette hen eventuelt ? I stort sett alle dagligvarebutikker. Tuben koster 23 kroner. Åjaa Quote
ØHN Posted January 15, 2012 Posted January 15, 2012 Muggsporer tar du ikke knekken på med Nylonvask etc. Bruk en lavtskummende APC (All Purpose Cleaner som f. eks Chemical Guys Green Clean) og rensemaskin (FOMA MiMo e.l.) Etter tørk og montering i bilen, bør kupe behandles med ozonapparat. Quote
Alexander Posted January 15, 2012 Posted January 15, 2012 Enig med Øhn. Dessuten er hele jobben enklere med rensemaskin og Green Clean, og det spiller også en stor rolle. Quote
LuckyDuck Posted January 16, 2012 Posted January 16, 2012 Er det å anbefale å bruke green clean og vaske setene selv om man ikke har våtsuger? Produktet er gjerne sopp og bakteriedrepende, men fuktigheten vil jo være igjen. Er det å anbefale? Quote
ØHN Posted January 16, 2012 Posted January 16, 2012 Er det å anbefale å bruke green clean og vaske setene selv om man ikke har våtsuger? Produktet er gjerne sopp og bakteriedrepende, men fuktigheten vil jo være igjen. Er det å anbefale? Halve poenget med en slik rens er å vekselvis skylle/suge ut møkk og renseprodukt fra fibrene. Får du skylt godt vekk møkk, produkt og tørket skikkelig, funker det nok greit. Uansett ville jeg kjørt en runde Ozon til slutt. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 Muggsporer tar du ikke knekken på med Nylonvask etc. Bruk en lavtskummende APC (All Purpose Cleaner som f. eks Chemical Guys Green Clean) og rensemaskin (FOMA MiMo e.l.) Etter tørk og montering i bilen, bør kupe behandles med ozonapparat. Kan man få leid ozonapperat noe sted? Hvordan funker det? Jeg har kjøpt en bil som har stått lagret i en låve i mange år. Den har derfor en artig lukt inni bilen jeg prøver å bli kvitt. Jeg har gjort rent interiøret, men kunne ønske jeg fikk vekk mer av den "låvelukta". Jeg har tidligere prøvd å legge nye dekk i bilen som "suger" vond lukt, men har ikke det tilgjengelig for øyeblikket. Quote
modzona Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 Har hørt at det ikke er så veldig vanskelig å lage seg en ozonmaskin, uten at jeg kan si noe mer om det. Kanskje ta kontakt med et bra detailer firma i nærheten de burde ha slikt utstyr. Quote
MercedesW124 Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Luftrenser-Ozon-39120/ Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Takk! Den til Biltema så ikke dum ut. Kanskje prøve den. Synd tenningen må stå på, men den kan vel bare bygges om Quote
Are Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Veldig spent på hvorvidt den der fungerer tilfredsstillende... Hold oss oppdatert om du prøver Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Veldig spent på hvorvidt den der fungerer tilfredsstillende... Hold oss oppdatert om du prøver Det skal jeg prøve på. Quote
Stig Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Ang mugg. Jeg brukte en slik damprenser, både denne fra biltema og en stor fænsi en. Fjernet absolutt all mugg, men ikke lukt. Ble litt fuktig av det så måtte ty til byggtørker. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Selv sliter jeg ikke med noe mugg. Den er tørr og fin, men det er låvelukt i den. Hjelper nok til sommeren. Men skal okku som prøve den fra Biltema. Quote
Olaf Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Hmm, jeg har mye å rense sjøl, og jeg har også en Black&Decker tapetfjerner som leverer damp til et stort, flatt munnstykke, kanskje den kan brukes? Multifunksjon er digg! http://www.blackanddecker.no/powertools/productdetails/catno/KX3300/ Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts