Guest oystein Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Hører innimellom en pipe/hyle-lyd fra spes høyre bakhjul i lav fart. I dag oppdaget jeg også en veldig høyfrekvent pipelyd i hastigheter over 70, og kun ved gasspådrag. Lyden ble borte igjen senere. Hva kan dette være? Hjullager, eller bremser som henger på? Skal også nevnes at det ved (rask) akselerasjon, virker det som bilen trekker bittelitt mot venstre akkurat når jeg slipper gassen. Sammenheng? Quote
Guest oystein Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Råtips på hjullager. Er det i såfall noe problem å kjøre med en periode? Har verkstedtime om en uke, så det blir uansett ikke gjort noe før da. Og; er dette noe dyrt/komplisert å bytte? Quote
Olav Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Kjenn etter om det er mye slakk. Hvis ikke er det ikke problem å kjøre med. Må uansett skiftes, så det gjør ikke vondt verre.Vet ikke hvordan det er på 210, men på 124 så er det litt jobb å skifte. Mener jeg betalte rundt 5000 for det. (begge sider) Quote
Guest oystein Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Kjenn etter om det er mye slakk. Hvis ikke er det ikke problem å kjøre med. Må uansett skiftes' date=' så det gjør ikke vondt verre.Vet ikke hvordan det er på 210, men på 124 så er det litt jobb å skifte. Mener jeg betalte rundt 5000 for det. (begge sider)[/quote'] Har prøvd å røske i hjula, kjenner ikke noe slakk. Vet ikke om lyden som kommer i fart er den samme. Vanskelig å lokalisere, men det høres ut som det kommer fra midt under bilen. På tide å ta med girkassa i aftenbønnen? Quote
Olav Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Girkasse, forstilling, elektronikk og ikke minst dører er elementært innhold i en 210-eiers aftensbønn. Quote
Guest oystein Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Girkasse' date=' forstilling, elektronikk og ikke minst dører er elementært innhold i en 210-eiers aftensbønn. [/quote'] Har iallfall parkert dråget inntil jeg har time for oljebytte på girkassa, sånn i tilfelle det er girkassa som lager gnålelyd.Forstilling: bytter samtidig etpar opphengskuler som var halvslappe.Dører: foreløpig fine, byttet en gang Elektronikk: småkranglete.. f.eks parklys som slutta å virke, begynte å virke igjen av seg selv. Skulle tro jeg hadde fransk bil.. Bortsett fra det, strålende fornøyd så langt Quote
Recommended Posts