Guest Stian Stormyr Posted December 1, 2005 Posted December 1, 2005 Heisann.. Historien går slik at jeg var ute etter å kjøpe meg ett sett med svarte baklykter til min 190E. Etter en del leting så skjønte jeg at disse var ganske vanskelig å få tak i her i Norge. Så jeg bestemte meg til slutt å bestille fra www.mercedesshopen.com. Denne fyren påsto han kunne få tak i lyktene, så det var greit nok for meg. La inn bestillingen min 17.10.05 og satte inn penger dagen etter. I god tro om at jeg snart sku få bytta ut de heslige orginale baklyktene. Ukene begynte å gå og jeg tenkte i god tro om at dette ordner seg og at det tok vel gjerne litt tid. Hørte ingenting før jeg fikk en mail 10.11.05 fra Christian som vistnok driver sjappa. Her påsto han at han savnet innbetaling på min ordre. Les: jeg satte inn penger på kontoen hans den 18.10.05. Forklarte for han at dette måtte han vennligst sjekke opp i fordi pengene var trukket av min konto så alt skulle være i skjønneste orden! Fikk mail tilbake dagen etter om at betaling var registert og alt skulle ordne seg. Greit nok. Så sendte jeg en ny e-post og spurte om han hadde fått tak i lyktene, hvorav han svarte etter noen dager at han hadde funnet dem, dette var da den 14.11.05. Da regnet jeg med at pakken ble sendt omgående. Så jeg tok alt helt med ro og ventet.. og ventet.. og ingenting skjer! Nå er det blitt 2 desember og jeg sitter her fortsatt uten baklykter som jeg attpåtil har forhåndsbetalt. Det er drøyt vil jeg påstå, mildt sagt så begynner jeg å bli jævlig lei. Innspill? Meninger? Hva er deres erfaringer med denne fyren? Vil veldig gjerne høre.. -Stian Stormyr Quote
Guest Ronnie Westpold Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Det har vært fler innlegg fra medlemmer som ikke er fornøyd med servicen hans. Skal ikke si noe stygt om han da jeg ikke vet hva som står bak, men tror kansje Chris bør bli flinkere til å informere kundene sine hvis det tar tid å skaffe frem delene. Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Hei! Jeg har hatt flere leveranser fra MB-Shop. Har tatt litt tid innemellom, men jeg har alltid fått varene mine. Det som er greia her, er at de fleste varene i webshoppen hans er bestillingsvarer. Derfor tar det litt tid. Men jeg er enig med Ronnie i at han må bli flinkere til å gi tilbakemeldinger.Mvh Jørn! Quote
Guest Geggi Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Det var en tråd om MBSCA og Chris her, men dessverre så ble tydeligvis tråden for opphetet for enkelte så den ble slettet..... Chris hadde endel tilbakemeldinger på ting og tang det ble klaget over.http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=6900&highlight=mbsca Quote
TEH Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 ...men dessverre så ble tydeligvis tråden for opphetet for enkelte så den ble slettet..... Det var ikke meg Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Har tatt litt tid innemellom, men jeg har alltid fått varene mine. Kan godt skjønne at ting tar tid, men da ser jeg gjerne at jeg får beskjed om det. I tillegg når det har gått såpass lang tid som det har gjort til nå, det er da jeg begynner å lure på hva som egentlig foregår. Jeg er ikke interessert i å henge noen ut her, vil bare høre andres mening om saken. Er det så urimelig at jeg begynner å bli irritert nå? Quote
Guest tdha Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Jeg har bestilt en del ting fra ham. Hyggelig fyr og du får varene, men det pleier å ta 5-6 uker. Som plast på såret pleier han å sende varer som gave slik at du slipper å betale moms. Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Hei igjen! Er enig i at det er kjedelig å vente 5-6 uker. Han må også få bedre rutine på tilbakemelding. Men hvis han er den eneste som kan skaffe det vi er ute etter, så er det vel bedre å vente litt, enn ikke å få tak i det man ønsker seg i det hele tatt?? Eller?? Mvh Jørn! Quote
