ØHN Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Har pakket ut deler for å sette inn bakseter i en S210 E280 4Matic. Seterbelter og alt annet er demontert og skal monteres igjen. Jeg har begynt så vidt, men vil jo ikke ødelegge noe. Jeg trenger i første omgang tips til hvor jeg bør begynne å demontere for å sette inn beltene bak. Jeg har dessverre ikke hatt S210 før hvor alt sitter som det skal. Det hadde gjort jobben en del enklere. Så altså, takknemlig for tips til hvordan få av diverse deksler og få skrudd belter, seter etc på plass igjen Et par bilder av ståa: Quote
ØHN Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Startet med å trekke av stofflisten ved døra. Skrudde så av nødvendige lastekroker Nappet av øvre indre deksel på B-stolpen, der glidemekanismen for høydejustering er. Da så jeg tre større skruer med stjernehode som holdt det nedre panelet på plass i tillegg til klips langs dørkarmen. Så nå er jeg så langt venstre side i bilderekkefølge som jeg skrev: Beltene ser like ut på nummer, så regner med de er like på høyre og venstre side. Jeg har snudd de i litt ulike posisjoner med klarer ikke å trekke ut noe belte. Noen tips rundt låsemekanismen på beltene? HVor festes den "tampen" på beltet som ikke har rullemekanismen? Quote
Sven Håkon Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Får du ikke trukket ut beltene ved å plassere de der de skal være heller? Erfaringsmessig er det veldig liten forskjell i vinkel som avgjør om de kan trekkes ut eller ikke. Hva gjelder motsatt ende festes denne vanligvis like over gulvet der det begynner å gå oppover, men jeg ser ikke punktet på bildene dine. Quote
ØHN Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Får du ikke trukket ut beltene ved å plassere de der de skal være heller? Erfaringsmessig er det veldig liten forskjell i vinkel som avgjør om de kan trekkes ut eller ikke. Hva gjelder motsatt ende festes denne vanligvis like over gulvet der det begynner å gå oppover, men jeg ser ikke punktet på bildene dine. Takk for svar Jeg fikk dratt de ut når jeg prøvemoterte rullen i skruehullene. da er rullen litt tiltet fremover og beltene løsnet lett. Men lurer fortsatt på hvor "tampen"/andre enden av beltet skal festes, ja Quote
ØHN Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Har du ikke en annen 210 der? Kan jo være ganske likt på W og S? Nei, har ikke en annen 210 for øyeblikket. Men jeg fant bolten til "tampen" nå under stigtrinndekselet, kloss opp til starten av hjulbrønnen Quote
ØHN Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Endelig ferdig - ble bra dette. Bare få støvsugd litt nå så. Seter, belter, rollo og oppbevaringsklædd under rollo, er på plass. Typisk å bruke 4 timer på sortering, klø seg i hodet, dekksparking og montering på første siden, og under 1 time på andre siden når en vet hvordan det skal gjøres. Quote
Arne Henriksen Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Ble jo bærre lækkert det der - mangler bare klappsetene i bagasjerommet så begynner det å ligne på noe... Quote
ØHN Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Ble jo bærre lækkert det der - mangler bare klappsetene i bagasjerommet så begynner det å ligne på noe... Ja, hadde jeg hatt slike seter hadde de havnet baki der. Avventer litt behovet før jeg kjøper noe mer nå. Svak i sjelen som jeg er, endte jeg opp med W210'n til HenrikTA også. Måtte bare ha den strøkne bilen hans. Så julegavene spikker jeg selv i år, av rekved Quote
ØHN Posted November 9, 2011 Author Posted November 9, 2011 Ooh yes. Cred fra Biltilsynmannen for korrekt og nøyaktig montering av belter, og klapp på skuldra for riktig tiltrekkingsmoment på beltebolter. Digg å kunne oppgradere vognkortet til 5-seters personbil på 4Matic'en Tusen takk til Rune Bjerke hos Bertel O. Steen AutoStern AS for bistand. Han er hjelpsomheten selv. Quote
Arne Henriksen Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Ble jo bærre lækkert det der - mangler bare klappsetene i bagasjerommet så begynner det å ligne på noe... Ja, hadde jeg hatt slike seter hadde de havnet baki der. Det var jo en grunn til at jeg hintet da... de koster ikke mange kronene for setene, så kan du putte på belter etterhvert... Tusen takk til Rune Bjerke hos Bertel O. Steen AutoStern AS for bistand. Han er hjelpsomheten selv. Støtter den - meget bra service fra ham! Quote
ØHN Posted November 10, 2011 Author Posted November 10, 2011 Det var jo en grunn til at jeg hintet da... de koster ikke mange kronene for setene, så kan du putte på belter etterhvert... Men Arne da, det er Classic pre-facelift mønster på de bakerste setene dine... flukter ikke med facelift Elegance mønster det vel Quote
Arne Henriksen Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Uffda, skal du være såå nøye du da - syntes de passet mye bedre hos deg inn i mitt lyse skinninteriør anyhow... Quote
Recommended Posts