Jump to content

Fjerne mugg fra setene

Recommended Posts

Posted

Hei :) har fått tak i en delebil med svart interiør til 250"n min :) men på passasjer sete er det litt mugg. Hvordan fjerne det?

• 2 months later...
Posted

Litt gammel post men ser du ikke fikk noe svar..

Jeg hadde fått tak i en våtsuger, eller kjøpt en billig en, og så kjøpt en flaske med Chemical Guys Green Clean og vasket med dette.

Posted

Muggsporer tar du ikke knekken på med Nylonvask etc.

Bruk en lavtskummende APC (All Purpose Cleaner som f. eks Chemical Guys Green Clean) og rensemaskin (FOMA MiMo e.l.) Etter tørk og montering i bilen, bør kupe behandles med ozonapparat.

Posted

Er det å anbefale å bruke green clean og vaske setene selv om man ikke har våtsuger?

Produktet er gjerne sopp og bakteriedrepende, men fuktigheten vil jo være igjen.

Er det å anbefale?

Posted

Er det å anbefale å bruke green clean og vaske setene selv om man ikke har våtsuger?

Produktet er gjerne sopp og bakteriedrepende, men fuktigheten vil jo være igjen.

Er det å anbefale?

Halve poenget med en slik rens er å vekselvis skylle/suge ut møkk og renseprodukt fra fibrene. Får du skylt godt vekk møkk, produkt og tørket skikkelig, funker det nok greit.

Uansett ville jeg kjørt en runde Ozon til slutt.

• 1 year later...
Posted

Muggsporer tar du ikke knekken på med Nylonvask etc.

Bruk en lavtskummende APC (All Purpose Cleaner som f. eks Chemical Guys Green Clean) og rensemaskin (FOMA MiMo e.l.) Etter tørk og montering i bilen, bør kupe behandles med ozonapparat.

Kan man få leid ozonapperat noe sted? Hvordan funker det? Jeg har kjøpt en bil som har stått lagret i en låve i mange år. Den har derfor en artig lukt inni bilen jeg prøver å bli kvitt. Jeg har gjort rent interiøret, men kunne ønske jeg fikk vekk mer av den "låvelukta". Jeg har tidligere prøvd å legge nye dekk i bilen som "suger" vond lukt, men har ikke det tilgjengelig for øyeblikket.

Posted

Har hørt at det ikke er så veldig vanskelig å lage seg en ozonmaskin, uten at jeg kan si noe mer om det.

Kanskje ta kontakt med et bra detailer firma i nærheten de burde ha slikt utstyr.