Guest tdha Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Hei igjen! Er enig i at det er kjedelig å vente 5-6 uker. Han må også få bedre rutine på tilbakemelding. Men hvis han er den eneste som kan skaffe det vi er ute etter, så er det vel bedre å vente litt, enn ikke å få tak i det man ønsker seg i det hele tatt?? Eller?? Mvh Jørn! Tror neppe han kan bli flinkere med tilbakemeldinger, fordi han har for mye å gjøre, i følge ham. Quote
CHARLIE Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 De svarte baklyktene kommer fra In-Pro i Tyskland, men de har problemer med å levere lyktene. De reklamerer med at de har de, men de klarer aldri å levere dem. Derfor får MBSCA problemer med å skaffe lyktene. Det er ikke hans feil!!!! Vi i SB Agentur ("Luxus Line") har bestilt sorte baklykter for en av våre kunder HVER gang vi har hatt bestilling fra Tyskland de siste 6 månedene. Men de kommer aldri, blir bare satt i rest. Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 Huh? Er ikke In-Pro og MHW to forskjellige ting? Quote
CHARLIE Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Huh? Er ikke In-Pro og MHW to forskjellige ting? Hmmm . Det er vel kanskje det, ja Quote
Guest MBSL Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 De svarte baklyktene kommer fra In-Pro i Tyskland' date=' men de har problemer med å levere lyktene. De reklamerer med at de har de, men de klarer aldri å levere dem. Derfor får MBSCA problemer med å skaffe lyktene. Det er ikke hans feil!!!! Vi i SB Agentur ("Luxus Line") har bestilt sorte baklykter for en av våre kunder HVER gang vi har hatt bestilling fra Tyskland de siste 6 månedene. Men de kommer aldri, blir bare satt i rest.[/quote'] Da synes jeg at både MBSCA og dere (SB Agentur) bør være såpass professionelle at dere ikke har slike varer tilgjengelige i web shoppen som ettersigende er "umulige" å få tak i. Spesielt når det kreves forhåndsbetaling... Synes ikke at det er det spor rart at folk blir FORBANNET av slik behandling (forettningsdrift) som det kommer fram at MBSCA driver. Det er da etter min mening greit å ta dette opp på ett slikt forum som dette, slik at eventuelle fremtidige "kunder" blir advart. Quote
CHARLIE Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Da synes jeg at både MBSCA og dere (SB Agentur) bør være såpass professionelle at dere ikke har slike varer tilgjengelige i web shoppen som ettersigende er "umulige" å få tak i. Spesielt når det kreves forhåndsbetaling... Synes ikke at det er det spor rart at folk blir FORBANNET av slik behandling (forettningsdrift) som det kommer fram at MBSCA driver. Det er da etter min mening greit å ta dette opp på ett slikt forum som dette' date=' slik at eventuelle fremtidige "kunder" blir advart.[/quote'] Vi i SB Agentur forlanger ALDRI forhåndsbetaling uten at det er helt spesielle deler som må spesiallages, og som er "umulige" å selge til andre enn den kunden som har bestilt delene. Vi gjør alltid oppmerksom på at ting som ikke er på lager i Norge, kan ta noen uker å få fatt i. Grunnen til det er at vi kanskje akkurat har fått varer, og vi må samle opp litt bestillinger før vi kan bestille mer varer. Hvis vi kun bestilte en del om gangen, ville det blitt fryktelig dyrt i frakt pr del samt at det er ikke sikkert at en stor grossist i Tyskland hadde giddet bry seg med en kunde som bestiller så lite. Hva MBSCA gjør eller ikke gjør, kan jeg selvsagt ikke uttale meg om. Quote
Guest amorino Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Vel - at du gidder vente! Jeg lakkerte mine sorte selv. Det ble veldig bra! Betalte 69,- for en boks med sort lyktelakk (og kjøpte en fjerner for 100,- just in case, up in space...). Pilte av hele lyktene (enkelt på w210 i hvert fall) og lakket de i kjellerstua (var varmt der). En god time etterpå satt de på og det så som sagt bra ut - selv om smaken er som baken, ikke alle liker dette...). Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Vel, jeg er ikke noe særlig stor tilhenger av hjemmesota lykter.. hadde jeg vært det så hadde jeg jo selvfølgelig spraya dem for lenge siden. Og at jeg har gidda å vente kan jo ha noe med at jeg har forhåndsbetalt og at han påsto han skulle få tak i baklyktene.. Quote
