Jump to content

E 240 Starter ikke.....

Recommended Posts

Posted

Brakka mi starter ikke.... 2000 modell E 240.  Har fungert problemfritt siden jeg kjøpte den for halvannet år siden.  I dag har den vært i daglig gjenge.  10 minutter etter at jeg parkerte den så starter den altså ikke.

Ser ikke noe unormalt i dashbordet - reagerte på annerledes lyd da jeg prøvde å starte den.  Som om den går lettere men med en bilyd som ikke har vært der før.

Komponent som har tatt kveld?  Kan det hjelpe å koble av og på batteriet - for evt å nullstille noe elektronikk?

Noen som har noen tips til selvhjelp før jeg tilkaller Falken? 

Posted

Ser ikke noe unormalt i dashbordet - reagerte på annerledes lyd da jeg prøvde å starte den.  Som om den går lettere men med en bilyd som ikke har vært der før.

gåen tannkrans på startmotoren?

Guest Gjesten
Posted

Sikkert 90 prosent av tilfellene til at en 240 ikke starter er veivaksel sensor.

5% av resterende er tom for bensin. :D

Posted

Har full tank  8)

Har gåen sensor noen innvirkning på "startlyden"? 

Guest Gjesten
Posted

Defekt sensor vil gi penere og jevnere lyd, aldri mer lyd som dunking,piping.

Posted

Okay

Tips til hva jeg kan sjekke eller forsøke for å evt få startet bilen - anyone?

Guest Gjesten
Posted

Tips er å prøve igjen.

Ga du opp når den ikke ville starte eller har du prøvd på nytt når den er helt kald?

Posted

Nei - ikke prøvd enda - spaserte hjem.  Nytt forsøk i morgen - og evt ringe etter bergingsbil....

Guest Gjesten
Posted

Starter den med ett i morgen,noe det er stor mulighet for,så ikke legg ut i rush trafikken med en gang.

La den gå varm og stopp den ,vent litt å prøv igjen.

Kan du kjøre på mindre trafikkerte veier er det jo greiere enn å stoppe i en rundkjøring midt i rush trafikken :-)