Morten S Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 På 190,n min er det el.antenne på bakskjermen.Når jeg kjøpte bilen hadde forrige eier dytta nedi en gammel ant. pisk uten noen tilkobling. Motoren går fint, så jeg kjøpte et rep. sett.Monterte alt og antenna gikk opp og ned som den skulle hele 4-5 ganger.Så kom det en ulyd, og kun motoren gikk mens antenna ble stående i ro.Måtte gjøre alt om igjen, men det samme skjedde. Virker på meg som denne plastikk tannstanga er veldig lang. Har noen no tips om hva som må\bør gjøres? ( utenom å hive ut hele greia) Bør denne remsa med tenner på kappes f.eks? På forhånd takk for konstruktive svar... Quote
SigurdB Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 Sitter en clutch på denne antenna. Den kobler ut hvis motoren får motstand. er defor viktig at antenna er smurt og ren slik at smusset ikke fester seg. Selve plastikk "pisken" er veldig lang. Den skal monteres på en bestem måte. pisken skal puttes nedi hullet mens tenninga står på. så skal du slå av tenninga og mate pisken innover til hele greia er på plass. Finnes forresten egene servietter for rens av antenne, disse funker veldig bra Quote
Morten S Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 Antenna er helt ny den, blank og fin. Har gjort det du beskriver. Antenna stopper i bunn og topp, men som sagt kun 4-5 ganger, så stopp. Glemte å beskrive at denne plastikkpisken ble veldig krøllete når jeg tok den ut igjen. Var flere bøyer som ikke var der første gang. Quote
Recommended Posts