CHARLIE Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Sjekket idag. Vi skaffer lykter fra både In Pro og MHW. Samme problem fra begge leverandører Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Sjekket idag. Vi skaffer lykter fra både In Pro og MHW. Samme problem fra begge leverandører Skjønner ikke det der, hvis det er en etterspurt vare. Men samtidig så mener jeg å ha hørt at In.Pro har kutta helt ut å produsere lykter til w201. MHW derimot.. Det jeg også stusser litt på her er at at i mailen jeg fikk av Chris (14.11.05) så skriver han at han har fått tak i lyktene.. og hvis man er sånn nogenlunde oppegående så skriver man jo ikke sånt bare for skøy.. men men.. jeg vet jo selvfølgelig ikke! (er jo så dårlig tilbakemelding på hva som skjer med ordren) Quote
Guest Robert.84 Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Sjekket idag. Vi skaffer lykter fra både In Pro og MHW. Samme problem fra begge leverandører Skjønner ikke det der' date=' hvis det er en etterspurt vare. Men samtidig så mener jeg å ha hørt at In.Pro har kutta helt ut å produsere lykter til w201. MHW derimot.. Det jeg også stusser litt på her er at at i mailen jeg fikk av Chris (14.11.05) så skriver han at han har fått tak i lyktene.. og hvis man er sånn nogenlunde oppegående så skriver man jo ikke sånt bare for skøy.. men men.. jeg vet jo selvfølgelig ikke! (er jo så dårlig tilbakemelding på hva som skjer med ordren)[/quote'] Krev pengene tilbake betalt, og ta pengene dine med til noen andre. Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Krev pengene tilbake betalt' date=' og ta pengene dine med til noen andre.[/quote'] Tro meg, har vurdert det ja! Nå sendte jeg en mail til Chris forrige fredag (02.12.05) og ba om å få status på ordren min. Den har jeg ikke motatt noe svar på.. Og nå for 5 min siden så sendte jeg han en PM på MBSCA forumet, nå forventer jeg å få svar. Hvis ikke kommer jeg til å kreve pengene tilbake. Nå får det jaggu meg være nok.. Quote
Guest mb190freak Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 jeg sendte en mail til han å spurte om han hadde lykter,fikk svar dagen etter jeg. Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Og du fikk til svar at.. han ikke kunne få tak i lykter?! Har egentlig ingenting å si hva du fikk til svar. Bare det faktum at han svarer deg på mail dagen etter, mens han gir seg en god faen i å svare meg.. sier jo seg sjøl hvordan kundebehandlinga er! Quote
Torbjørn Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Og du fikk til svar at.. han ikke kunne få tak i lykter?! Har egentlig ingenting å si hva du fikk til svar. Bare det faktum at han svarer deg på mail dagen etter' date=' mens han gir seg en god faen i å svare meg.. sier jo seg sjøl hvordan kundebehandlinga er! [img']http://home.no.net/haxx/emoticons/yell.gif[/img] Du er vel ikke den første som er skikkelig missfornøyd med denne karen,(uten å rippe opp i noen gammle sår..)Men du får nesten bare vente å se å håpe at han skjerper seg... Quote
Guest Stian Stormyr Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Okey, han svarer ikke på mail, ikke til meg hvertfall. Og PM'en jeg sendte har han heller ikke svart på, men han har lest den fordi den ligger under "sendte meldinger". Du er vel ikke den første som er skikkelig missfornøyd med denne karen' date='(uten å rippe opp i noen gammle sår..) Men du får nesten bare vente å se å håpe at han skjerper seg...[/quote']Synes jeg har venta lenge nok som det er. Hva var det disse andre tilfellene dreide seg om da? Quote
Guest tdha Posted December 8, 2005 Posted December 8, 2005 Jeg ringte til ham engang og da måtte han svare meg hvorfor.....! Quote
Recommended Posts