Guest stig omar hansen Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Har en mb 124 250 d 20 v 1995 mod,biln bynne å nøkke når man kjøre i 80-90 samt at motorn virke som om den ikke krefte som den skall og gått opp i forbruk,motorn virke træg og nårr den e kald så nøkke den når man trår på og vist man ligg i jamn fart i lang unnabakke ei stund så slepp den en røyk sky vist man slepp gassen Quote
Kjetil Pedersen Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Kan det være noe så enkelt som dieselfilteret? Quote
Mercedeskongen-(Geir) Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 kan jo også være lite olje på automatn,jeg har også villet byttet olje på automatn å filter.. mvh Geir Quote
Bjørn Vedø Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Det kan også være en eller flere dyser som har lekasje. Dvs den ikke lukker seg helt. Da vil forbruket øke endel... Drt kan også være dysespissene er slitt. Dvs dysene ikke har den fine "dusj" bildet lengre og da sprøyter dysene "stråle-dusj" bildet og det med fører dårlig trekk kraff osv... Også kan det være dieselfilteret som han Kjetil nevnte. Også kan det være den drar inn luft i dieselsystemet... Er den treg med og få starte etter en stund eller om morgnen??? Quote
H-P Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Jeg har samme på min, har sjekket alle dysene på verksted, drenert tanken med bunnplugg, nytt dieselfilter. Må ha full gass opp mot et halvt minutt når bilen er kald bare, jeg prøver å finne ut om det kaldstart opplegget som tuller med meg... :-0 Quote
ØHN Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Min 200D gikk dårlig med nesten nytt dieselfilter. Løsningen var å bytte FORfilteret. Det hadde jeg oversett i første omgang. Quote
Guest Stig omar hansen Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Biln e lettstarta selv om den har stått lenge Quote
Guest Stig omar hansen Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Kann noen si vor eventuelt forfiltre e på biln Quote
ØHN Posted December 7, 2011 Posted December 7, 2011 Kann noen si vor eventuelt forfiltre e på biln På min sitter det under foran luftfilteret på venstre side. Bilde av forfilteret jeg kjøpte på BOS til min bil: Quote
Sarlacc Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Hei! Har hatt akkurat samme problem med min '94 250. Bytta forfilter og alt var bra igjen. Diesel forfilteret er ganske lite - og sitter i nærheten av hovedfilteret (rett "før" hovedfilteret) hvis du følger ledningen. Det er av hvit plast. Mitt var nesten potte tett. Kan ta bilde og poste her hvis du ikke finner det. Quote
E_S Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 På 20v/24v-motorene sitter forfilteret i dieselfilterholderen og er egentlig bare en sil. En skrue på toppen om jeg ikke husker feil - kan blåses rent, men monter med ny O-ring. Gjengangerfeilen her er alle de slangene som går mellom dieselfilter og dieselpumpe, i tilkoblingene her sitter det små O-ringer som pleier å gjøre at det trekkes inn luft iblant og motoren oppfører seg som du nevner. Skift alle disse, så burde det hjelpe. Quote
Kjetil Pedersen Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Omar. Du må bli medlem og lage ny tråd om din 211 Carlsson. Det trur jeg mange her hadde likt. Den ble fin med vinterfelgene å Quote
Guest Stig omar hansen Posted December 12, 2011 Posted December 12, 2011 Ja Kjetil har meldt mæ inn ser de som en fordel å være medlem hær,de komm jo mange forslag om 250 hær,å joda carllson berga utsende med vinterhjulan Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 når du er inne på det. min og er slik. stått i rå starter som den skal, på 1-2 kin. men var, treig. og har og følelsen av at den er treig. men sa på mb. at dei ikkje trengte å bytte det forfilteret. sitter vist ved tanken på 300 tdt. stemmer dette? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.