Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har lekkasje på pumpa til nivåreguleringa, denne er skrudd sammen  med servopumpa i en klump.oljen kjem ut med akslingen til reimhjulet. Nokon som veit om det går å overhale, eventuelt kor en får taki repsett.  Ny kosta flesk.(kanskje noken har ei brukt)

Posted

Hei.

Det går an å bytte pakninger. Pakningssettet får man kjøpt, men det avhenger av type pumpe du har.  Siden det er nivåreg. er det kanskje ei ZF pumpe som vist nedenfor?  Kontakt en MB deleleverandør og oppgi pumpetype.  Dette er kanskje ikke den enkleste Gjør-Det-Selv jobben, men har du skrudd en del og er nøye så går det greit.

-arnt-

IMG_4124.JPG.63c6d8bbada172aa5da9f25ecb6700a7.JPG

Posted

Jeg har litt lekkasje på min også. Kjøpte en pent brukt på ebay, og det kom vel på rundt 500,- . Paknignssett koster omtrent det samme, og inneholder kun pakninger, ingen nye lager såvidt jeg kunne se.

Posted

Servopumpa i mitt forrige innlegg er A129 460 28 80 og har rep.sett 000 460 37 80, det inneholder ingen lagre. Det koster 226 NOK hos Biltjänst Arvika med 10% rabatt og ganske riktig det dobbelte her i Norge, jeg kjøpte her i Norge.

-a-

Guest Christian Strømstad
Posted

Kjøpte kulelager til en servopumpe til en supra på arbe for en stund siden... Kanskje de har til benz også.. Var rimelig standard lager til suprapumpa hvertfall...

vvv . abraas . no/