Jump to content

250 diesel som ikke går ordentlig


Recommended Posts

Guest stig omar hansen
Posted

Har en mb 124 250 d 20 v 1995 mod,biln bynne å nøkke når man kjøre i 80-90 samt at motorn virke som om den ikke krefte som den skall og gått opp i forbruk,motorn virke træg og nårr den e kald så nøkke den når man trår på og vist man ligg i jamn fart i lang unnabakke ei stund så slepp den en røyk sky vist man slepp gassen

  • 1 month later...
Posted

Det kan også være en eller flere dyser som har lekasje.

Dvs den ikke lukker seg helt. Da vil forbruket øke endel...

Drt kan også være dysespissene er slitt. Dvs dysene ikke har

den fine "dusj" bildet lengre og da sprøyter dysene "stråle-dusj"

bildet og det med fører dårlig trekk kraff osv...

Også kan det være dieselfilteret som han Kjetil nevnte.

Også kan det være den drar inn luft i dieselsystemet...

 

Er den treg med og få starte etter en stund eller om morgnen???

Posted

Jeg har samme på min, har sjekket alle dysene på verksted, drenert tanken med bunnplugg, nytt dieselfilter. Må ha full gass opp mot et halvt minutt når bilen er kald bare, jeg prøver å finne ut om det kaldstart opplegget som tuller med meg...

:-0

Guest Stig omar hansen
Posted

Biln e lettstarta selv om den har stått lenge

Guest Stig omar hansen
Posted

Kann noen si vor eventuelt forfiltre e på biln

Posted

Kann noen si vor eventuelt forfiltre e på biln

 

På min sitter det under foran luftfilteret på venstre side. Bilde av forfilteret jeg kjøpte på BOS til min bil:

 

17122007663.jpg

Posted

Hei!

 

Har hatt akkurat samme problem med min '94 250. Bytta forfilter og alt var bra igjen.

 

Diesel forfilteret er ganske lite - og sitter i nærheten av hovedfilteret (rett "før" hovedfilteret) hvis du følger ledningen. Det er av hvit plast. Mitt var nesten potte tett.

 

Kan ta bilde og poste her hvis du ikke finner det.

Posted

På 20v/24v-motorene sitter forfilteret i dieselfilterholderen og er egentlig bare en sil. En skrue på toppen om jeg ikke husker feil - kan blåses rent, men monter med ny O-ring.

 

Gjengangerfeilen her er alle de slangene som går mellom dieselfilter og dieselpumpe, i tilkoblingene her sitter det små O-ringer som pleier å gjøre at det trekkes inn luft iblant og motoren oppfører seg som du nevner. Skift alle disse, så burde det hjelpe. :)

Guest Stig omar hansen
Posted

Ja Kjetil har meldt mæ inn ser de som en fordel å være medlem hær,de komm jo mange forslag om 250 hær,å joda carllson berga utsende med vinterhjulan

Posted

når du er inne på det. min og er slik.

stått i rå starter som den skal, på 1-2 kin.

men var, treig. og har og følelsen av at den er treig.

 

men sa på mb. at dei ikkje trengte å bytte det forfilteret.

sitter vist ved tanken på 300 tdt. stemmer dette?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...