Jump to content

Mercedes w124 250D 87mod

Recommended Posts

Guest Sondre Strand
Posted

Hei :) skal se på bil i morgen. Den har gått 560.000.

Hvor mye tåler de motorene? Bilen koster 15.000kr

Er automat :) bilen i seg selv er fin å se på, er noe rust, men det har jeg regnet med :)

burde jeg styre unna siden den har gått så langt? Eller holder den noen år med hyppig oljeskift på motor, automatkasse og diff? :)

Posted

Med riktig vedlikehold går disse bilene mer enn 500.000km. De er noe av det mest solide som er laget av biler i nær fortid.

Men tilstand må du sjekke nøye på en bruktbil uansett, og særlig på en som er 24 år gammel.

Mange bare kjører disse bilene uten vedlikehold, til de ikke er mer, og det kan funke en god stund.

Men å løfte en sliten bil til god teknisk og kosmetisk stand, koster mye hvis en ikke bruker tid på å skaffe brukte deler og gjør alt arbeidet selv.

Jeg ville uansett regner med å doble kjøpesummen før bilen kan brukes over lengre tid i den prisklassen der.

15.000 for bilen

15.000 på diverse fiks

+

selvsagt forsikring, årsavgift etc.

Det kan ofte være lønnsomt å kjøpe en noe dyrere bil som er i bedre stand.

Posted

din har rundet 700 :P bruker den til arbeids bil. har sagt hver EU at vis det koster mere en 1000 i rep, så havner den på dynga:P men di 250 diselene er udødelig motor messig.