Jump to content

Problem med fj.styrt sentrallås og "klunking" venstre side bak S124 94mod.

Recommended Posts

Guest Fredrik Gundersen
Posted

Heisann

Er nybakt Mercedes eier og endte opp med en Merc S124 E300D fra 94.

Bilen går bra og alt fungerer, utenom fjernstyrt sentrallås(fjernlukking og åpning).

Har byttet ut batterier i fjernkontroll uten at dette hjalp. Spørsmålet er da, hvor begynner man feilsøk på dette? Hvor sitter de forskjellige enhetene tilhørende dette systemet i bilen?

Når jeg kjører på ujevnheter i veien kommer det klunker det fra venstresiden bak. Jeg har også lagt merke til at den siden av bilen er stiv bak, fjæringen vandrer ikke som de andre demperne/fjørene. Hva er det som er typisk "slitt"/defekt i mitt tilfelle?

Takker så mye for svar!

Guest Fredrik Gundersen
Posted

Heisann!

Ja, men det der var supert! :) Da blir det å bytte de og evt. få sett om det er noen foringer som må byttes evt. dempern som lager lyden!

Så var det dette med sentrallåsen, kan det være mulig å lese ut noe ang. med diagnosestikket?

Guest Gjesten
Posted

Sentrallåsen virker forstår jeg det som,men ikke fjernkontroll.

Det er vel 3 måter å lære de på,men den mest vanlige er vel å låse dørene,sikt på en motager (kommer ann på modell, ved koffert/dør lås eller speil.),trykk på åpneknappen,lås opp sentrallås med nøkkel,sett deg inn og lukk dør,slå på /av tenning,Ta ut nøkkel og trykk igjen for å låse.

Går det?

Guest Fredrik Gundersen
Posted

Heisann, takker så mye for svar!

Har prøvd din prosedyre og dette fungerte ikke dessverre :(

Mottakerene sitter på bakluke, i midtkonsoll(ligner på en knapp) og på håndtak på førerside.

Noen annen måte å få programmert inn nøkkel eller tatt en reset av systemet?

Guest Gjesten
Posted

Har du testet at nøkkel sender signal?

Slå på mobilkamera og sikt nøkkelen mot kameralinsen og trykk. Da ser du på skjermen om den sender.

Guest Fredrik Gundersen
Posted

Heisann

Dette var det første jeg testet, den gir lys, om jeg holder inne knappen lyser det også et rødt lys.

Guest Gjesten
Posted

Hvis ingen av disse virker må man dypere i målingene eller prøve en annen nøkkel.

Procedure

1. Point the remote control at the receiver – this should be located in the driver’s door handle or next to the boot lock button.

2. Press the lock/unlock button.

3. Within 30 seconds manually lock or unlock the vehicle using the passenger’s door lock or the boot lock.

Alternative method

Procedure

1. Point the remote control at the receiver – this should be located in the driver’s door handle or next to the boot lock button.

3. Within 30 seconds, switch the ignition ON.

Alternative method

Procedure

3. Within 30 seconds, turn the ignition switch to position II.

• 3 weeks later...
Guest Fredrik Gundersen
Posted

Heisann

Takker for svar, men ingen av disse prosedyrene fungerer, lurer på hvor styringsenhetene til dette systemet sitter på disse bilene, noen som vet?