Jump to content

Bytte av Masterclutch og problemer med festeboltan

Recommended Posts

Guest Zollo82
Posted

Hei,

tiden er kommet for å bytte masterclutchen, ikke så artig å bare kjøre i 1.gir. Noen som har noen tips og triks rundt bytte av den. Hadde vært veldig fint med noen bilder. Kan jeg egentlig demontere den allerede selv om den nye ikke er kommet enda, eller vil det komme ut masse olje fra ledningen?

mvh Zollo

Posted
Hei' date='

tiden er kommet for å bytte masterclutchen, ikke så artig å bare kjøre i 1.gir. Noen som har noen tips og triks rundt bytte av den. Hadde vært veldig fint med noen bilder. Kan jeg egentlig demontere den allerede selv om den nye ikke er kommet enda, eller vil det komme ut masse olje fra ledningen?

mvh Zollo[/quote']Og dette er på en 108,114, 123,124 eller kanskje en 201-serie? :wink:

Det vil nok lekke litt men tar du f,eks gummimuffa fra luftinga på mastersylinderen og trer over enden på røret går det nok bra. (Det er ikke noe trykk her )

Guest Zollo82
Posted

Den er en 124. Håpe at det skal bli litt varmere, foreløpig er det minus 10 her ute, og ikke noe særlig å fryse og få kalde fingrer når man skrur :)

Guest Zollo82
Posted

Noen som vet hvordan jeg komme til de to festeboltan/muttrene? Har prøvd med det meste men kommer ikke til :x