Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kjenner til at emnet har vært diskutert tidligere, og har funnet mange gode ideer gjennom å lese disse.

Utfordringen er at bilen i lengre tid (i 2-3 år brått har stoppet etter ca 5 minutters kjøring), eller den starter ikke etter å ha kjørt en kort tur.

Har byttet fordelerlokk, rotor, pluggledninger, bensinfilter og begge bensinpumpene.  Etter at bensinpumpene ble byttet har det blitt værre, og jeg mistenker sterkt at det kan være bensinpumpereleet og/eller OVP releet. 

Det er tydelig at bensinpumpen ikke får strøm de gangene den ikke får startet.

Jeg kortsluttet pinne 30 og 87 på det jeg tror er bensinpumpereleet (står ikke Kickdown eller lignende som på dette, men håper det er det riktige) og klarte ikke å framprovosere stoppen da.  Utfordringen var at da gikk bilen bare på 1. og 2. gear (er automat).  Fikk derfor ikke prøvet dette over lengre tid, og det er ikke slik at stoppene inntreffer hver eneste gang jeg kjører (men den senere tiden har det vært i snitt hver 3. tur).

De gangene jeg har tatt ut releene sprayet og satt de inn igjen, har det normalt gått noe lengre før den stopper igjen

Noen som har andre ideer eller er enige i mine tanker, evt kjenner til lure og billige steder man kjøper releer ?

 

Er bensinpumpereleet det minste releet er kvadratisk ca 2*2 cm og lengst til høyre av releene bak batteriet?, og OVP det som har sikring på toppen ca 2*4 cm se bilde (usikker på om det kom med)

 

[/img]

 

Guest Gjesten
Posted

imageshack.us/photo/my-images/36/relay2.jpg/

 

 

threepointstar.com/uploads/2/1/9/3/2193516/4587238_orig.jpg?5152581?6628288?6358029

Posted

Stopper den f.eks når du har stoppet i ett kryss e.l.Min 240 E stoppet akkurat som om tenningsnøkkelen ble vridd til stopp,og ikke alltid start med engang heller  :x Men den kom etter å ha stått en stund,Etter jeg skiftet svinghjul sensor har det ikke skjedd igjen,heldigvis  :D

Posted

Det kan virke som den stopper oftere når jeg kjører på lave turtall, eller som du nevner stopper i forbindelse med et kryss.  Som regel starter den igjen etter 1-2 minutter, men tror det nesten uten unntak er slik at det er manglende "summing" i bensinpumpen når den ikke starter igjen, antar at dette er pga manglende strøm, og mistenker derfor ett av releene.

 

Jeg er "novise" innen bil, og baserer meg mest på tidligere innlegg på forumet om tilsvarende emner.

 

Her følger forøvrig bildet av releene bak batteriet, antar det kvadratiske sølvfargede til høyre er bensinpumpereleet, og det med en rød sikring på toppen er OVP releet ?

M3STO.jpg

Guest Gjesten
Posted

Åpne det sorte rektangulære releet. Se med lupe på loddingene. Typisk periodisk feilnsom du nevner vil lage en rund ring på loddepunkt. Den ringen er hvor det blir brudd når loddingen blir varm og bryter strømmen.

Når den blir kald etter noen min får den kontakt igjen.

Guest Gjesten
Posted

Dette bildet er den veldig dårlig på,men i begynnelsen er det bare en svak ring/sprekk.

 

data.motor-talk.de/data/galleries/0/17/4313/31832689/kpr-2377631358659465322.jpg

Guest Gjesten
Posted

Nei.

Har du sett på de tre bildene jeg har linket til?

Det releet det står KPR på Kraft Pumpe Relays

Guest Gjesten
Posted

Skrev feil,men du tog an vel. Kraftstoff Pumpe Relais KPR  :D

Guest Gjesten
Posted

Ingen jeg har loddet har hatt kort levetid,men selve releet sine kontakter er jo gamle,men du får ikke problem med tørre loddinger mer for de blir jo nye.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...